hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Nofollow link

AdOps Digital > Szótár > Nofollow link

Az interneten minden hivatkozás Dofollow linknek számít mindaddig, amig el nem látják Nofollow attribútummal.

Régebben a fizetett hirdetés linkeket, kommenteket nofollow attribútummal láttuk el. Ezzel tudattuk az algoritmussal, hogy nem szeretnénk a hivatkozott oldal felé linkerőt továbbítani és nem szeretnénk, ha egyáltalán figyelembe venné a linket.

Kezdetben a Google kétfajta hivatkozás típust ismert: dofollow és nofollow. Az volt a mondás, hogy az algoritmus minden dofollow linket követ és ezek a linkek közvetítik csak a linkerőt. Míg a Nofollow linkek nem közvetítettek semmilyen linkerőt.

2020 márciusától azonban változott a helyzet. A Google már nem tesz különbséget a két linktípus között, mindkét link “HIT”-nek számít az algoritmus számára. A gyakorlatban viszont látszik, – legalább is nálunk – hogy még mindig sokat számít a dofollow linkek száma és a két linktípus aránya.

Egy átlagos Dofollow link így néz ki:

<a href="https://ad-ops.hu">kattints ide</a>

Ugyanez nofollow változatban:

<a href="https://ad-ops.hu" rel=”nofollow”>kattints ide</a>

backlink profil vizsgálata során akkor beszélünk egészséges profilról, ha a Dofollow linkek aránya nagyobb a nofollow linkeknél.

Hogyan hat a két linktípus aránya a SEO-ra?

A dofollow és nofollow linkek aránya kulcsszerepet játszik a weboldalak keresőoptimalizálásában (SEO). Az arány befolyásolja a keresőmotorok által érzékelt hitelességet, a linkerő továbbítását és a rangsorolást a találati listán. 

A dofollow linkek hatása a SEO-ra

A dofollow linkek nagyobb hitelességet és jobb helyezést biztosítanak az organikus keresési találatok között, különösen akkor, ha ezek a linkek:

  • Magas tekintélyű és releváns weboldalakról érkeznek.
  • Természetes módon helyezkednek el, például egy minőségi tartalomban.
  • Tematikailag kapcsolódnak a hivatkozott oldal tartalmához.

Azonban a túlzott mennyiségű dofollow link, különösen, ha ezek mesterségesen jöttek létre (például vásárolt linkek), figyelmeztetést vagy büntetést eredményezhet a keresőmotorok részéről.

A nofollow linkek szerepe a SEO-ban

A nofollow linkek nem továbbítanak linkerőt a hivatkozott oldalra, mivel a „rel=nofollow” attribútum megakadályozza, hogy a keresőmotorok nyomon kövessék ezeket a linkeket. Bár ezek a linkek nem közvetlenül javítják a rangsorolást, mégis értékesek lehetnek:

  • Forgalomterelés: Ha egy népszerű oldalról érkezik a nofollow link, az nagy látogatottságot hozhat.
  • Márkaismertség: A nofollow linkek segítenek elérni új célközönségeket, ezáltal növelve a márka ismertséget.
  • Természetes linkprofil kialakítása: Az organikus link profilhoz elengedhetetlen, hogy a nofollow linkek is jelen legyenek.

Kockázatok a kiegyensúlyozatlan arány esetén

Túl sok dofollow link: Ha a linkprofil túlságosan dofollow linkekre épül, az mesterséges linképítés gyanúját keltheti. Ez a keresőmotorok algoritmusai számára piros zászlót jelenthet, ami büntetéshez vezethet.

Túl sok nofollow link: Ha a linkprofil túlságosan nofollow linkekből áll, az azt jelezheti, hogy az oldal nem kap hiteles, organikus hivatkozásokat, ami csökkentheti a rangsorolási potenciált.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply