Az interneten minden hivatkozás Dofollow linknek számít mindaddig, amig el nem látják Nofollow attribútummal.
Régebben a fizetett hirdetés linkeket, kommenteket nofollow attribútummal láttuk el. Ezzel tudattuk az algoritmussal, hogy nem szeretnénk a hivatkozott oldal felé linkerőt továbbítani és nem szeretnénk, ha egyáltalán figyelembe venné a linket.
Kezdetben a Google kétfajta hivatkozás típust ismert: dofollow és nofollow. Az volt a mondás, hogy az algoritmus minden dofollow linket követ és ezek a linkek közvetítik csak a linkerőt. Míg a Nofollow linkek nem közvetítettek semmilyen linkerőt.
2020 márciusától azonban változott a helyzet. A Google már nem tesz különbséget a két linktípus között, mindkét link “HIT”-nek számít az algoritmus számára. A gyakorlatban viszont látszik, – legalább is nálunk – hogy még mindig sokat számít a dofollow linkek száma és a két linktípus aránya.
Egy átlagos Dofollow link így néz ki:
<a href="https://ad-ops.hu">kattints ide</a>
Ugyanez nofollow változatban:
<a href="https://ad-ops.hu" rel=”nofollow”>kattints ide</a>
A backlink profil vizsgálata során akkor beszélünk egészséges profilról, ha a Dofollow linkek aránya nagyobb a nofollow linkeknél.