Ma már az adat az új arany. Ha nem mérünk és szegmentálunk mindent megfelelően, akkor bizony pénzt és lehetőségeket veszítünk.
Az analitika audit során egy közel 50 pontos checklist alapján nézzük át a teljes Analitika beállítást, az implementációtól kezdve, a konfiguráción át, egészen a legapróbb beállításokig.
Az audit során nem csak a leggyakoribb hibákat tárjuk fel, hanem azokat a hiányosságokat is, amik javításával további hasznos információt kaphatnak a döntéshozók.
Az elkészült auditot pdf formátumban, emailben küldjük el, de igény esetén online is prezentáljuk.
Ajánlatot kérekAz analitikának köszönhetően megismerhetjük a látogatóinkat, azok viselkedését az oldalon (akár real-time), és ezen információk alapján konverzióra optimalizálhatjuk a tartalmunkat.
A látogatók mellet a weboldalunkat is megismerhetjük. Mely oldalak a leglátogatottabbak, mely oldalak nem érdeklik a látogatókat, vagy éppen mely oldalak konvertálnak a legjobban.
Az analitika segítségével az összes online kampányunkat mérni, riportolni és elemezni tudjuk. Egyszerűen láthatjuk mely hirdetési csatornák kedvezőbbek vállalkozásunk számára.
Az analitikában az a szép, hogy szinte minden mérhető! Az oldalunkon bármilyen interakciót, kattintást, formot vagy letöltést mérni tudunk. Ezeket pedig kampánycélként definiálhatjuk.
Az oldalunk látogatóit megadott feltételek alapján közönségekbe rendezhetjük. Ezeket az audienceket pedig később retargeting kampányhoz is felhasználhatjuk.
Nincs két egyforma analitika setup. Más tényezők és beállítások fontosak egy blog, vagy híroldal számára, mint egy szolgáltató vagy webáruház számára. (Gondoljunk csak a Custom Dimensions lehetőségekre.). A legtöbb beállítás ezeket a pontokat tartalmazza:
A Google Tag Manager vagy Piwik Tag Manager megfelelő implementálása és beállítása, kiemelt figyelmet fordítva a GDPR szabályokra.
Fiókstruktrúra létehozása, hozzáférések beállítása, domain, subdomain, cross-domain mérés beállítása. Google termékek összekötése stb.
View-k létrehozása, szűrők beállítása, bot forgalom és belső forgalom kizárása, felesleges URL query paraméterek törlése.
UTM paraméterek beállítása, Naming convention táblázat létrehozása, custom channel grouping létrehozása, audience listák, custom metrikák és dimenziók.
Enhanced Ecommerce beállítása, Sales Funnel beállítás, Net profit és Gross Margin beállítás, Custom alertek létrehozása.
Az összes marketing számára fontos esemény mérésének beállítása, naming convention meghatározása eventek számára.
Micro és Macro Goalok meghatározása, beállítása.
Audience listák definiálása és megosztása Google Ads felé retargetingre.
A Google Analytics beállításának utolsó lépése egy egyedi Analitika Dashboard készítése, ami tartalmazza a legfontosabb mutatókat, számokat, amire a marketingnek szüksége lehet.
Tudta, hogy ha bármilyen mérőkód - beleértve az analitika mérőkódokat is - a látogató beleegyezése nélkül fut le, akkor milliós bírságot kockáztat?!
Kevesen vannak tisztában az alapvető GDPR szabályokkal. Ha nem megfelelően van implementálva a cookie consent az oldalon, esetleg véletlenül olyan mérőkódok futnak le, amire nem kértünk engedélyt a látogatótól, akkor könnyen megsérthetjük a GDPR szabályokat.
A NAIH már Magyarországon is kiemelt figyelemmel vizsgálja az adatvédelmi megfelelőséget a Google szolgáltatásai igénybevételénél.
Amennyiben Google Analytics vagy Piwik auditot rendel tőlünk, az auditban a megfelelő consent kezelést is vizsgáljuk. Amennyiben csak a GDPR megfelelősséget szeretné átvizsgálni, kérjen egyedi ajánlatot!
Olvassa el legújabb szakmai posztjainkat webanalitika kategóriákban.
Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Olvass továbbMiért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.
Olvass továbbA Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.
Olvass tovább