Az analitikának köszönhetően megismerhetjük a látogatóinkat, azok viselkedését az oldalon (akár real-time), és ezen információk alapján konverzióra optimalizálhatjuk a tartalmunkat. Pl. milyen a demográfiai eloszlásunk, milyen eszközről jönnek, mi érdekli őket.
A látogatók mellet a weboldalunkat is megismerhetjük. Mely oldalak a leglátogatottabbak, mely oldalak nem érdeklik a látogatókat, vagy éppen mely oldalak konvertálnak a legjobban. Megtudhatjuk melyik oldalunkat kell újragondolnunk.
Az analitika segítségével az összes online kampányunkat mérni, riportolni és elemezni tudjuk. Egyszerűen láthatjuk mely hirdetési csatornák kedvezőbbek vállalkozásunk számára, hol érdemes költeni.
Az analitikában az a szép, hogy szinte minden mérhető! Az oldalunkon bármilyen interakciót, kattintást, formot vagy letöltést mérni tudunk. Ezeket pedig akár célként definiálva, kampányokhoz is rendelhetjük.
Az oldalunk látogatóit megadott feltételek alapján közönségekbe rendezhetjük. Ezeket az audienceket pedig később retargeting kampányhoz is felhasználhatjuk. Pl. lehet csinálni egy csoportok azoknak, akik megnéztek egy bizonyos terméket vagy kategóriát.
Ma már az adat az új arany. Ha nem mérünk és szegmentálunk mindent megfelelően, akkor bizony pénzt és lehetőségeket veszítünk.
Az analitika audit során egy közel 80 pontos checklist alapján nézem át a teljes Analitika beállítást, az implementációtól kezdve, a konfiguráción át, egészen a legapróbb beállításokig.
Az audit során nem csak a leggyakoribb hibákat tárom fel, hanem azokat a hiányosságokat is, amik javításával további hasznos információt kaphatnak a döntéshozók.
Az elkészült auditot pdf formátumban, emailben küldjük el, de igény esetén online is prezentálom.
Ajánlatot kérekA Google Analytics beállítás egy analitika auditottal kezdődik. A beállításhoz ugyanis először képbe kell kerülnöm az oldal tematikájával, lehetőségeivel. Az audit végén az ügyféllel közösen meghatározzuk a célokat, a lehetőségeinket, és csak ez után kezdődik a tényleges beállítás.
A beállítás során az auditban megfogalmazott hibák javítását, a weboldal mérésének teljes beállítását végzem el az alap méréstől kezdve az advanced beállításokig.
A beállítás természetesen magában foglalja Google Tag Manager vagy Piwik TM implementálását és beállítását is.
ReferenciákNincs két egyforma analitika setup. Más tényezők és beállítások fontosak egy blog, vagy híroldal számára, mint egy szolgáltató vagy webáruház számára. (Gondoljunk csak a Custom Dimensions lehetőségekre.). A legtöbb beállítás ezeket a pontokat tartalmazza:
A Google Tag Manager vagy Piwik Tag Manager megfelelő implementálása és beállítása, kiemelt figyelmet fordítva a GDPR szabályokra.
Fiókstruktrúra létehozása, hozzáférések beállítása, domain, subdomain, cross-domain mérés beállítása. Google termékek összekötése stb.
View-k létrehozása, szűrők beállítása, bot forgalom és belső forgalom kizárása, felesleges URL query paraméterek törlése.
UTM paraméterek beállítása, Naming convention táblázat létrehozása, custom channel grouping létrehozása, audience listák, custom metrikák és dimenziók.
Enhanced Ecommerce beállítása, Sales Funnel beállítás, Net profit és Gross Margin beállítás, Custom alertek létrehozása.
Az összes marketing számára fontos esemény mérésének beállítása, naming convention meghatározása eventek számára.
Micro és Macro Goalok meghatározása, beállítása.
Audience listák definiálása és megosztása Google Ads felé retargetingre.
A Google Analytics beállításának utolsó lépése egy egyedi Analitika Dashboard készítése, ami tartalmazza a legfontosabb mutatókat, számokat, amire a marketingnek szüksége lehet.
Tudta, hogy ha bármilyen mérőkód - beleértve az analitika mérőkódokat is - a látogató beleegyezése nélkül fut le, akkor milliós bírságot kockáztat?!
Kevesen vannak tisztában az alapvető GDPR szabályokkal. Ha nem megfelelően van implementálva a cookie consent az oldalon, esetleg véletlenül olyan mérőkódok futnak le, amire nem kértünk engedélyt a látogatótól, akkor könnyen megsérthetjük a GDPR szabályokat.
A NAIH már Magyarországon is kiemelt figyelemmel vizsgálja az adatvédelmi megfelelőséget a Google szolgáltatásai igénybevételénél.
Amennyiben Google Analytics vagy Piwik auditot rendel tőlünk, az auditban a megfelelő consent kezelést is vizsgáljuk. Amennyiben csak a GDPR megfelelősséget szeretné átvizsgálni, kérjen egyedi ajánlatot!
Segítek beállítani a weboldal teljes mérését, meghatározni a mérhető adatokat és célokat. A teljes setup után csak hátra kell dőlnie és figyelnie a Dashboardon a számokat
AJÁNLATOT KÉREKIme néhány ügyfelem, akiknek analitika auditot vagy beállítást végeztem:
"Jó szívvel és bátran ajánlom mindenkinek Zolit! Tisztességes, rendkívül jó szakember és mindig minden kérdésben / kérésben készségesen rendelkezésre áll! Dolgozz vele és meglátod, hogy hamarosan te is írni fogod az 5 csillagos értékelést!" - Google MyBusiness értékelések
Olvassa el legújabb szakmai posztjainkat webanalitika kategóriákban.
Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Olvass továbbMiért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.
Olvass továbbA Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.
Olvass továbbAz alábbi form kitöltése semmilyen kötelezettséggel nem jár. Ha már tudja melyik csomagra van szüksége, válassza a legördülő listából. Egyedi ajánlat kérése esetén telefonon fogom visszahívni.
*A form kitöltése után telefonon vagy email-ben fogom keresnni.
A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.
Amennyiben SEO, PPC, analitika vagy egyéb online marketing szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdése merült fel, a következő form kitöltésével léphet velünk kapcsolatba: