Egy SEO szakértő, aki tényleg jól végzi a dolgát 20 és 40 ezer Forint között keres óránként. Ki ne szeretne ennyit keresni egy olyan szakmával, amiből nincs hivatalos tanfolyam se vizsga?
Ez alapján bárkiből lehet szakértő. Vagy mégsem? Nos, a dolog valójában nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy szakértő legyél a SEO területén kemény évek, sok tanulás és türelem kell. Na és pár jó tanács!
"Nincs hivatalos SEO tanfolyam sem SEO vizsga. Van viszont egy rakás SEO szakértő!"
A SEO, mint szakma több, mint 25 éve létezik. Amióta megjelent a Google az interneten vannak olyanok, akik így vagy úgy, de megpróbálják befolyásolni a kereső eredményeit. A keresőoptimalizálást, mint szakmát sose fogod megtalálni az OKJ jegyzékben, sose lesz belőle hivatalos szakmai képzés vagy vizsga. Ennek egyszerű oka van: a Google kereső algoritmusai szigorúan titkosak és folyamatosan változnak. Ami tegnap még így működött, az ma már úgy. A Google kezdőknek szóló SEO útmutatóján kívül semmilyen hivatalos dokumentáció nincs a kereső működéséről.
Mégis az idők során kialakult egy olyan szakterület, ahol sok éves tapasztalás útján egyesek (ők a valódi szakértők!) jobban kiismerik az algoritmus működését, átlátják és követik annak változásait. Ezt kihasználva pedig előnyt képesek kovácsolni a versenytársakkal szemben.
Ezeket a szakértőket pedig követi nagyon sok SEO-val foglalkozó fejlesztő, designer, közgazdász és recepciós, akik szintén "SEO szakemberek".
Összegyűjtöttem néhány pontot, amit saját tapasztalataim alapján, a junior SEO kollégáknak javaslok megfontolni. Előre szólók, hosszú és nehéz lesz az út, de ha kitartó vagy, meg tudod csinálni!
A nulladik lépésben iratkozz be egy SEO képzésre, ahol megismerkedhetsz a keresőoptimalizálás alapjaival, megtanulod a szak-kifejezéseket és szerzel egy biztos alap tudást. Hazánkban már rengeteg SEO tanfolyam közül választhatsz, de az AdOops Digital SEO ügynökség is igen kedvező áron tart magas színvonalú tanfolyamokat.
Ahhoz, hogy komoly szakemberek legyünk egy területen, először meg kell ismernünk annak működését. Kezdjük el komolyabban használni a keresőt! Próbáljuk ki a Google parancsokat, operátorokat, csináljunk próbakereséseket és próbáljunk rájönni, hogy miben jobb az első találat a többinél. Próbáljunk mintázatot keresni az első találatok között.
Aki keresőoptimalizálással kezd foglalkozni, már az elején rájön, hogy ez bizony egy összetett terület. Olyanokat fogsz olvasni, hogy legyen gyors az oldal, releváns és hasznos legyen a tartalom, linkek mutassanak rá, stb...
A SEO fő területeit meg kell tanulnod:
Miután megismerted a főbb területeket, már lesz egy átfogó képed a SEO működéséről, de hogy szakértő legyél ez még kevés!
A tanulás során rá fogsz jönni, hogy a SEO egy nagyon szerteágazó terület és egyszerűen nincs annyi idő a világon, hogy mindegyik területen szakértővé válhass. Ilyenkor jut el az ember oda, hogy SEO szakterületet választ.
Ha jobban érdekelnek a technikai dolgok, akkor legyél technikai SEO specialista. Ha inkább humánus beállítású vagy, legyél szövegíró. Az orvosok is szakosodnak valamire, amiben aztán szakértők, specialisták lesznek. De egy szemész orvos sose fog agyműtétet végezni.
Egyébként vannak érdekes szakterületek a SEO-ban, fel is sorolok párat:
De szakosodhatunk bizonyos iparágakra is:
Olyan nincs, hogy minden SEO területen valaki profi szakértő! Egyszerűen nincs az embernek annyi ideje, hogy az összes területen folyamatosan képezze magát. Éppen ezért célszerű egy SEO csapatot kialakítani.
Ha megkapsz egy munkát, akkor Te csak azt csináld, amiben profi vagy, és hagyd a többit az adott szakterület specialistáira. Az ügyfél is jól jár, mert a maximális szolgáltatást kapja, és te is jól jársz hosszútávon, mert ha adsz, akkor kapsz is!
A SEO-t nem lehet könyvekből megtanulni. Már a legelső lépéseid egyike legyen, hogy saját weboldalt indítasz, amin tesztelni tudod a tudásod és az új praktikákat.
Mivel ajánlott folyamatosan tartalmat gyártani rá, ezért érdemes olyan témát választani, ami komolyan érdekel. Indulásnak én mindenképpen olyan témát ajánlok, amire nem nagy a verseny. Látni fogod, hogy milyen egyszerűen be tudsz kerülni az első helyre. Utána megpróbálkozhatsz a keresőoptimalizálás kulcsszóra is :)
A Google több ezer, kisebb és négy nagy core algoritmus frissítést is végrehajtott 2019-ben. Ha volt egy best-practice ami egyik nap még működött, könnyen lehet, hogy másnap már semmit sem ér. Nem azt mondom, hogy kövess minden kisebb változást, de a mindennapos szakmai portálok olvasgatása kötelező!
Ha időd engedi a következőket is kipróbálhatod:
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.