Ebből a cikkből megtudhatsz mindent a Google Discover-ről, mire jó és hogyan működik, hogyan kapcsolhatod be vagy állíthatod be, továbbá nemzetközi tapasztalatok alapján hasznos információkat adunk arról, hogy milyen cikk típusokat részesít előnyben a Google a Discover felületén.
A Google Discover egy személyre szabott hírfolyam, amit a felhasználó érdeklődése, keresési előzményei és a lokációja alapján állít össze a Google főként androidos telefonokon. A Google 2018-ban vezette be. Erre a listára teljesen más SEO stratégiával lehet bekerülni, mint a hagyományos SEO módszerekkel. A legfrissebb tanulmányok alapján, mutatok 7 cikk típust, amikkel a legnagyobb az esélyed bekerülni a Discoverbe.
Hasonlóan a Facebook és TikTok algoritmusához, a Google Discover egy személyre szabott hírfolyamot állít össze nekünk. A felhasználói adatokból gyűjtött információk felhasználásával így keresés nélkül is olyan tartalmakat állít elő, amik minket érdekelnek.
A Discover a következő adatok felhasználásával azonosítja az érdeklődési körünket és állítja össze számunkra a hírfolyamot:
Ahhoz, hogy a telefonodon elérd a Discover felületét, semmilyen extra beállításra nincs szükséged, az alapból be van kapcsolva. Ezt ellenőrizni az Androidos telefonokon úgy tudod ha a képernyőt balra húzod és a legelső képernyőn ez a feed jelenik meg. Ha itt nem látsz híreket, akkor valószínűleg a telefonodon korábban kikapcsoltad. A Google Discover bekapcsolása a Bállítások / Általános / Discover kipipálásával lehetséges.
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítünk egy gyors Mini SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítjük és fenntartjuk a jogot az elutasításra.
Ingyenes SEO Auditot kérek!
A Google Disvoverben megjelenő hírek teljesen testre szabhatók. Ez a legjobb benne, hiszen ha jól beállítod csak olyan híreket fog mutatni neked később, amik téged érdekelnek. A Google Discover beállításához a hírlistában az adott hírnél a tulajdonságokra kell kattintani és a megjelenő lehetőségek között válogathatsz:
A Google Discover beállítása néhány kattintással
Itt lehetőséged van egy adott témáról leiratkozni ha nem érdekel, vagy akár egy egész domaint letilthatsz. Az érdeklődési körök kezelésére kattintva pedig minden témát megadhaszt, amivel kapcsolatban híreket szeretnél olvasni.
Mivel a Google a felhasználó érdeklődése alapján emeli be ebbe a feedbe a híreket, ezért olyan témával ami viszonylag szűk kört érdekel, kevesebb embernek fog ajánlani. Vannak viszont olyan trükkök, amiket az emberek és az algoritmusok is jobban kedvelnek. Kattints a linkre ha többet szeretnék megtudni a Google Discover működéséről.
Igen, több optimalizálási lehetőségünk is van, de a legfontosabb mindig a tartalom minősége és a megfelelő célzás. Egy nagyon jó minőségű, egyedi és a célközönségnek szóló szöveggel garantált a siker. A Discover SEO-t pont az különbözteti meg a hagyományos SEO-tól, hogy nem csak a kifejezésre optimalizálunk, hanem érdeklődési körre is!
A tartalom előállításánál erre figyelj:
Az emberi természetből adódóan az érzelmeinkre ható címeket jobban kattintjuk. A Google álláspontja is az, hogy ezek a címek jobban teljesítenek Discoverben, ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy ezt nem szabad túlzásba vinni. (clickbait)
Használjunk olyan címeket, amik kevésbé direkten, de az érzelmeinkre hatva kérik az olvasót a tovább kattintásra. pl. "szívszorító pillanat", "legszomorúbb történet", "csodálatos dolog történt"
Hasonlóan a hagyományos keresőoptimalizáláshoz, a Discover optimalizációnál is jó taktika lehet, ha kérdést írunk a címbe. Fontos viszont, hogy ha ezt választjuk, akkor az olvasó tényleg megkapja a választ a cikkben! Használjunk olyan kérdőszavakat, mint pl. "vajon", "tényleg", "miért", "hogyan"
Bár a Google jellemzően a friss tartalmakat – friss hírek, aktualitások - részesíti előnyben, mégis gyakran felkap akár több éves, de éppen aktuális, örökzöld tartalmakat is.
Mivel a Discover az olvasó böngészési és keresési előzményeit is figyeli nem nehéz kitalálni, hogy haa az olvasó politikai oldalakat, politikai híreket olvas gyakran, akkor politikai hírt fog ajánlani.
Itt nem kell feltétlenül abban gondolkoznunk, hogy mostantól politikai híreket kell írnunk, hanem olyan témát kell választanunk, ami egy bizonyos politikai nézet kedvelt témája.
Hasonlóan az érzelmekre ható cikkekhez, ezek a témák is igen felkapottak. Nyissunk meg egy bulvár újság címlapját, és merítsünk onnan ötleteket.
A celebekről szóló hírek mindig is nagy szeletet vettek ki a Discover tortájából. Ezek azok a tipikus hírek, amikből legalább egy szinte minden felhasználónak megjelenik. Ehhez elég csak egy cikket olvasni valakiről, máris felkerülünk a célközönségbe.
Ez a trükk a normál keresőoptimalizálási praktikákhoz hasonlóan a Discoverben is hatásos lehet. A Discoverben nagyon jól teljesítenek az olyan cikkek, amik felsorolást tartalmaznak pl. "10 ok, amiért", "5 celeb, aki", "ezt a 7 dolgot"
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.