×

Google Discover optimalizáció: 7 cikk típus, amivel tarolhatsz

Főoldal >  SEO Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Ebből a cikkből megtudhatsz mindent a Google Discover-ről, mire jó és hogyan működik, hogyan kapcsolhatod be vagy állíthatod be, továbbá nemzetközi tapasztalatok alapján hasznos információkat adunk arról, hogy milyen cikk típusokat részesít előnyben a Google a Discover felületén.

Mi a Google Discover?

A Google Discover egy személyre szabott hírfolyam, amit a felhasználó érdeklődése, keresési előzményei és a lokációja alapján állít össze a Google főként androidos telefonokon. A Google 2018-ban vezette be. Erre a listára teljesen más SEO stratégiával lehet bekerülni, mint a hagyományos SEO módszerekkel. A legfrissebb tanulmányok alapján, mutatok 7 cikk típust, amikkel a legnagyobb az esélyed bekerülni a Discoverbe.

Hogyan működik?

Hasonlóan a Facebook és TikTok algoritmusához, a Google Discover egy személyre szabott hírfolyamot állít össze nekünk. A felhasználói adatokból gyűjtött információk felhasználásával így keresés nélkül is olyan tartalmakat állít elő, amik minket érdekelnek.

A Discover a következő adatok felhasználásával azonosítja az érdeklődési körünket és állítja össze számunkra a hírfolyamot:

  • keresési előzmények
  • böngészési előzmények
  • alkalmazás használat
  • lokáció
  • felhasználói visszajelzés

Google Discover bekapcsolása és kikapcsolása

Ahhoz, hogy a telefonodon elérd a Discover felületét, semmilyen extra beállításra nincs szükséged, az alapból be van kapcsolva. Ezt ellenőrizni az Androidos telefonokon úgy tudod ha a képernyőt balra húzod és a legelső képernyőn ez a feed jelenik meg. Ha itt nem látsz híreket, akkor valószínűleg a telefonodon korábban kikapcsoltad. A Google Discover bekapcsolása a Bállítások / Általános / Discover kipipálásával lehetséges.

Google Discover beállítása

A Google Disvoverben megjelenő hírek teljesen testre szabhatók. Ez a legjobb benne, hiszen ha jól beállítod csak olyan híreket fog mutatni neked később, amik téged érdekelnek. A Google Discover beállításához a hírlistában az adott hírnél a tulajdonságokra kell kattintani és a megjelenő lehetőségek között válogathatsz:

Google Discover beállítása

A Google Discover beállítása néhány kattintással

Itt lehetőséged van egy adott témáról leiratkozni ha nem érdekel, vagy akár egy egész domaint letilthatsz. Az érdeklődési körök kezelésére kattintva pedig minden témát megadhaszt, amivel kapcsolatban híreket szeretnél olvasni.

Mivel a Google a felhasználó érdeklődése alapján emeli be ebbe a feedbe a híreket, ezért olyan témával ami viszonylag szűk kört érdekel, kevesebb embernek fog ajánlani. Vannak viszont olyan trükkök, amiket az emberek és az algoritmusok is jobban kedvelnek. Kattints a linkre ha többet szeretnék megtudni a Google Discover működéséről.

Lehet optimalizálni Google Discoverre?

Igen, több optimalizálási lehetőségünk is van, de a legfontosabb mindig a tartalom minősége és a megfelelő célzás. Egy nagyon jó minőségű, egyedi és a célközönségnek szóló szöveggel garantált a siker. A Discover SEO-t pont az különbözteti meg a hagyományos SEO-tól, hogy nem csak a kifejezésre optimalizálunk, hanem érdeklődési körre is!

A tartalom előállításánál erre figyelj:

  • jó minőségű tartalom
  • strukturált adat használat
  • jó minőségű képek használata
  • oldal használhatósága, UX
  • E-E-A-T, hitelesség és megbízhatóság

7 cikk típus, amivel tarolhatsz Discover-ben:

Érzelemre ható címek

Az emberi természetből adódóan az érzelmeinkre ható címeket jobban kattintjuk. A Google álláspontja is az, hogy ezek a címek jobban teljesítenek Discoverben, ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy ezt nem szabad túlzásba vinni. (clickbait)

Használjunk olyan címeket, amik kevésbé direkten, de az érzelmeinkre hatva kérik az olvasót a tovább kattintásra. pl. "szívszorító pillanat", "legszomorúbb történet", "csodálatos dolog történt"

Kérdések a címben

Hasonlóan a hagyományos keresőoptimalizáláshoz, a Discover optimalizációnál is jó taktika lehet, ha kérdést írunk a címbe. Fontos viszont, hogy ha ezt választjuk, akkor az olvasó tényleg megkapja a választ a cikkben! Használjunk olyan kérdőszavakat, mint pl. "vajon", "tényleg", "miért", "hogyan"

Örökzöld tartalmak

Bár a Google jellemzően a friss tartalmakat – friss hírek, aktualitások - részesíti előnyben, mégis gyakran felkap akár több éves, de éppen aktuális, örökzöld tartalmakat is.

Társadalmi meggyőződés, politikai hírek

Mivel a Discover az olvasó böngészési és keresési előzményeit is figyeli nem nehéz kitalálni, hogy haa az olvasó politikai oldalakat, politikai híreket olvas gyakran, akkor politikai hírt fog ajánlani.

Itt nem kell feltétlenül abban gondolkoznunk, hogy mostantól politikai híreket kell írnunk, hanem olyan témát kell választanunk, ami egy bizonyos politikai nézet kedvelt témája.

Halál, házasság, válás, születés

Hasonlóan az érzelmekre ható cikkekhez, ezek a témák is igen felkapottak. Nyissunk meg egy bulvár újság címlapját, és merítsünk onnan ötleteket.

Celebek, hírességek

A celebekről szóló hírek mindig is nagy szeletet vettek ki a Discover tortájából. Ezek azok a tipikus hírek, amikből legalább egy szinte minden felhasználónak megjelenik. Ehhez elég csak egy cikket olvasni valakiről, máris felkerülünk a célközönségbe.

Listák, felsorolások

Ez a trükk a normál keresőoptimalizálási praktikákhoz hasonlóan a Discoverben is hatásos lehet. A Discoverben nagyon jól teljesítenek az olyan cikkek, amik felsorolást tartalmaznak pl. "10 ok, amiért", "5 celeb, aki", "ezt a 7 dolgot"

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Ez is érdekelhet:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS    HIRDETÉSKEZELÉS    ANALITIKA

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.