hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Keresőoptimalizálás, SEO alapok

AdOps Digital > Blog > Keresőoptimalizálás, SEO alapok

keresőoptimalizálás (SEO) egy hosszú, véget nem érő folyamat, amivel hosszú távon, ingyenes forgalmat tudunk terelni a weboldalunkra. Ahhoz, hogy az oldalunk minél feljebb jelenjen meg a kereső motorok találati listáján, 2023-ban is hasonló szabályoknak kell megfelelnünk, mint korábban, viszont idén is találkozhatunk új elemekkel, amikre érdemes odafigyelni.

Tartalomjegyzék

Ha nem szeretnéd, hogy versenytársaid megelőzzenek, tekintsd meg keresőoptimalizálás csomagjainkat mikro, kis- és középvállalkozások számára.

Ebből a cikkből megismerheted a SEO alapokat, milyen területei vannak a keresőoptimalizálásnak, milyen SEO eszközök vannak és hogyan tornászhatod fel az oldalad helyezését a leggyorsabban. Beszélünk arról, hogyan válassz megfelelő SEO szakértőt vagy SEO ügynökséget, és hogy jelenleg milyen keresőoptimalizálási árakkal számolhatsz. Vágjunk bele!

SEO jelentése

A keresőoptimalizálás, vagy SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre az organikus találati lista elejére, optimális esetben az első helyére juttassuk. Ehhez először is technikailag kell rendben lennie az oldalunknak. Ha ez megvan, jöhet a minőségi tartalom. Nagyon erős, releváns, a keresési igényeket kielégítő tartalomra lesz szükség, amit megfelelő belső link struktúra és minél több erős oldalról jövő backlink támogat. Magyarországon a keresőoptimalizálás egyet jelent a Google keresőre történő optimalizálással.

Organikus találati lista

Amikor keresel a Google keresőben, akkor a találati lista első pár eleme fizetett hirdetés lesz. Ha ide szeretnél bekerülni, akkor neked a Google Ads rendszerben kell hirdetned. A fizetett hirdetések után viszont az organikus – nem fizetett – találatok következnek, ahova már be lehet kerülni keresőoptimalizálással.Google organikus találati lista helye

a fizetett hirdetések után az organikus találati lista következik

Itt viszont el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor fel kell tenned magadnak a kérdést: Tényleg keresőoptimalizálásra van szükségem? Hogy teljes képet kapjunk, ismerkedjünk meg a SEM és a PPC fogalmával is.

Mi a SEM és PPC

SEM (Search Engine Marketing) magyarul keresőmarketing fogalma hazánkban egyet jelent a Google keresőben a minél jobb pozícióban történő megjelenéssel. Igen ám, de a Google találati listáján a felsőbb pozíciókra – ezek ugyanis a legkattintottabb megjelenések – kétféle módon lehet felkerülni: fizetett hirdetéssel (PPC – Google Ads), vagy organikus találattal, keresőoptimalizálással (SEO). Rögtön meg is kapjuk a fő különbséget SEO és PPC között:Google találati lista SERP: fent a PPC, alatta organikus találat

felül a fizetett hirdetések, alatta az organikus találatok

PPC (Pay Per Click), magyarul olyan hirdetés, ami után akkor fizetünk, ha valaki rákattint. Meghatározhatsz egy havi fix költségkeretet és annál többet nem fogsz fizetni. PPC hirdetéssel bármikor megjelenhetünk a Google legtetején, ha van elég pénzünk. A SEO lényege pedig hogy a fizetett hirdetések alá ugyanezt elérjük „ingyen”.

Azért raktam idézőjelbe, mert ugye tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. A SEO egy nagyon időigényes és szaktudást igénylő kemény munka, amiért bizony fizetni kell, ha magunk nem értünk hozzá. Cserébe viszont tényleg ingyen fogjuk kapni az organikus forgalmat.

Az első három organikus pozíció a lényeg

A SEM lényege tehát, hogy a weboldalunk így vagy úgy, de a találati lista legtetején jelenjen meg. Hogy miért is annyira fontosak ezek az organikus találati pozíciók, arról íme néhány érdekes SEO statisztika:

  • az emberek 90%-a csak a találati lista első oldalát nézi meg
  • ezeknek az 50%-a a legelső találatra fog kattintani
  • a kattintások közel kétharmadát a TOP3 organikus találat kapja
  • az első organikus találat kapja az összes kattintás 31.7%-át
  • az első organikus találatot 10x többen kattintják, mint a 10. pozícióban lévőt

Melyik éri meg jobban?

Bár a keresőmarketing akkor a leghatékonyabb, ha egyszerre van PPC és SEO, egy induló, vagy kisebb vállalkozás esetében nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy mindkét területtel teljes értékben tudjon foglalkozni.

Ha választanod kell SEO és PPC között, akkor ezeket vedd számításba:

  • Mindkét terület megtanulható, csinálhatod akár saját magad is, csak kérdés, hogy lesz-e rá időd?!
  • Mindkét terület egy külön szakma, de tény, hogy összefüggenek. Viszont egy seggel nem lehet megülni két lovat… Tapasztalatból mondom, hogy ha egyedül akarod kezelni a két területet és nem egy SEO ügynökségre bízod, nem fog menni.
  • PPC-vel azonnal bekerülhetsz a keresőbe, míg a SEO eredménye több hónap is lehet.
  • Ha viszont az oldalad kereső-, és felhasználóbarát, jól optimalizált, illetve egyedi-iránymutató tartalommal rendelkezik, akkor hosszú távon ingyen kapod az organikus forgalmat.
  • Egy jól optimalizált oldal organikus forgalma mindig nagyobb a paid forgalomnál.
  • Az organikus első helyezés költsége hosszútávon olcsóbb, mint a fizetett hirdetés első helyezése. A SEO a legköltséghatékonyabb marketing eszköz!
  • Ugyanakkor gyakran nagyon nehéz egy adott kulcsszóval első helyre jönni organikban és ilyenkor fizetett hirdetést kell igénybe venni.
  • Az organikus forgalom egy folyamatos ingyenes csatorna, míg a PPC csak addig van, amíg fizetsz érte.
  • De ne csak forgalomról, hanem konverzióról is beszéljünk. Egy jól beállított PPC hirdetés sokszor jobban konvertál, mint az organikus találat.
  • A jól beállított PPC hirdetésre tényleg csak az kattint, akit 100%-ban a te terméked érdekel. Organikban ez nem mindig van így.
  • Egy rosszul beállított PPC hirdetéssel viszont pont az organikus forgalmadat tudod kannibalizálni.
  • Míg a PPC-re erősen hatással van az Click Fraud, addig a SEO-ra az algoritmus frissítések lehetnek hatással.

PPC vagy SEO összefoglaló:

A legjobb megoldás az lenne, ha a PPC és SEO együtt képezné egy cég SEM jelenlétét. Viszont amíg a kettőre nincs pénz – de a koverziónak jönnie kell – én azt javaslom, hogy kezd el a PPC kampányokkal. Hamar látni fogod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól számodra, majd próbáld meg ezekre a szavakra keresőoptimalizálni az oldalad.

  • Ha azonnal kell az eredmény, akkor egyértelműen a PPC kell neked. (Pl. egyszeri ajánlatot, meghatározott akciót szeretnél erősen targetálva kommunikálni.)
  • Ha most indulsz a webáruházaddal és olyanokkal kell versenyezned, mint eMAG vagy ExtrémDigital, akkor szintén a fizetett hirdetést kell választanod.
  • Ha kis helyi üzleted van, ahol megelégszel heti pár konverzióval, akkor válaszd a SEO-tHa hosszú távra tervezel, szintén építsd be a SEO-t a tervedbe.
  • Ha egyedi, iránymutató terméked vagy szolgáltatásod van, akkor szintén SEO.
  • Ha kevés pénzed van egyéb csatornákon hirdetni (tv, social, stb..), akkor költsd SEO-ra!
  • És ne feledd, a PPC csak addig működik, amíg fizeted. Viszont a SEO-val hosszú távon tervezhetsz.

A keresőoptimalizálás előnyei

Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy a SEO nem egy opció a vállalkozás számára, hanem a SEM (Search Engine Marketing) nélkülözhetetlen eleme.

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Vásárlót hoz

A Google-ből érkező kereső nagyobb eséllyel lesz vásárló, mint aki hirdetésre kattintva jön az oldalra.

Hosszútávú megoldás

A kereső első találatai közé bejutni hosszú és nehéz feladat. Éppen ezért a versenytársakkal szemben hosszútávú versenyelőnyt jelent!

Költséghatékony

A SEO hosszútávon a legköltséghatékonyabb marketing eszköz, ami akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem fut hirdetés!

Olcsóbb hirdetési forma

Egy keresőre optimalizált oldalon a látogatók több időt töltenek, megtalálják amit keresnek. Ugyanezek a szempontok nagyon fontos minőségi mutatók a PPC platformoknál is (Google, Facebook). A SEO-nak köszönhetően csökkenthetők a hirdetési költségek és javítható a hirdetési pozíció is.

Google kereső

Ahogy a bevezetőben is írtam, hazánkban a keresőoptimalizálás a Google keresőre történő optimalizálást jelenti és ezt máris megmagyarázom. Azt tudni kell, hogy több kereső motor létezik a világhálón, de a Google részesedése a legnagyobb nálunk. 2023. januárban 97.87% volt, szóval kijelenthetjük, hogy a magyarok a Google keresőjét használják.A Google részesedése Magyarországon 98% - forrás: StatCounter

A Google részesedése Magyarországon 98% – forrás: StatCounter

Mielőtt elkezdenénk a keresőoptimalizálást, azzal legyünk tisztában, hogy a kereső algoritmusok nem nyilvánosak. Senki sem tudja hogyan működnek, hogyan rangsorolnak, cserébe viszont állandóan változnak. Mégis az évek tapasztalata azt mutatja, hogy vannak bizonyos alap szabályok, amiket érdemes betartani, ha szeretnénk jó helyen megjelenni a SERP (Search Engine Result Page)-ben.

SEO alapok

A keresőoptimalizálás során legtöbbször négy dologra fektethetjük a hangsúlyt:

  1. az oldal technikai állapota (technikai SEO)
  2. az oldal tartalma (on-page SEO)
  3. külső hivatkozások száma és minősége (linképítés, off-page SEO)
  4. helyi keresések esetén (local SEO)

A keresőoptimalizálás során vizsgált elemek: Technikai SEO, on-page SEO, linképítés, local SEO

A keresőoptimalizálás 4 fő területe

Technikai SEO

Ahhoz, hogy a Google algoritmusa egyáltalán megtalálja az oldalunkat és megfelelően olvasni tudja, fontos, hogy az oldalunk olyan technikai állapotban legyen, ami megfelel a kötelező feltételeknek. Amikor SEO Auditról beszélünk, akkor ezeket a technikai hibákat is feltárjuk.

A keresőóriás több dokumentációt és eszközt is biztosít weboldalunk technikai ellenőrzéséhez, amik ráadásul ingyenesek is. De ezek mellé választhatunk fizetős SEO eszközöket is.

Ingyenes SEO eszközök:

Fizetős SEO eszközök:

SEO Audit és ellenörző lista

Egy SEO audit során rengeteg SEO eszközt használhatunk. Ezek az oldalon található belső linkek és a sitemap segítségével végigjárják, feltérképezik az egész oldalt, és az összes fontos hibára felhívják a figyelmet. A technikai audit során több eszközzel feltérképezzük az oldalt és feltárjuk azokat a technikai hibákat, amik negatív hatással lehetnek az oldal organikus teljesítményére. A SEO elemzés kiterjed: feltérképezhetőség, oldalstruktúra, biztonság, belső-külső linkelés, sebseség és on-page elemek vizsgálatára.

Íme néhány fontosabb dolog amire figyelnünk kell:

  • gyors oldalbetöltés, mobilbarát tartalom
  • indexálható legyen a tartalom
  • átirányítási láncok, hurkok kerülése
  • robots.txt, sitemap.xml formai hiba
  • 4xx, 5xx státuszkódok kerülése
  • SSL használata
  • AMP hiánya
  • túl nagy JS, CSS fájlok
  • nem tömörített, cachelt fájlok
  • canonical és hreflang megfelelő használata
  • https ne mutasson http-re

Ebben a cikkben bemutatom, hogy a SEO auditok során milyen hibákkal találkozok a leggyakrabban.

On-page SEO

Ha technikailag rendben van az oldal, akkor annyit értünk el, hogy megadtuk a keresőrobotnak a lehetőséget, hogy lássa és értelmezze az oldalunkat. Pusztán technikai SEO-val senki se fog a kereső első helyére kerülni! Most elkezdhetünk a tartalommal foglalkozni. On-page SEO alatt a tartalom optimalizálását értjük.

A Google úgy fejleszti az algoritmusait, hogy az oldalnak relevánsnak, hasznosnak kell lennie a felhasználó számára. Azt szeretné, ha a felhasználó megtalálná amit keres, ezért azt az oldalt fogja előre rangsorolni, ami szerinte a legnagyobb valószínűséggel tartalmazza a felhasználó keresésére a választ.

keresési szándék tehát lényegesen tudja változtatni az organikus találati listát. Sok esetben, hogy kiszolgáljuk a keresési szándékot, elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom írása (lásd később SEO szövegírás).

De a minőségi tartalom nem minden! Az oldalnak átláthatónak, strukturáltnak kell lennie. Az on-page SEO során ezekre figyeljünk oda kiemelten:

  • elsődleges kulcsszóra optimalizáljunk
  • a fő kulcsszó szerepeljen az URL-ben, címben, descriptionben és headingben
  • képek optimalizálása egy külön fejezet: használjuk a kulcsszót az ALT tagben
  • mindig legyen title és description (igaz ezeket nem mindig veszi figyelembe a kereső)
  • a meta title és description tagek karakterszámára figyeljünk
  • sose duplikáljuk a title és description tageket
  • legyen az oldalban legalább egy H1 heading, ami nem egyezik a title taggel
  • ne legyen másolt, duplikált tartalom
  • legalább 200 szó legyen az oldalon
  • törött belső, külső linkeket, törött képeket kerüljük
  • túl sok belső-külső linket kerüljük
  • használjunk strukturált adatokat (JSON LD)

Kép SEO

A legtöbb weboldal közel 80%-át a képek teszik ki. Az indokolatlanul nagyméretű képek használata rontja a betöltési sebességet, így a felhasználói élményt, ezért elengedhetetlen, hogy ne optimalizáljuk őket. A kép SEO lényege, hogy minél kisebb, ugyanakkor jó minőségű, felhasználóbarát képeket szolgáljunk ki a látogatóknak, ezzel pedig extra organikus forgalomhoz juttassuk a weboldalunkat.

A kép SEO ma már nem csak az ALT attribútumok megírásáról szól, hanem sokkal többről. A következő elemek mind a képek keresőoptimalizálására vannak hatással:

  • Megfelelő képformátum kiválasztása
  • Minőség, felbontás, méret
  • Metadata/EXIF információk
  • képfájl neve
  • ALT / TITLE / CAPTION használata
  • Responsive beépítés
  • Lazy load
  • Strukturált adatok használata
  • Image Sitemap
  • Browser Caching
https://youtube.com/watch?v=RQH9IpcAucY%3Fhtml5%3D1

Tudj meg többet a képek keresőre optimalizálásáról és olvasd el a Kép SEO: 20 tipp kép optimalizáláshoz című posztomat!

Video SEO

A Google naponta több millió videós tartalmat indexel a weben. Ahhoz, hogy a felhasználó számára legrelevánsabb tartalmat jelenítse meg, nem elég megtalálnia a videós tartalmakat egy weboldalon, értenie kell, hogy az miről szól, rendszereznie és kategorizálnia kell ezeket a tartalmakat. A Video SEO lényege, hogy az oldalunkon található videókat a keresőrobotok számára megtalálhatóvá és értelmezhetővé tegyük.

Ha szeretnél a videóval minél jobb helyen megjelenni a Google keresőben, vagy a Google Discover felületen, íme néhány hasznos video SEO tipp:

  • válassz megfelelő sebességű tárhely szolgáltatót vagy videó hosztolót
  • kulcsszóra optimalizált fájlnevet használj, a szavakat kötőjellel elválasztva
  • népszerű videó formátumot válassz (.avi, .mp4, .mpeg)
  • mutasson rá lehetőleg több erős belső és külső link, ha főoldaladról linkeled még jobb
  • a videó jól látható helyen legyen (javasolt first-view)
  • a videó bekezdésének címét és a körülötte lévő szövegeket optimalizáld kulcsszavakra
  • az oldal központja a videó legyen! A videó köré íródjon a tartalom.
  • Fontos, hogy az oldalad tartalma releváns legyen a videóra! Egy autós cikkbe ne tegyél cicás videót!
  • Sose tedd ugyanazt a videót több oldalba!

Ha kíváncsi vagy a Google hogyan indexeli a videókat, hol jelenhetnek meg videók a kereső találati listában és hogyan optimalizáljuk a videónkat a legjobb eredmény érdekében, olvasd el a YouTube SEO, TikTok és videó optimalizálás tippek című posztomat!

YouTube SEO

Tudtad, hogy a YouTube a világ második legnagyobb keresője valójában? És ha keresőről beszélünk, akkor optimalizálni is lehet rá! A YouTube SEO lényege, hogy a videónk minél jobb pozícióban jelenjen meg a találati listában a versenytársakhoz képest.

Szerencsére a YouTube lehetőséget biztosít nekünk, hogy a videónknak egyedi címet, leírást és tageket adjunk, ezzel segítve, hogy az emberek megtalálják azt. Ha videót tölteszt fel a YouTube-ra, akkor a következő keresőoptimalizálási szabályokat tartsd be:

  • fontos, hogy már a videó első 5-10 másodpercében felkeltsük a néző figyelmét
  • a videó mobilra legyen optimalizálva
  • a videó fájl neve tartalmazza a kulcsszót
  • megfelelően töltsük ki a title, description, tags mezőket
  • válasszunk beszédes indexképet
  • használjuk az extrákat (pl. annotation)

Hogy hogyan végezd a kulcsszókutatást a videódhoz, hogyan írd meg a title, description szöveget és hogyan válassz címkét a videódhoz, megtudhatod a YouTube SEO – Video keresőoptimalizálás című posztomból!

Kulcsszókutatás, kulcsszó jelentése

A kulcsszókutatás lényege, hogy megtaláljuk azokat a legfontosabb keresési kifejezéseket, amikre a leggyakrabban keresnek. A kutatás során meghatározzuk a fő kulcsszavakat és a hozzá kapcsolódó hosszabb, úgynevezett long-tail kulcsszavakat. A kulcsszókutató eszközök megmutatják számunkra, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a keresési volumen és milyen nehéz rájuk optimalizálni. A kulcsszó lehet branded, vagy non-branded kulcsszó.

Kulcsszókutatás tippek a kezdéshez

A kulcsszó keresés jellemzően manuális vizsgálat és SEO eszközök segítségével történhet. Ezek az eszközök nem csak a kutatást végzik el nekünk, hanem kulcsszó helyezés vizsgáló funkcióval is rendelkeznek, így folyamatosan követni tudjuk a helyezésünket a meghatározott kulcsszavakra. A kulcsszó kutatás során a következőkre figyeljünk oda:

1. Specifikus kulcsszót válassz

A kulcsszókutatás során sokan követik el azt a hibát, hogy olyan kulcsszóra próbálnak optimalizálni, ami nem elég specifikus. Egy általános kulcsszónak nyilván a legnagyobb a volumene, de azzal is legyünk tiszában, hogy ezekre a verseny is nagyobb.

Az okosok a túl sok versenytárssal való versenyzés helyett, a specifikusabb, de könnyebben megszerezhető kulcsszavakra optimalizálnak.

2. Legyen volumene

A kucsszókutatáskor arra azért figyeljünk, hogy tényleg keresett szó vagy kifejezés legyen. Ha minimális rá a kereslet, akkor semmit se érünk azzal, hogy bejövünk rá.

3. Releváns kulcsszót válassz

A vállalkozásod profiljához és az aktuális tartalomhoz egyaránt releváns kulcsszót válasszunk. Ha teljesen más szektorban tevékenykedsz, mint amire optimalizálni szeretnél, akkor nehéz dolgod lesz.

4. Sose csak egy kulcsszóra optimalizálj

Bármilyen tartalmat is állítasz elő, biztos lehetsz benne, hogy nem csak egy kulcsszóra fog megjelenni. Az emberek ezerféleképpen keresik ugyanazt! Ha csak arra figyelsz, hogy a fő kulcsszóra begyere, akkor értékes kapcsolódó kulcsszavaktól, long-tail kulcsszavaktól eshetsz el, amik amúgy lehet, hogy összességében értékesebb forgalmat hoznának, mint a fő kulcsszavad. (Érdekesség, hogy a long-tail kulcsszavak a keresőforgalom 80%-át is kitehetik!)

5. Lesz rá megfelelő tartalmad?

Ha az adott kulcsszóra nem tudunk jobb tartalmat nyújtani azoknál, akik jelenleg az top találatok között jönnek, akkor felejtsük el. Csak akkor vegyél fel kulcsszót, ha tényleg jobbat, többet tudsz a témáról írni.

6. Lesz aki linkelni fogja?

Sokan a szövegírást ott rontják el, hogy olyan tartalomról írnak, ami nagyon szűk csoportnak szól. Ha kevesen érdekeltek a témában, akkor kisebb a megosztási vagy linkelési esélye a tartalomnak. Miután kész a tartalom, és elkezdene linket építeni, akkor jön rá, hogy elpazarolt idő volt a cikk.

7. Ügyelj a kulcsszó sűrűségre

Használd a megfelelő kulcsszót a megfelelő helyen, fontos, hogy megjelenjenek a kulcsszavak a szövegben, de ne vidd túlzásba. Publikálás előtt minden esetben ellenőrizzük a kulcsszó sűrűséget egy szöveg analizáló eszközzel.

Hogyan végezd a kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás első fázisa meghatározni azokat a kulcsszavakat, amikre tényleg úgy gondoljuk, hogy szeretnénk optimalizálni, mert azok tényleg relevánsak.

  1. Nézd meg Search Console-ban, hogy jelenleg mire jön az oldalad
  2. Nézd meg SEO eszközökben, hogy mire jönnek a versenytársak
  3. Nézd meg, hogy milyen kapcsolódó kifejezésekre keresnek még a témában

Ha már megvan az a néhány kulcsszó amit megcélzunk, itt az ideje szélesíteni a skálát, tematizálni és kulcsszó csoportokat készíteni.

Kapcsolódó kulcsszavak meghatározása

A lenti példában a “motoros kabát” broad kulcsszót vizsgáljuk meg. A kapcsolódó kifejezéseknél rögtön látjuk, hogy ezt a terméket több féle módon keresik. A mi feladatunk felállítani olyan “alkategóriákat”, amikre optimalizálva ezeket a specifikus kereséseket is ki tudjuk szolgálni.Kulcsszókutatás Ahrefs segítségével motoros kabát kulcsszóra

Kulcsszókutatás Ahrefs segítségével

A listából látszik, hogy a motoros kabát mellett, a nem, az évszak, a tulajdonság és a márka is jelentős keresési volumennel bír. Ez azt jelenti, hogy a főkategória alá, legalább 3-4 alkategóriát kellene létrehoznunk és ezekre is optimalizálni.

SEO Szövegírás

A SEO szövegírás lényege, hogy a keresési igényt teljes mértékben kielégítő, jó minőségű, szerkezetű és mennyiségű, továbbá megfelelő kulcsszóra optimalizált szöveget írjunk.

SEO szövegírás tippek

A kulcsszókutatás során volt róla szó, hogy csak olyan kulcsszót válasszunk, amiről tényleg mi tudjuk írni a legjobb tartalmat. Ugyanakkor azzal legyünk tisztában, hogy az érték nélküli tartalom csak spam!

Ha a célod az első pozícióba kerülni, akkor tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Mitől jobb az én tartalmam, mint a jelenlegi első helyezett?
  • Te megbíznál a tartalomban? Szakértő, hozzáértő írta a tartalmat?
  • A weboldalon található hasonló tartalom is? Releváns a tartalom a weboldalra?

A keresési szándékra optimalizálj

A legtöbben abba a hibába esnek a szövegírás során, hogy nem veszik figyelembe a keresési szándékot. Megírják, létrehozzák a tartalmat még azelőtt, hogy megértené valójában mit keresnek az emberek azzal a kulcsszóval.

A Google célja, hogy a kereső megkapja amit keres, ezért nagy hangsúlyt fektet a keresési szándékra. Sok százmillió keresést kiszolgált már és pontosan meg tudja határozni egyes kulcsszavak szándékát.

Aki rendszeresen cicás videókat nézeget és keres, az cicás videós tartalmakat szeretne kapni. Aki “Xbox 5 ár”-ra keres, az valószínűleg vásárolni szeretne, ezért minden bizonnyal webáruházakat fog látni a találati listában.

Hogy kiderítsd milyen keresési szándékra optimalizálj:

  • Indíts egy sima keresést a kulcsszóra
  • Nézd meg milyen jellegű találatok jönnek a top helyeken
  • Milyen rich-snippet elemek jelennek meg a listában
  • Miket ajánl fel a Google kapcsolódó keresésként

Legyél az első és utolsó kattintás!

Ha a te tartalmad a legjobb az adott kulcsszóra, és a látogató megtalálja rajta amit keresett, akkor te leszel az utolsó kattintása. Ilyen egyszerű! Ha pedig te vagy az utolsó kattintás, akkor a keresőmotor a te tartalmadat fogja az első helyen hozni, mert látja, hogy a hozzád látogatók megkapják nálad amit keresnek. Így te leszel az első kattintás is!

Természetesen ahhoz, hogy a te találatodra kattintsanak a legtöbben, egy kis ösztönzésre is szükség lesz. És itt jönnek képbe a CTR (átkattintási arány) növelési technikák.

Az átkattintási arányra a következő elemek lehetnek hatással:

  • Meta title
  • Meta description
  • URL
  • Breadcrumbs
  • Képek, videók

Meta title SEO ajánlás:

  • 50-60 karakternél nem hosszabb
  • Fő kulcsszó lehetőleg az elején
  • Legyen kattintás ösztönző

Meta leírás SEO ajánlás:

  • 120-130 karakter körül
  • Egyedi szöveg, kulcsszóval
  • Kattintásra ösztönző

URL SEO ajánlás:

  • Tartalmazza a kulcsszót
  • Max 200 karakter, minél kevesebb könyvtár
  • Beszédes, olvasható legyen
  • Dinamikus paramétereket hanyagoljuk
  • Speciális karaktereket, nagybetűket ne használjunk

Milyen hosszú legyen a SEO szöveg?

Sokan mondják azt, hogy nem a hossz számít. Én ezzel vitatkoznék. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb kérdésre megadd a választ, és még a long-tail kulcsszavakra is legyen megfelelő tartalmad, ahhoz bizony sokat kell írni.

Rengeteg tanulmány igazolja, hogy a hosszabb tartalom jobban teljesít a Google keresőben. Viszont ezek az oldalak nem azért teljesítenek jobban, mert hosszabbak, hanem azért, mert:

  • Teljes mértékben választ adnak a keresőnek
  • Megválaszolják az összes felmerülő, kapcsolódó kérdést a témában
  • Megbízhatóan, hiteles információkkal támasztja alá a leírtakat
  • Minőségi kapcsolódó tartalmat nyújt a témához

Használj a keresőoptimalizálás során strukturált adatot

A schémák az olvasó számára láthatatlan kódrészletek, amik a Google algritmusainak és kereső motorjainak segítenek a tartalom megértésében. Ezek használatával biztosak lehetünk benne, hogy a kereső megfelelően értelmezi a tartalmunkat, továbbá extra megjelenéseket nyerhetünk a SERP-ben.

A leggyakrabban használt schémák:

  • Article
  • Local Business
  • Breadcrumbs
  • Product
  • Q&A (FAQ)
  • Review
  • How-to
  • Video

Belső és külső linkek használata

A Google a linkeken keresztül térképezi fel a weboldalakat. Minél több belső link mutat egy egy tartalomra, annál fontosabbnak feltételezi. Minél több értékes külső link mutat rá, annál hitelesebbnek. Ezért fontos, hogy próbáljunk a tartalmunkra minél több, releváns belső oldalról hivatkozni.

Belső linkek elhelyezésére több módszer létezhet:

  • Helyezzük el menüben, footerben, oldalsávban a linket
  • Linkeljük kategória oldalról (ezek több linkerőt adnak át)
  • Keressünk korábbi releváns témákat az oldalunkon és helyezzünk el azokban linket
  • Optimalizáljuk kulcsszóra az anchor szöveget
  • Linkeljük saját releváns tartalomra a cikkből

Tartsd frissen a tartalmad!

Az egy dolog, hogy sikerült jó helyezést elérned egy cikkel, de azt meg is kell tartanod! Ahhoz, hogy az idő múlásával is releváns, aktuális legyen a cikked, frissítened kell. Még az örökzöld témáknál is előfordulhat, hogy változik valami, amivel bővíteni, frissíteni kell a cikket.

A Google több dolgot is figyel azzal kapcsolatban, hogy mennyire friss a tartalmad:

  • Publikálás dátuma
  • Utolsó módosítás dátuma
  • Milyen gyakran változik a tartalom
  • Milyen gyakran kerül új tartalom publikálásra a domainen
  • Milyen gyakran kap új linket a tartalom

Linképítés, Off-site SEO

Ha az oldal technikailag és tartalmilag rendben van, akkor egy dolog marad hátra, a backlink profil erősítése. Backlinknek nevezünk, minden olyan külső hivatkozást, ami az oldalunkra mutat. A linképítés azt jelenti, hogy megpróbálunk minél több erős, releváns oldalról hivatkozásokat szerezni, ezáltal jobb helyezést érhetünk el a keresőben.

A backlink lehet pr cikk, közösségi média megosztás, hírlevél, kommentek, értékelések, vendégcikk, stb. A linképítés során azt vizsgáljuk, hogy:

  • mennyi backlink mutat az oldalunkra?
  • milyen erős oldalak hivatkoznak ránk? (UR, DR)
  • hogyan hivatkoznak ránk? (ugc, sponsored, dofollow)
  • milyen szöveggel hivatkoznak ránk? (Anchors)

Összességében elmondhatjuk, hogy minél erősebb oldalak hivatkoznak ránk, annál jobb a helyzetünk a keresőben. Nem feltétlenül jó a backlink halmozás! Simán lehet, hogy valakinek csak pár backlinkje van, viszont ezek nagyon erős, releváns oldalakról és ezzel megveri a több ezer gyenge backlinkes oldalakat.

Az oldalunkra mutató linkek az egyik legerősebb hatást gyakorolják a rangsorunkra. A linkekre úgy kell tekinteni mint egy szavazat. Minél erősebb, megbízható és hiteles oldal hivatkozik ránk, annál erősebb a szavazat is!

A linképítés veszélyei

Kerüljük a linkgyűjtő oldalakat! A Google nem szereti ezeket, annyira nem, hogy ezekért akár bünti is járhat. Persze különbséget kell tennünk linkgyűjtő oldalak között is. Például a Startlapot te hova sorolnád? Elvileg az is linkgyűjtő oldal, mégis nagyon sokan regisztrálnak be rá és nem kapnak büntetést, mert az emberek valóban használják az oldalt.Az ora.startlap.hu oldalon 792 link található.

A startlap vajon linkfarm?

Kerüljük a PBN hálózatokat! A privát bloghálózat (PBN) a kereső algoritmusok manipulálására létrehozott blogok hálózata. Sok linképítő csinálja azt, hogy lejárt domaineket vásárol meg, majd ezekre egy WordPress blogot feltéve egymásra linkelő oldalakat hoznak létre. Később pedig ezeket az oldalakat linképítésre használva manipulálják a kereső algoritmusokat.

Ez a technika kezdetben lehet hatásos, de ne legyenek kétségeink, hogy a Google ezeket látja és bünteti! A linképítés veszélyeiről ebben a posztban olvashatsz részletesebben, de ajánlom figyelmedbe ezt a linképítési esettanulmányt is, ahol egy ilyen PBN hálózatról linket kapó domaint mutatok be.

A mai világban a botoknak és a spam oldalaknak köszönhetően szinte nem létezik olyan weboldal amire ne mutatna valamilyen link. Éppen ezért terjed az a nézet, hogy a Google az oldalunkra mutató hivatkozásoknak kb. a felét veszi csak figyelembe.

Milyen linkeknek nincs értéke a Google szemében?

  • A nofollow attribútummal ellátott linkek
  • Ha a linkelőt felvettük a disavow listánka
  • Irreleváns oldalról, tartalomról jön
  • Spam tartalomból jön
  • Nem természetes képződésű
  • Google büntetés alatt lévő oldalról jön
  • Manipulációból keletkező linkek
  • PBN hálózat linkjei
  • És még sok egyéb…

Magától nem fog jönni!

Még a Google is azt mondja, hogy írd meg a tartalmat a lehető legjobban és biztos lehetsz benne, hogy jönni fognak a linkek. Hát nem! Túl sokan vagyunk már akik tartalmat állítunk elő és ha mindenki csak várna a csodára, akkor be is zárhatnánk a boltot.

Ha jól akarsz jönni a keresőben, akkor igenis promózni kell az oldalt, bemutatni a legszélesebb körnek. Ha nem ismerik az oldalad, azt se tudják, hogy létezik, akkor ki hivatkozna rá?

Linképítés tippek

1. Link gap analízis

Ennél a módszernél a versenytársakat vizsgáljuk meg és megnzzük milyen oldalakról kapnak linket, ahonnan mi nem. Eztuán már csak annyi a feladatunk, hogy mi is megpróbáljunk ezektől linket szerezni. Ezt megtehetjük például úgy, hogy írunk egy jobb tartalmat és beajánljuk a miénket.

2. Törött backlinkek keresése

Szintén SEO eszköz segítségével megkeressük a versenytársak azon linkjeit, amik töröttek, már nem működő oldalra vezetnek. A feladatunk felkeresni a linkelőt és ajánlani a saját oldalunkat helyette.

Ezt a módszert alkalmazhatjuk a saját 404-es oldalaink megkeresésére is. Ha olyan oldalra kapunk linket, ami már nem elérhető, akkor ezt megfelelően át kell irányítani, így nem veszik el a ránk mutató link értéke.

3. Vendégbloggolás

A leghatékonyabb, ugyanakkor az egyik leg időigényesebb linképítési módszer. Ilyenkor egy komplett cikket kell írnunk más oldalára, amibe elhelyezhetjük a ránk mutató linket. Ha a cikk értékes, és meg tudod szólítani vele a célcsoportodat, akkor a link segítségével értékes látogatókat is szerezhetsz.

4. Említések keresése

Keresd meg azokat az oldalakat, akik link nélkül említik a márkádat és kérj tőlünk linkelést. Természetesen kötelezni nem lehet, de egy kedvesen megírt levéllel a márka említésed könnyen kaphat egy linket is. Ehhez hasznodra lehetnek a Google parancsok.

5. Nem linkelt képek keresése

Gyakran előfordul, hogy a saját képedet valaki kérdezés nélkül használja a saját tartalmában. Ezeket megkeresve simán jelezhetjük, hogy csak link elhelyezésével használhatja a képünket.

6. Facebook csoportok

Keress a témádhoz kapcsolódó Facebook csoportot és oszd meg a cikked, kérd a véleményüket. Hasznos dolog lehet ezeket a csoportokat böngészve megkeresni a legpörgősebb témákat, és azokról írni.

7. Statisztikák publikálása

Az újságírók imádják a statisztikákat. Ha a tartalomba tudsz ilyet tenni, akkor nagy valószínűséggel át fogják venni és a linkek sem maradnak el.

A linképítésről bővebben itt olvashatsz.

Local SEO

Local SEO-ra (magyarul: helyi keresőoptimalizálás) akkor van szüksége a vállalkozásnak, ha a terméke vagy szolgáltatása egy bizonyos területre (országra, régióra, városra) korlátozódik, vagy csak egyszerűen szeretne felkerülni a térképre. Ezekben az esetekben lehetőségünk van úgy optimalizálni, hogy a látogató a keresési helyének megfelelő valós, releváns és megbízható információkat kapjon. A Local SEO lényege, hogy ha valaki az üzletünk közelében végez keresést, akkor a Google a mi találatunkhat hozza fel a keresőnek.

A local SEO két elemből tevődik össze:

Tartalmi optimalizálás

A tartalom optimalizálása során, ha helyi kereséseket szeretnénk célozni, akkor a következő tippeket érdemes betartani:

  • A Meta Title Tag ne csak a kulcsszót tartalmazza, de a várost, régiót is
  • A Meta Description Tag szintén tartalmazza a várost, környéket
  • Az oldal tartalmában egyértelműen jelenjen meg a cégnév, cím és telefonszám és ha kell, akár a GPS koordináták.
  • Ha az oldalon képek vannak az üzletről, tegyük az ALT szövegbe a várost és a kulcsszót
  • Illesszünk be az oldalba Google Maps térképet, megjelölve rajta a pontos címet.
  • Helyezzünk el az oldalban a címre vonatkozó strukturáls adatokat

Google My Business

Google My Business fiókot bárki regisztrálhat, aki szeretne bekerülni a Google adatbázisába. És adatbázis alatt itt főként a Google Maps térképet értem. Tehát, ha szeretnél a Google térképen megjelenni, akkor kell egy Google Cégem fiók. A fiók beállításánál ezekre kiemelten figyelj:

  • Ha nem a tevékenységednek megfelelő kategóriát választasz és kiderül, akkor ezzel félrevezeted a keresőt és saját magadnak ártasz
  • Az összes információt adjuk meg amink csak van. Ide értem a nyitvatartást is.
  • Mutassuk be a vállalkozás jó minőségű képekkel.
  • Helyezzünk el backlinket a leírásban.
  • Fontos, hogy ugyanazt a címet adjuk meg, ami a weboldalon is szerepel!
  • Helyezzünk el az oldalban a címre vonatkozó strukturáls adatokat
  • Kérjük meg az ügyfeleket, hogy értékeljenek minket!

A Google Cégem regisztrációról, és további tippekről a Google MyBusiness Fiók optimalizálása posztomban olvashatsz.Az ora.startlap.hu oldalon 792 link található.

A Local SEO-nak köszönhetően a környéken biztos megtalálnak

Webshop SEO

A fokozódó verseny miatt egyre több webáruház veszi észre a keresőoptimalizálás fontosságát, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a SEO-ra. Webáruházat indítani ma már bárki tud, vannak viszont rendkívül fontos SEO szabályok, amiket ha nem tartunk be, a webáruházunk nem fog olyan organikus forgalmat kapni, amit elvárnánk és beelőznek a versenytársak.

A webáruház keresőoptimalizálás a megfelelő webshop motor kiválasztásával kezdődik. Rengeteg shop motor van hazai és nemzetközi szinten, vannak kifejezetten jól SEO-zott motorok, de vannak hozzá nem értő fejlesztők által gányolt webáruháznak mondott weboldalak is.

Nagyon sok SEO auditot végeztem már webáruházak számára és ezek voltak a leggyakrabban előforduló hibák:

  • Keresőből kizárt oldalak
  • Feleslegesen indexelt oldalak
  • 4xx oldalak / törött belső linkek
  • Elfogyott termékek kikapcsolása
  • Zavaros oldalstruktúra
  • Kulcsszókutatás hiánya
  • Duplikált tartalom / Hibás szűrő használat
  • Nem mobilbarát, lassú sebesség
  • Hiányzó blog
  • Hiányzó / hibás strukturált adat

A fent felsorolt hibákról bővebb információkat olvashatsz a Webshop SEO – Keresőoptimalizálás tippek webáruházaknak című posztomban.

SEO szakértő vagy SEO ügynökség?

Mostanra már talán eljutottál oda, hogy megértsd a SEO mennyire fontos és mennyire szerteágazó. Nem véletlenül egy külön szakma ez, amit vagy saját magunk tanulunk meg rengeteg időt és energiát belefektetve, vagy belátjuk, hogy profi SEO szakértőre lesz szükségünk.

Mielőtt belevágnál megtanulni a SEO-t, ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak:

  • Lesz időd folyamatosan képezni magad?
  • Szakmai lapokat, esettanulmányokat olvasni napi szinten?
  • Van fejlesztői vénád?
  • Van affinitásod a UX-hez és a szövegíráshoz?

A fentiekből már látszik, hogy ez mind rengeteg időt venne el a cég életéből, ezért be kell látni, hogy jobb a keresőoptimalizálást szakemberre bízni!

Igen ám, de rengeteg SEO szakértő és SEO ügynökség létezik már, honnan tudjuk, melyik kell nekünk?

Mindegyik mellett vannak pro és kontra érvek. Ami a lényeg, hogy míg egy ügynökségben legalább 2-3 fős SEO csapat működik, addig a szabadúszó egyedül végzi a munkát.

Az ügynökségek általában megengedhetik maguknak a magasabb színvonalú eszközöket, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak. Nyilván ezért több pénzt is kérnek. A szabadúszó olcsóbb, viszont mivel egyedül dolgozik korlátozott az ideje.

SEO árak

A leggyakoribb SEO árazási módok és keresőoptimalizálási árak a következők:

  • óradíjas tanácsadás (átlag 20.000 – 35.000 Ft)
  • havidíjas keresőoptimalizálás (átlag 80.000 – 400.000 Ft)
  • projektalapú keresőoptimalizálás (feladatfüggő 200.000 Ft-tól)

Óradíjas tanácsadást akkor érdemes választanod, ha olyan konkrét problémád vagy kérdésed van, amit csak egy tapasztalt szakértő képes megoldani. Ehhez viszont legtöbb esetben kell legyen saját fejlesztőd is, aki végrehajtja a szakértő kéréseit.

Havidíjas SEO szolgáltatást akkor válassz, ha a teljes SEO-t szeretnéd kiszervezni és szakértőkre bízni. Ez a szolgáltatás típus jellemzően a SEO összes területét lefedi és a legkedveltebb árazási módszer.

A projektalapú keresőoptimalizálás jellemzően a legdrágább árazási típus. Ebben az esetben egy-egy konkrét feladatra bízol meg szakértőt pl. egy audit elkészítése, oldal migrálás, SEO stratégia elkészítése vagy linképítés. Mivel eseti a munka, a teljes költség itt a legmagasabb.

A fentieken kívül van még egy árazási típus, a sikerdíjas keresőoptimalizálás, de ettől óvva intek mindenkit! Egyrészt egy – a szakmához kicsit is értő – szakember sem vállalhat garanciát egy munkára a folyamatosan változó algoritmus környezet és rengeteg egyéb tényező miatt. Másrészt ha ilyenbe mész bele, akkor könnyen átverhetnek a kulcsszavak kiválasztásával, vagy éppen az algoritmusok manipulálásával, ami később visszaüt rád!

Hogyan mérd a SEO eredményt

Ha már elvégezted az összes SEO elem ellenőrzését, javítását, akkor a Google saját eszközében a Search Console-ban ellenőrizheted, hogy a felhasználók számára az adott kulcsszóra milyen helyen szerepel az oldalad. A performance fülön látod, hogy milyen kereső kifejezéssel jöttek az oldaladra. Ha letöltöd a listát, akkor pedig a keresőbeli helyezésedet is láthatod.Google Search Console - performance nézet

Search Console – performance riport

Ezeken felül tucatnyi SEO tool áll rendelkezésre a kulcsszavak figyelésére, követésére. Egyszerűen csak betöltjük a főbb kulcsszavainkat és az eszközök historikusan figyelni fogják ezeknek láthatóságát és pozíció mozgásait. Igény esetén még riasztást is kérhetünk, ha adott kulcsszóra valamiért kikerülünk a top találatok közül.

SEO Dashboard

Sokszor találkozunk azzal az esettel, hogy bár a vállalkozásnak van saját SEO szakértője, vagy ügynöksége, mégsincs képben a weboldala állapotával, annak organikus eredményeivel, a linképítés hatásával vagy éppen a versenytársak helyzetével kapcsolatban.

Az AdOps Digital ezért készített egy SEO dashboard-ot, amiben havi rendszerességgel nyomon követhető a keresőoptimalizálás munka eredménye.A SEO Dashboard tartalma

A SEO Dashboard tartalma

SEO dashboard egy olyan havi szinten automatikusan frissülő vizuális eszköz, amely lehetővé teszi a vállakozások számára, hogy könnyedén – különböző grafikonokat, táblázatokat és egyéb vizualizációkat használva – kövessék az oldaluk SEO teljesítményét és a kulcsfontosságú teljesítmény mutatókat (KPI).

Van már SEO szakértőd, vagy ügynökséged?

Nem látsz rá a SEO szakértő, vagy SEO ügynökség munkájára? Kövesd nyomon havonta frissülő SEO Dashboard-unk segítségével weboldalad állapotát és teljesítményét, továbbá versenytársaid organikus eredményét!SEO Dashboard

Mindig legyél naprakész

A keresőoptimalizálás egy véget nem érő folyamat, ahol a szabályok folyamatosan változnak. Aki nem követi a mindennapi SEO hírek alakulását, azok lemaradnak! Ezért nagyon fontos, hogy kövessük a legnevesebb SEO szakértőket, SEO blogokat, iratkozzunk fel SEO levelező listákra és Youtube csatornákra.

Amit én mindenképpen ajánlok az a Google Webmasters Youtube csatorna, ahol gyakran maga John Mueller a cég szóvivője oszt meg rendszeresen információkat a kereső működéséről. De nagy név a szakmában még Brian Dean vagy Neil Patel.

SEO esettanulmányok

Lassan 2 év telt el azóta, hogy az OMG ügynökségből kiválva, SEO szakértőként, szabadúszóként tevékenykedem. Ez idő alatt nagyon sok SEO projektben vettem részt, és most szeretném megosztani veletek a legsikeresebb SEO esettanulmányaimat.

Ezek a SEO esettanulmányok jellemzően webáruház ügyfelekről, média oldali vagy valamilyen szolgáltatást nyújtó partnerekről készültek.

SEO esettanulmány 1. – pénzügyi szolgáltatás angol nyelven

Háttér:
Az ügyfél angol nyelvterületen nyújt pénzügyi, cégkezelési szolgáltatásokat. A megkeresés oka az volt, hogy az oldala lassan egy éve folyamatosan romló organikus eredményeket mutatott, ráadásul a fő kulcsszóval az oldal ez idő alatt több, mint 40 pozíciót esett.

Munka:
A munka a szokásos SEO audittal kezdődött. Itt hamar kiderült, hogy a romlás oka egy elhibázott sablon váltás volt. A problémát csak súlyosbította, hogy a hibás váltás több, mint fél éve volt és azóta a korábbi indexelt oldalak is kiestek az indexből, így azok múltja elveszett.

A sablon technikai javítása után kulcsszókutatás és versenytárs elemzés következett, majd a tartalomra koncentráltam. A szövegírás során mesterséges intelligenciát is alkalmaztam, mivel angol nyelvterületen ez a technológia már eléggé előrehaladott állapotban van.

Eredmény:
A sablon cserével látványos javulásnak indult az oldal és kezdi visszanyerni korábbi helyezéseit. Ezt megerősítette az összes oldal optimalizációja, aminek köszönhetően az organikus forgalom már ötszöröződött, és a pozíciók folyamatosan javulnak.SEO esettanulmány angol nyelvű szolgáltatást nyújtó weboldal organikus foralmának növekedéséről

SEO esttanulmány: az organikus forgalom megháromszorozódott

A másik kép azt mutatja, hogy a megfelelő SEO munkának köszönhetően a fő kulcsszóra a korábbi 35-40-es pozícióról feljött az oldal a TOP5-be, és további javulás várható, mert linképítésről még nem is beszélünk.

SEO esettanulmány angol nyelvű szolgáltatást nyújtó weboldal organikus pozíciójának javulásáról

A fő kulcsszóval bekerültünk a TOP5-be

SEO esettanulmány 2. – webáruház SEO és linképítés

Háttér:
Az ügyfél 1 éve, rögtön a webáruház indulása után a csapatunkra bízta a teljes online marketinget. Tökéletes példája az induló SEO projekteknek. Egy erős versenykörnyezetbe kellett behozni a webáruházat, de ehhez az ügyfél mindent megadott számunkra!

Munka:
Sajnos a webshop Shoprenter motorral készült el, ami szerintem finoman szólva nem a legjobb motor választás és jelentősen visszafogja az organikus fejlődést, de kénytelenek voltunk azzal elindulni. A motorváltás azóta folyamatban van.

A kulcsszókutatás alapján meghatározott menürendszer és tartalom, továbbá a rendszeres prémium linképítés hamar hozta az eredményeket. A SEO-t megtámogatta a PPC csapat, továbbá a Social és Content csapat is.

Eredmény:
Az alábbi kép magáért beszél. Míg mások azzal küzdenek, hogy egyáltalán beindexelje a kereső az oldalaikat, addig itt folyamatos és stabil erősödés látható. Jelenleg ott tartunk, hogy a kicsiket leelőzve a két legnagyobb versenytársból éppen most hagyjuk le a másodikat.SEO esettanulmány - webáruáház organikus foralmának növekedéséről

A webshop SEO erdeménye: stabilan növekvő organikus forgalom

Amint az oldal tartalmilag rendbe került, elkezdtük a linképítést:SEO esettanulmány - webáruház linképítés, hivatkozott domainek száma

Egészséges, prémium linképítés webáruház számára

Linképítés esettanulmány – pénzügyi szektor

Háttér:
Egy több éve szakszerűen linket építő pénzügyi szolgáltató keresett meg linképítéssel kapcsolatban. Az ügyfélnek elege lett abból, hogy hazánkban linképítés címszó alatt a legtöbben PBN hálózatokon, gyatra minőségű tartalomból linkelnék az oldalát.

Munka:
A linképítés során felmértük, hogy milyen releváns, prémium minőségű oldalak jöhetnek szóba. Ezekre a SEO szövegírás praktikáit alkalmazva releváns PR-cikkeket helyeztünk el, megfelelő linkekkel az ügyfél oldalára. Jellemzően havi 2 cikket publikáltunk.

Eredmény:
A minőségi linképítéssel folyamatosan erősödő linkprofilt láthatunk. A júniusban kezdődő linképítésnek már szeptemberben jól látható eredménye volt: az 500 top3-ban megjelenő kulcsszóból szeptemberre 848 lett! Közel 350 új kulcsszóval jelent meg az ügyfél a top3-ban!

Az ügyfél a kereső első oldalán (4-10 pozícióban) 600 új kulcsszóval jelent meg.SEO esettanulmány - pénzügyi szolgáltató linképítés

Pénzügyi szolgáltató oldal prémium linképítése

A júniusban kezdődő prémium linképítés eredménye szemmel látható:Linképítés esettanulmány: pénzügyi szoláltató oldal organikus forgalma

Linképítés esettanulmány: pénzügyi szoláltató oldal organikus forgalma

SEO esettanulmány 4. – SEO és Analitika – hírportál

Háttér:
A legelső ügyfeleim egyike, akik méretükből adódóan felismerték az analitika és a SEO fontosságát. A feladat a portál organikus forgalmának növelése és az analitikai adatok pontosítása, hogy megfelelő üzleti döntéseket tudjunk hozni.

Munka:
A rendszeres SEO auditoknak és a remek fejlesztői gárdának köszönhetően a súlyos technikai hibák folyamatosan javítva lettek. Minden régi és új tartalom kulcsszókutatás után optimalizálásra került, továbbá a szerkesztőség rendszeres oktatást kapott a kulcsszókutatásról és a SEO szövegírásról.

Eredmény:
A portál mára havi több, mint 1M látogatóval rendelkezik. Az új rovatok optimalizálása jelentős organikus forgalmat hozott. A szerkesztőség oktatásával pályafutásom leglátványosabb SEO eredményét értük el.

Az addig napi 1-2 ezer organikus kattintást elért oldal rohamosan javulni kezdett, volt, hogy 75.000 napi kattintást is elért egy-egy cikk. Ma pedig már ott tartunk, hogy van olyan cikk, ami napi 135.000 kattintást ér el!

A lenti képen egy meglévő korábbi rovat optimalizálás után elért organikus javulását láthatjuk. A napi 200 kattintásból napi 5000 lett. (Igen, jól látod a megjelenés számot 🙂 )SEO esettanulmány - portál rovat organikus forgalmának javulása optimalizálás után

Portál rovat organikus forgalmának javulása optimalizálás után

Minden új rovat vagy tartalmi szekció bevezetését szakszerű kulcsszókutatás és versenytárs elemzés előzte meg. Ezen a képen egy újonnan induló rovat organikus teljesítménye látható. Érdemes megfigyelni az átlag pozíciót és CTR-t!SEO esettanulmány - portál új rovatának organikus forgalma és átlagos pozíciója

Az új rovat 5 hónap alatt elért eredménye

Itt egy másik új rovat indulása látható. Itt már 3 hónap elég volt ahhoz, hogy az átlagos pozíció az első oldal legyen!SEO esettanulmány - 3 hónap alatt új rovat indexelése

3 hónap is elég volt a látványos eredményhez

Ez a kép pedig azt mutatja, hogy ha Google Discoverre és News-ra optimalizálva jól sikerül megírni egy cikket, akkor mekkora potenciál rejlik egyetlen cikkben. A képen látható cikk egyetlen nap alatt csak a Google Discoverből 135.000 látogatót hozott!egyetlen nap alatt csak a Google Discoverből 135.000 látogató

egyetlen nap alatt csak a Google Discoverből 135.000 látogató

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.
2 Responses
  1. […] A technikai SEO egyik legfontosabb eleme a szervernapló elemzése. A szerver logból 100% pontossággal meg tudjuk határozni, hogy a kereső motorok hogyan böngészik fel az oldalunkat és a vizsgálatával olyan fontos hibákat vehetünk észre, amiket javítva komoly pozíciókat nyerhetünk a keresőben. […]

Leave a Reply