A keresőoptimalizálás (SEO) egy hosszú, véget nem érő folyamat, amivel hosszú távon, ingyenes forgalmat tudunk terelni a weboldalunkra. Ahhoz, hogy az oldalunk minél feljebb jelenjen meg a kereső motorok találati listáján, 2023-ban is hasonló szabályoknak kell megfelelnünk, mint korábban, viszont idén is találkozhatunk új elemekkel, amikre érdemes odafigyelni.
Ha nem szeretnéd, hogy versenytársaid megelőzzenek, tekintsd meg keresőoptimalizálás csomagjainkat mikro, kis- és középvállalkozások számára.
Ebből a cikkből megismerheted a SEO alapokat, milyen területei vannak a keresőoptimalizálásnak, milyen SEO eszközök vannak és hogyan tornászhatod fel az oldalad helyezését a leggyorsabban. Beszélünk arról, hogyan válassz megfelelő SEO szakértőt vagy SEO ügynökséget, és hogy jelenleg milyen keresőoptimalizálási árakkal számolhatsz. Vágjunk bele!
A keresőoptimalizálás, vagy SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre az organikus találati lista elejére, optimális esetben az első helyére juttassuk. Ehhez először is technikailag kell rendben lennie az oldalunknak. Ha ez megvan, jöhet a minőségi tartalom. Nagyon erős, releváns, a keresési igényeket kielégítő tartalomra lesz szükség, amit megfelelő belső link struktúra és minél több erős oldalról jövő backlink támogat. Magyarországon a keresőoptimalizálás egyet jelent a Google keresőre történő optimalizálással.
Amikor keresel a Google keresőben, akkor a találati lista első pár eleme fizetett hirdetés lesz. Ha ide szeretnél bekerülni, akkor neked a Google Ads rendszerben kell hirdetned. A fizetett hirdetések után viszont az organikus - nem fizetett - találatok következnek, ahova már be lehet kerülni keresőoptimalizálással.
a fizetett hirdetések után az organikus találati lista következik
Itt viszont el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor fel kell tenned magadnak a kérdést: Tényleg keresőoptimalizálásra van szükségem? Hogy teljes képet kapjunk, ismerkedjünk meg a SEM és a PPC fogalmával is.
A SEM (Search Engine Marketing) magyarul keresőmarketing fogalma hazánkban egyet jelent a Google keresőben a minél jobb pozícióban történő megjelenéssel. Igen ám, de a Google találati listáján a felsőbb pozíciókra – ezek ugyanis a legkattintottabb megjelenések - kétféle módon lehet felkerülni: fizetett hirdetéssel (PPC – Google Ads), vagy organikus találattal, keresőoptimalizálással (SEO). Rögtön meg is kapjuk a fő különbséget SEO és PPC között:
felül a fizetett hirdetések, alatta az organikus találatok
A PPC (Pay Per Click), magyarul olyan hirdetés, ami után akkor fizetünk, ha valaki rákattint. Meghatározhatsz egy havi fix költségkeretet és annál többet nem fogsz fizetni. PPC hirdetéssel bármikor megjelenhetünk a Google legtetején, ha van elég pénzünk. A SEO lényege pedig hogy a fizetett hirdetések alá ugyanezt elérjük „ingyen”.
Azért raktam idézőjelbe, mert ugye tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. A SEO egy nagyon időigényes és szaktudást igénylő kemény munka, amiért bizony fizetni kell, ha magunk nem értünk hozzá. Cserébe viszont tényleg ingyen fogjuk kapni az organikus forgalmat.
A SEM lényege tehát, hogy a weboldalunk így vagy úgy, de a találati lista legtetején jelenjen meg. Hogy miért is annyira fontosak ezek az organikus találati pozíciók, arról íme néhány érdekes SEO statisztika:
Bár a keresőmarketing akkor a leghatékonyabb, ha egyszerre van PPC és SEO, egy induló, vagy kisebb vállalkozás esetében nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy mindkét területtel teljes értékben tudjon foglalkozni.
A legjobb megoldás az lenne, ha a PPC és SEO együtt képezné egy cég SEM jelenlétét. Viszont amíg a kettőre nincs pénz – de a koverziónak jönnie kell - én azt javaslom, hogy kezd el a PPC kampányokkal. Hamar látni fogod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól számodra, majd próbáld meg ezekre a szavakra keresőoptimalizálni az oldalad.
Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy a SEO nem egy opció a vállalkozás számára, hanem a SEM (Search Engine Marketing) nélkülözhetetlen eleme.
A Google-ből érkező kereső nagyobb eséllyel lesz vásárló, mint aki hirdetésre kattintva jön az oldalra.
A kereső első találatai közé bejutni hosszú és nehéz feladat. Éppen ezért a versenytársakkal szemben hosszútávú versenyelőnyt jelent!
A SEO hosszútávon a legköltséghatékonyabb marketing eszköz, ami akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem fut hirdetés!
Egy keresőre optimalizált oldalon a látogatók több időt töltenek, megtalálják amit keresnek. Ugyanezek a szempontok nagyon fontos minőségi mutatók a PPC platformoknál is (Google, Facebook). A SEO-nak köszönhetően csökkenthetők a hirdetési költségek és javítható a hirdetési pozíció is.
Ahogy a bevezetőben is írtam, hazánkban a keresőoptimalizálás a Google keresőre történő optimalizálást jelenti és ezt máris megmagyarázom. Azt tudni kell, hogy több kereső motor létezik a világhálón, de a Google részesedése a legnagyobb nálunk. 2023. januárban 97.87% volt, szóval kijelenthetjük, hogy a magyarok a Google keresőjét használják.
A Google részesedése Magyarországon 98% - forrás: StatCounter
Mielőtt elkezdenénk a keresőoptimalizálást, azzal legyünk tisztában, hogy a kereső algoritmusok nem nyilvánosak. Senki sem tudja hogyan működnek, hogyan rangsorolnak, cserébe viszont állandóan változnak. Mégis az évek tapasztalata azt mutatja, hogy vannak bizonyos alap szabályok, amiket érdemes betartani, ha szeretnénk jó helyen megjelenni a SERP (Search Engine Result Page)-ben.
A keresőoptimalizálás során legtöbbször négy dologra fektethetjük a hangsúlyt:
A keresőoptimalizálás 4 fő területe
Ahhoz, hogy a Google algoritmusa egyáltalán megtalálja az oldalunkat és megfelelően olvasni tudja, fontos, hogy az oldalunk olyan technikai állapotban legyen, ami megfelel a kötelező feltételeknek. Amikor SEO Auditról beszélünk, akkor ezeket a technikai hibákat is feltárjuk.
A keresőóriás több dokumentációt és eszközt is biztosít weboldalunk technikai ellenőrzéséhez, amik ráadásul ingyenesek is. De ezek mellé választhatunk fizetős SEO eszközöket is.
Egy SEO audit során rengeteg SEO eszközt használhatunk. Ezek az oldalon található belső linkek és a sitemap segítségével végigjárják, feltérképezik az egész oldalt, és az összes fontos hibára felhívják a figyelmet. A technikai audit során több eszközzel feltérképezzük az oldalt és feltárjuk azokat a technikai hibákat, amik negatív hatással lehetnek az oldal organikus teljesítményére. A SEO elemzés kiterjed: feltérképezhetőség, oldalstruktúra, biztonság, belső-külső linkelés, sebseség és on-page elemek vizsgálatára.
Korábban összeállítottam egy SEO ellenőrző listát, hogy általában milyen elemeket vizsgálnak ezek az eszközök. Íme néhány fontosabb dolog amire figyelnünk kell:
Ebben a cikkben bemutatom, hogy a SEO auditok során milyen hibákkal találkozok a leggyakrabban.
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítünk egy gyors Mini SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítjük és fenntartjuk a jogot az elutasításra.
Ingyenes SEO Auditot kérek!
Ha technikailag rendben van az oldal, akkor annyit értünk el, hogy megadtuk a keresőrobotnak a lehetőséget, hogy lássa és értelmezze az oldalunkat. Pusztán technikai SEO-val senki se fog a kereső első helyére kerülni! Most elkezdhetünk a tartalommal foglalkozni. On-page SEO alatt a tartalom optimalizálását értjük.
A Google úgy fejleszti az algoritmusait, hogy az oldalnak relevánsnak, hasznosnak kell lennie a felhasználó számára. Azt szeretné, ha a felhasználó megtalálná amit keres, ezért azt az oldalt fogja előre rangsorolni, ami szerinte a legnagyobb valószínűséggel tartalmazza a felhasználó keresésére a választ.
A keresési szándék tehát lényegesen tudja változtatni az organikus találati listát. Sok esetben, hogy kiszolgáljuk a keresési szándékot, elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom írása (lásd később SEO szövegírás).
De a minőségi tartalom nem minden! Az oldalnak átláthatónak, strukturáltnak kell lennie. Az on-page SEO során ezekre figyeljünk oda kiemelten:
A legtöbb weboldal közel 80%-át a képek teszik ki. Az indokolatlanul nagyméretű képek használata rontja a betöltési sebességet, így a felhasználói élményt, ezért elengedhetetlen, hogy ne optimalizáljuk őket. A kép SEO lényege, hogy minél kisebb, ugyanakkor jó minőségű, felhasználóbarát képeket szolgáljunk ki a látogatóknak, ezzel pedig extra organikus forgalomhoz juttassuk a weboldalunkat.
A kép SEO ma már nem csak az ALT attribútumok megírásáról szól, hanem sokkal többről. A következő elemek mind a képek keresőoptimalizálására vannak hatással:
Tudj meg többet a képek keresőre optimalizálásáról és olvasd el a Kép SEO: 20 tipp kép optimalizáláshoz című posztomat!
A Google naponta több millió videós tartalmat indexel a weben. Ahhoz, hogy a felhasználó számára legrelevánsabb tartalmat jelenítse meg, nem elég megtalálnia a videós tartalmakat egy weboldalon, értenie kell, hogy az miről szól, rendszereznie és kategorizálnia kell ezeket a tartalmakat. A Video SEO lényege, hogy az oldalunkon található videókat a keresőrobotok számára megtalálhatóvá és értelmezhetővé tegyük.
Ha szeretnél a videóval minél jobb helyen megjelenni a Google keresőben, vagy a Google Discover felületen, íme néhány hasznos video SEO tipp:
Ha kíváncsi vagy a Google hogyan indexeli a videókat, hol jelenhetnek meg videók a kereső találati listában és hogyan optimalizáljuk a videónkat a legjobb eredmény érdekében, olvasd el a Video SEO - Keresőoptimalizálás tippek videós tartalomhoz című posztomat!
Tudtad, hogy a YouTube a világ második legnagyobb keresője valójában? És ha keresőről beszélünk, akkor optimalizálni is lehet rá! A YouTube SEO lényege, hogy a videónk minél jobb pozícióban jelenjen meg a találati listában a versenytársakhoz képest.
Szerencsére a YouTube lehetőséget biztosít nekünk, hogy a videónknak egyedi címet, leírást és tageket adjunk, ezzel segítve, hogy az emberek megtalálják azt. Ha videót tölteszt fel a YouTube-ra, akkor a következő keresőoptimalizálási szabályokat tartsd be:
Hogy hogyan végezd a kulcsszókutatást a videódhoz, hogyan írd meg a title, description szöveget és hogyan válassz címkét a videódhoz, megtudhatod a YouTube SEO - Video keresőoptimalizálás című posztomból!
A kulcsszókutatás lényege, hogy megtaláljuk azokat a legfontosabb keresési kifejezéseket, amikre a leggyakrabban keresnek. A kutatás során meghatározzuk a fő kulcsszavakat és a hozzá kapcsolódó hosszabb, úgynevezett long-tail kulcsszavakat. A kulcsszókutató eszközök megmutatják számunkra, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a keresési volumen és milyen nehéz rájuk optimalizálni. A kulcsszó lehet branded, vagy non-branded kulcsszó.
A kulcsszó keresés jellemzően manuális vizsgálat és SEO eszközök segítségével történhet. Ezek az eszközök nem csak a kutatást végzik el nekünk, hanem kulcsszó helyezés vizsgáló funkcióval is rendelkeznek, így folyamatosan követni tudjuk a helyezésünket a meghatározott kulcsszavakra. A kulcsszó kutatás során a következőkre figyeljünk oda:
1. Specifikus kulcsszót válassz
A kulcsszókutatás során sokan követik el azt a hibát, hogy olyan kulcsszóra próbálnak optimalizálni, ami nem elég specifikus. Egy általános kulcsszónak nyilván a legnagyobb a volumene, de azzal is legyünk tiszában, hogy ezekre a verseny is nagyobb.
Az okosok a túl sok versenytárssal való versenyzés helyett, a specifikusabb, de könnyebben megszerezhető kulcsszavakra optimalizálnak.
2. Legyen volumene
A kucsszókutatáskor arra azért figyeljünk, hogy tényleg keresett szó vagy kifejezés legyen. Ha minimális rá a kereslet, akkor semmit se érünk azzal, hogy bejövünk rá.
3. Releváns kulcsszót válassz
A vállalkozásod profiljához és az aktuális tartalomhoz egyaránt releváns kulcsszót válasszunk. Ha teljesen más szektorban tevékenykedsz, mint amire optimalizálni szeretnél, akkor nehéz dolgod lesz.
4. Sose csak egy kulcsszóra optimalizálj
Bármilyen tartalmat is állítasz elő, biztos lehetsz benne, hogy nem csak egy kulcsszóra fog megjelenni. Az emberek ezerféleképpen keresik ugyanazt! Ha csak arra figyelsz, hogy a fő kulcsszóra begyere, akkor értékes kapcsolódó kulcsszavaktól, long-tail kulcsszavaktól eshetsz el, amik amúgy lehet, hogy összességében értékesebb forgalmat hoznának, mint a fő kulcsszavad. (Érdekesség, hogy a long-tail kulcsszavak a keresőforgalom 80%-át is kitehetik!)
5. Lesz rá megfelelő tartalmad?
Ha az adott kulcsszóra nem tudunk jobb tartalmat nyújtani azoknál, akik jelenleg az top találatok között jönnek, akkor felejtsük el. Csak akkor vegyél fel kulcsszót, ha tényleg jobbat, többet tudsz a témáról írni.
6. Lesz aki linkelni fogja?
Sokan a szövegírást ott rontják el, hogy olyan tartalomról írnak, ami nagyon szűk csoportnak szól. Ha kevesen érdekeltek a témában, akkor kisebb a megosztási vagy linkelési esélye a tartalomnak. Miután kész a tartalom, és elkezdene linket építeni, akkor jön rá, hogy elpazarolt idő volt a cikk.
7. Ügyelj a kulcsszó sűrűségre
Használd a megfelelő kulcsszót a megfelelő helyen, fontos, hogy megjelenjenek a kulcsszavak a szövegben, de ne vidd túlzásba. Publikálás előtt minden esetben ellenőrizzük a kulcsszó sűrűséget egy szöveg analizáló eszközzel.
A kulcsszókutatás első fázisa meghatározni azokat a kulcsszavakat, amikre tényleg úgy gondoljuk, hogy szeretnénk optimalizálni, mert azok tényleg relevánsak.
Ha már megvan az a néhány kulcsszó amit megcélzunk, itt az ideje szélesíteni a skálát, tematizálni és kulcsszó csoportokat készíteni.
A lenti példában a “motoros kabát” broad kulcsszót vizsgáljuk meg. A kapcsolódó kifejezéseknél rögtön látjuk, hogy ezt a terméket több féle módon keresik. A mi feladatunk felállítani olyan “alkategóriákat”, amikre optimalizálva ezeket a specifikus kereséseket is ki tudjuk szolgálni.
Kulcsszókutatás Ahrefs segítségével
A listából látszik, hogy a motoros kabát mellett, a nem, az évszak, a tulajdonság és a márka is jelentős keresési volumennel bír. Ez azt jelenti, hogy a főkategória alá, legalább 3-4 alkategóriát kellene létrehoznunk és ezekre is optimalizálni.
A SEO szövegírás lényege, hogy a keresési igényt teljes mértékben kielégítő, jó minőségű, szerkezetű és mennyiségű, továbbá megfelelő kulcsszóra optimalizált szöveget írjunk.
A kulcsszókutatás során volt róla szó, hogy csak olyan kulcsszót válasszunk, amiről tényleg mi tudjuk írni a legjobb tartalmat. Ugyanakkor azzal legyünk tisztában, hogy az érték nélküli tartalom csak spam!
Ha a célod az első pozícióba kerülni, akkor tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
A legtöbben abba a hibába esnek a szövegírás során, hogy nem veszik figyelembe a keresési szándékot. Megírják, létrehozzák a tartalmat még azelőtt, hogy megértené valójában mit keresnek az emberek azzal a kulcsszóval.
A Google célja, hogy a kereső megkapja amit keres, ezért nagy hangsúlyt fektet a keresési szándékra. Sok százmillió keresést kiszolgált már és pontosan meg tudja határozni egyes kulcsszavak szándékát.
Aki rendszeresen cicás videókat nézeget és keres, az cicás videós tartalmakat szeretne kapni. Aki "Xbox 5 ár"-ra keres, az valószínűleg vásárolni szeretne, ezért minden bizonnyal webáruházakat fog látni a találati listában.
Hogy kiderítsd milyen keresési szándékra optimalizálj:
Ha a te tartalmad a legjobb az adott kulcsszóra, és a látogató megtalálja rajta amit keresett, akkor te leszel az utolsó kattintása. Ilyen egyszerű! Ha pedig te vagy az utolsó kattintás, akkor a keresőmotor a te tartalmadat fogja az első helyen hozni, mert látja, hogy a hozzád látogatók megkapják nálad amit keresnek. Így te leszel az első kattintás is!
Természetesen ahhoz, hogy a te találatodra kattintsanak a legtöbben, egy kis ösztönzésre is szükség lesz. És itt jönnek képbe a CTR (átkattintási arány) növelési technikák.
Az átkattintási arányra a következő elemek lehetnek hatással:
Meta title SEO ajánlás:
Meta leírás SEO ajánlás:
URL SEO ajánlás:
Sokan mondják azt, hogy nem a hossz számít. Én ezzel vitatkoznék. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb kérdésre megadd a választ, és még a long-tail kulcsszavakra is legyen megfelelő tartalmad, ahhoz bizony sokat kell írni.
Rengeteg tanulmány igazolja, hogy a hosszabb tartalom jobban teljesít a Google keresőben. Viszont ezek az oldalak nem azért teljesítenek jobban, mert hosszabbak, hanem azért, mert:
A schémák az olvasó számára láthatatlan kódrészletek, amik a Google algritmusainak és kereső motorjainak segítenek a tartalom megértésében. Ezek használatával biztosak lehetünk benne, hogy a kereső megfelelően értelmezi a tartalmunkat, továbbá extra megjelenéseket nyerhetünk a SERP-ben.
A leggyakrabban használt schémák:
A Google a linkeken keresztül térképezi fel a weboldalakat. Minél több belső link mutat egy egy tartalomra, annál fontosabbnak feltételezi. Minél több értékes külső link mutat rá, annál hitelesebbnek. Ezért fontos, hogy próbáljunk a tartalmunkra minél több, releváns belső oldalról hivatkozni.
Belső linkek elhelyezésére több módszer létezhet:
Az egy dolog, hogy sikerült jó helyezést elérned egy cikkel, de azt meg is kell tartanod! Ahhoz, hogy az idő múlásával is releváns, aktuális legyen a cikked, frissítened kell. Még az örökzöld témáknál is előfordulhat, hogy változik valami, amivel bővíteni, frissíteni kell a cikket.
A Google több dolgot is figyel azzal kapcsolatban, hogy mennyire friss a tartalmad:
További SEO szövegírási tippeket olvashatsz itt.
Ha az oldal technikailag és tartalmilag rendben van, akkor egy dolog marad hátra, a backlink profil erősítése. Backlinknek nevezünk, minden olyan külső hivatkozást, ami az oldalunkra mutat. A linképítés azt jelenti, hogy megpróbálunk minél több erős, releváns oldalról hivatkozásokat szerezni, ezáltal jobb helyezést érhetünk el a keresőben.
A backlink lehet pr cikk, közösségi média megosztás, hírlevél, kommentek, értékelések, vendégcikk, stb. A linképítés során azt vizsgáljuk, hogy:
Összességében elmondhatjuk, hogy minél erősebb oldalak hivatkoznak ránk, annál jobb a helyzetünk a keresőben. Nem feltétlenül jó a backlink halmozás! Simán lehet, hogy valakinek csak pár backlinkje van, viszont ezek nagyon erős, releváns oldalakról és ezzel megveri a több ezer gyenge backlinkes oldalakat.
Az oldalunkra mutató linkek az egyik legerősebb hatást gyakorolják a rangsorunkra. A linkekre úgy kell tekinteni mint egy szavazat. Minél erősebb, megbízható és hiteles oldal hivatkozik ránk, annál erősebb a szavazat is!
Kerüljük a linkgyűjtő oldalakat! A Google nem szereti ezeket, annyira nem, hogy ezekért akár bünti is járhat. Persze különbséget kell tennünk linkgyűjtő oldalak között is. Például a Startlapot te hova sorolnád? Elvileg az is linkgyűjtő oldal, mégis nagyon sokan regisztrálnak be rá és nem kapnak büntetést, mert az emberek valóban használják az oldalt.
A startlap vajon linkfarm?
Kerüljük a PBN hálózatokat! A privát bloghálózat (PBN) a kereső algoritmusok manipulálására létrehozott blogok hálózata. Sok linképítő csinálja azt, hogy lejárt domaineket vásárol meg, majd ezekre egy Wordpress blogot feltéve egymásra linkelő oldalakat hoznak létre. Később pedig ezeket az oldalakat linképítésre használva manipulálják a kereső algoritmusokat.
Ez a technika kezdetben lehet hatásos, de ne legyenek kétségeink, hogy a Google ezeket látja és bünteti! A linképítés veszélyeiről ebben a posztban olvashatsz részletesebben, de ajánlom figyelmedbe ezt a linképítési esettanulmányt is, ahol egy ilyen PBN hálózatról linket kapó domaint mutatok be.
A mai világban a botoknak és a spam oldalaknak köszönhetően szinte nem létezik olyan weboldal amire ne mutatna valamilyen link. Éppen ezért terjed az a nézet, hogy a Google az oldalunkra mutató hivatkozásoknak kb. a felét veszi csak figyelembe.
Még a Google is azt mondja, hogy írd meg a tartalmat a lehető legjobban és biztos lehetsz benne, hogy jönni fognak a linkek. Hát nem! Túl sokan vagyunk már akik tartalmat állítunk elő és ha mindenki csak várna a csodára, akkor be is zárhatnánk a boltot.
Ha jól akarsz jönni a keresőben, akkor igenis promózni kell az oldalt, bemutatni a legszélesebb körnek. Ha nem ismerik az oldalad, azt se tudják, hogy létezik, akkor ki hivatkozna rá?
1. Link gap analízis
Ennél a módszernél a versenytársakat vizsgáljuk meg és megnzzük milyen oldalakról kapnak linket, ahonnan mi nem. Eztuán már csak annyi a feladatunk, hogy mi is megpróbáljunk ezektől linket szerezni. Ezt megtehetjük például úgy, hogy írunk egy jobb tartalmat és beajánljuk a miénket.
2. Törött backlinkek keresése
Szintén SEO eszköz segítségével megkeressük a versenytársak azon linkjeit, amik töröttek, már nem működő oldalra vezetnek. A feladatunk felkeresni a linkelőt és ajánlani a saját oldalunkat helyette.
Ezt a módszert alkalmazhatjuk a saját 404-es oldalaink megkeresésére is. Ha olyan oldalra kapunk linket, ami már nem elérhető, akkor ezt megfelelően át kell irányítani, így nem veszik el a ránk mutató link értéke.
3. Vendégbloggolás
A leghatékonyabb, ugyanakkor az egyik leg időigényesebb linképítési módszer. Ilyenkor egy komplett cikket kell írnunk más oldalára, amibe elhelyezhetjük a ránk mutató linket. Ha a cikk értékes, és meg tudod szólítani vele a célcsoportodat, akkor a link segítségével értékes látogatókat is szerezhetsz.
4. Említések keresése
Keresd meg azokat az oldalakat, akik link nélkül említik a márkádat és kérj tőlünk linkelést. Természetesen kötelezni nem lehet, de egy kedvesen megírt levéllel a márka említésed könnyen kaphat egy linket is. Ehhez hasznodra lehetnek a Google parancsok.
5. Nem linkelt képek keresése
Gyakran előfordul, hogy a saját képedet valaki kérdezés nélkül használja a saját tartalmában. Ezeket megkeresve simán jelezhetjük, hogy csak link elhelyezésével használhatja a képünket.
6. Facebook csoportok
Keress a témádhoz kapcsolódó Facebook csoportot és oszd meg a cikked, kérd a véleményüket. Hasznos dolog lehet ezeket a csoportokat böngészve megkeresni a legpörgősebb témákat, és azokról írni.
7. Statisztikák publikálása
Az újságírók imádják a statisztikákat. Ha a tartalomba tudsz ilyet tenni, akkor nagy valószínűséggel át fogják venni és a linkek sem maradnak el.
A linképítésről bővebben itt olvashatsz.
Local SEO-ra (magyarul: helyi keresőoptimalizálás) akkor van szüksége a vállalkozásnak, ha a terméke vagy szolgáltatása egy bizonyos területre (országra, régióra, városra) korlátozódik, vagy csak egyszerűen szeretne felkerülni a térképre. Ezekben az esetekben lehetőségünk van úgy optimalizálni, hogy a látogató a keresési helyének megfelelő valós, releváns és megbízható információkat kapjon. A Local SEO lényege, hogy ha valaki az üzletünk közelében végez keresést, akkor a Google a mi találatunkhat hozza fel a keresőnek.
A local SEO két elemből tevődik össze:
A tartalom optimalizálása során, ha helyi kereséseket szeretnénk célozni, akkor a következő tippeket érdemes betartani:
Google My Business fiókot bárki regisztrálhat, aki szeretne bekerülni a Google adatbázisába. És adatbázis alatt itt főként a Google Maps térképet értem. Tehát, ha szeretnél a Google térképen megjelenni, akkor kell egy Google Cégem fiók. A fiók beállításánál ezekre kiemelten figyelj:
A Google Cégem regisztrációról, és további tippekről a Google MyBusiness Fiók optimalizálása posztomban olvashatsz.
A Local SEO-nak köszönhetően a környéken biztos megtalálnak
A fokozódó verseny miatt egyre több webáruház veszi észre a keresőoptimalizálás fontosságát, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a SEO-ra. Webáruházat indítani ma már bárki tud, vannak viszont rendkívül fontos SEO szabályok, amiket ha nem tartunk be, a webáruházunk nem fog olyan organikus forgalmat kapni, amit elvárnánk és beelőznek a versenytársak.
A webáruház keresőoptimalizálás a megfelelő webshop motor kiválasztásával kezdődik. Rengeteg shop motor van hazai és nemzetközi szinten, vannak kifejezetten jól SEO-zott motorok, de vannak hozzá nem értő fejlesztők által gányolt webáruháznak mondott weboldalak is.
Nagyon sok SEO auditot végeztem már webáruházak számára és ezek voltak a leggyakrabban előforduló hibák:
A fent felsorolt hibákról bővebb információkat olvashatsz a Webshop SEO - Keresőoptimalizálás tippek webáruházaknak című posztomban.
Mostanra már talán eljutottál oda, hogy megértsd a SEO mennyire fontos és mennyire szerteágazó. Nem véletlenül egy külön szakma ez, amit vagy saját magunk tanulunk meg rengeteg időt és energiát belefektetve, vagy belátjuk, hogy profi SEO szakértőre lesz szükségünk.
Mielőtt belevágnál megtanulni a SEO-t, ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak:
A fentiekből már látszik, hogy ez mind rengeteg időt venne el a cég életéből, ezért be kell látni, hogy jobb a keresőoptimalizálást szakemberre bízni!
Igen ám, de rengeteg SEO szakértő és SEO ügynökség létezik már, honnan tudjuk, melyik kell nekünk?
Mindegyik mellett vannak pro és kontra érvek. Ami a lényeg, hogy míg egy ügynökségben legalább 2-3 fős SEO csapat működik, addig a szabadúszó egyedül végzi a munkát.
Az ügynökségek általában megengedhetik maguknak a magasabb színvonalú eszközöket, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak. Nyilván ezért több pénzt is kérnek. A szabadúszó olcsóbb, viszont mivel egyedül dolgozik korlátozott az ideje.
Ajánlom figyelmedbe a SEO szakértő - 9 tipp a jó szakember választáshoz című posztomat, amiben további hasznos tanácsokat olvashatsz a megfelelő szakember kiválasztásához.
A leggyakoribb SEO árazási módok és keresőoptimalizálási árak a következők:
Óradíjas tanácsadást akkor érdemes választanod, ha olyan konkrét problémád vagy kérdésed van, amit csak egy tapasztalt szakértő képes megoldani. Ehhez viszont legtöbb esetben kell legyen saját fejlesztőd is, aki végrehajtja a szakértő kéréseit.
Havidíjas SEO szolgáltatást akkor válassz, ha a teljes SEO-t szeretnéd kiszervezni és szakértőkre bízni. Ez a szolgáltatás típus jellemzően a SEO összes területét lefedi és a legkedveltebb árazási módszer.
A projektalapú keresőoptimalizálás jellemzően a legdrágább árazási típus. Ebben az esetben egy-egy konkrét feladatra bízol meg szakértőt pl. egy audit elkészítése, oldal migrálás, SEO stratégia elkészítése vagy linképítés. Mivel eseti a munka, a teljes költség itt a legmagasabb.
A fentieken kívül van még egy árazási típus, a sikerdíjas keresőoptimalizálás, de ettől óvva intek mindenkit! Egyrészt egy - a szakmához kicsit is értő - szakember sem vállalhat garanciát egy munkára a folyamatosan változó algoritmus környezet és rengeteg egyéb tényező miatt. Másrészt ha ilyenbe mész bele, akkor könnyen átverhetnek a kulcsszavak kiválasztásával, vagy éppen az algoritmusok manipulálásával, ami később visszaüt rád!
Ha már elvégezted az összes SEO elem ellenőrzését, javítását, akkor a Google saját eszközében a Search Console-ban ellenőrizheted, hogy a felhasználók számára az adott kulcsszóra milyen helyen szerepel az oldalad. A performance fülön látod, hogy milyen kereső kifejezéssel jöttek az oldaladra. Ha letöltöd a listát, akkor pedig a keresőbeli helyezésedet is láthatod.
Search Console - performance riport
Ezeken felül tucatnyi SEO tool áll rendelkezésre a kulcsszavak figyelésére, követésére. Egyszerűen csak betöltjük a főbb kulcsszavainkat és az eszközök historikusan figyelni fogják ezeknek láthatóságát és pozíció mozgásait. Igény esetén még riasztást is kérhetünk, ha adott kulcsszóra valamiért kikerülünk a top találatok közül.
Sokszor találkozunk azzal az esettel, hogy bár a vállalkozásnak van saját SEO szakértője, vagy ügynöksége, mégsincs képben a weboldala állapotával, annak organikus eredményeivel, a linképítés hatásával vagy éppen a versenytársak helyzetével kapcsolatban.
Az AdOps Digital ezért készített egy SEO dashboard-ot, amiben havi rendszerességgel nyomon követhető a keresőoptimalizálás munka eredménye.
A SEO Dashboard tartalma
A SEO dashboard egy olyan havi szinten automatikusan frissülő vizuális eszköz, amely lehetővé teszi a vállakozások számára, hogy könnyedén - különböző grafikonokat, táblázatokat és egyéb vizualizációkat használva - kövessék az oldaluk SEO teljesítményét és a kulcsfontosságú teljesítmény mutatókat (KPI).
Nem lát rá a SEO szakértő, vagy SEO ügynökség munkájára? Kövesse nyomon havonta frissülő SEO Dashboard-unk segítségével weboldala állapotát és teljesítményét, továbbá versenytársai organikus eredményét!
SEO DashboardA keresőoptimalizálás egy véget nem érő folyamat, ahol a szabályok folyamatosan változnak. Aki nem követi a mindennapi SEO hírek alakulását, azok lemaradnak! Ezért nagyon fontos, hogy kövessük a legnevesebb SEO szakértőket, SEO blogokat, iratkozzunk fel SEO levelező listákra és Youtube csatornákra.
Amit én mindenképpen ajánlok az a Google Webmasters Youtube csatorna, ahol gyakran maga John Mueller a cég szóvivője oszt meg rendszeresen információkat a kereső működéséről. De nagy név a szakmában még Brian Dean vagy Neil Patel.
Lassan 2 év telt el azóta, hogy az OMG ügynökségből kiválva, SEO szakértőként, szabadúszóként tevékenykedem. Ez idő alatt nagyon sok SEO projektben vettem részt, és most szeretném megosztani veletek a legsikeresebb SEO esettanulmányaimat.
Ezek a SEO esettanulmányok jellemzően webáruház ügyfelekről, média oldali vagy valamilyen szolgáltatást nyújtó partnerekről készültek.
Háttér:
Az ügyfél angol nyelvterületen nyújt pénzügyi, cégkezelési szolgáltatásokat. A megkeresés oka az volt, hogy az oldala lassan egy éve folyamatosan romló organikus eredményeket mutatott, ráadásul a fő kulcsszóval az oldal ez idő alatt több, mint 40 pozíciót esett.
Munka:
A munka a szokásos SEO audittal kezdődött. Itt hamar kiderült, hogy a romlás oka egy elhibázott sablon váltás volt. A problémát csak súlyosbította, hogy a hibás váltás több, mint fél éve volt és azóta a korábbi indexelt oldalak is kiestek az indexből, így azok múltja elveszett.
A sablon technikai javítása után kulcsszókutatás és versenytárs elemzés következett, majd a tartalomra koncentráltam. A szövegírás során mesterséges intelligenciát is alkalmaztam, mivel angol nyelvterületen ez a technológia már eléggé előrehaladott állapotban van.
Eredmény:
A sablon cserével látványos javulásnak indult az oldal és kezdi visszanyerni korábbi helyezéseit. Ezt megerősítette az összes oldal optimalizációja, aminek köszönhetően az organikus forgalom már ötszöröződött, és a pozíciók folyamatosan javulnak.
SEO esttanulmány: az organikus forgalom megháromszorozódott
A másik kép azt mutatja, hogy a megfelelő SEO munkának köszönhetően a fő kulcsszóra a korábbi 35-40-es pozícióról feljött az oldal a TOP5-be, és további javulás várható, mert linképítésről még nem is beszélünk.
A fő kulcsszóval bekerültünk a TOP5-be
Háttér:
Az ügyfél 1 éve, rögtön a webáruház indulása után a csapatunkra bízta a teljes online marketinget. Tökéletes példája az induló SEO projekteknek. Egy erős versenykörnyezetbe kellett behozni a webáruházat, de ehhez az ügyfél mindent megadott számunkra!
Munka:
Sajnos a webshop Shoprenter motorral készült el, ami szerintem finoman szólva nem a legjobb motor választás és jelentősen visszafogja az organikus fejlődést, de kénytelenek voltunk azzal elindulni. A motorváltás azóta folyamatban van.
A kulcsszókutatás alapján meghatározott menürendszer és tartalom, továbbá a rendszeres prémium linképítés hamar hozta az eredményeket. A SEO-t megtámogatta a PPC csapat, továbbá a Social és Content csapat is.
Eredmény:
Az alábbi kép magáért beszél. Míg mások azzal küzdenek, hogy egyáltalán beindexelje a kereső az oldalaikat, addig itt folyamatos és stabil erősödés látható. Jelenleg ott tartunk, hogy a kicsiket leelőzve a két legnagyobb versenytársból éppen most hagyjuk le a másodikat.
A webshop SEO erdeménye: stabilan növekvő organikus forgalom
Amint az oldal tartalmilag rendbe került, elkezdtük a linképítést:
Egészséges, prémium linképítés webáruház számára
Háttér:
Egy több éve szakszerűen linket építő pénzügyi szolgáltató keresett meg linképítéssel kapcsolatban. Az ügyfélnek elege lett abból, hogy hazánkban linképítés címszó alatt a legtöbben PBN hálózatokon, gyatra minőségű tartalomból linkelnék az oldalát.
Munka:
A linképítés során felmértük, hogy milyen releváns, prémium minőségű oldalak jöhetnek szóba. Ezekre a SEO szövegírás praktikáit alkalmazva releváns PR-cikkeket helyeztünk el, megfelelő linkekkel az ügyfél oldalára. Jellemzően havi 2 cikket publikáltunk.
Eredmény:
A minőségi linképítéssel folyamatosan erősödő linkprofilt láthatunk. A júniusban kezdődő linképítésnek már szeptemberben jól látható eredménye volt: az 500 top3-ban megjelenő kulcsszóból szeptemberre 848 lett! Közel 350 új kulcsszóval jelent meg az ügyfél a top3-ban!
Az ügyfél a kereső első oldalán (4-10 pozícióban) 600 új kulcsszóval jelent meg.
Pénzügyi szolgáltató oldal prémium linképítése
A júniusban kezdődő prémium linképítés eredménye szemmel látható:
Linképítés esettanulmány: pénzügyi szoláltató oldal organikus forgalma
Háttér:
A legelső ügyfeleim egyike, akik méretükből adódóan felismerték az analitika és a SEO fontosságát. A feladat a portál organikus forgalmának növelése és az analitikai adatok pontosítása, hogy megfelelő üzleti döntéseket tudjunk hozni.
Munka:
A rendszeres SEO auditoknak és a remek fejlesztői gárdának köszönhetően a súlyos technikai hibák folyamatosan javítva lettek. Minden régi és új tartalom kulcsszókutatás után optimalizálásra került, továbbá a szerkesztőség rendszeres oktatást kapott a kulcsszókutatásról és a SEO szövegírásról.
Eredmény:
A portál mára havi több, mint 1M látogatóval rendelkezik. Az új rovatok optimalizálása jelentős organikus forgalmat hozott. A szerkesztőség oktatásával pályafutásom leglátványosabb SEO eredményét értük el.
Az addig napi 1-2 ezer organikus kattintást elért oldal rohamosan javulni kezdett, volt, hogy 75.000 napi kattintást is elért egy-egy cikk. Ma pedig már ott tartunk, hogy van olyan cikk, ami napi 135.000 kattintást ér el!
A lenti képen egy meglévő korábbi rovat optimalizálás után elért organikus javulását láthatjuk. A napi 200 kattintásból napi 5000 lett. (Igen, jól látod a megjelenés számot :) )
Portál rovat organikus forgalmának javulása optimalizálás után
Minden új rovat vagy tartalmi szekció bevezetését szakszerű kulcsszókutatás és versenytárs elemzés előzte meg. Ezen a képen egy újonnan induló rovat organikus teljesítménye látható. Érdemes megfigyelni az átlag pozíciót és CTR-t!
Az új rovat 5 hónap alatt elért eredménye
Itt egy másik új rovat indulása látható. Itt már 3 hónap elég volt ahhoz, hogy az átlagos pozíció az első oldal legyen!
3 hónap is elég volt a látványos eredményhez
Ez a kép pedig azt mutatja, hogy ha Google Discoverre és News-ra optimalizálva jól sikerül megírni egy cikket, akkor mekkora potenciál rejlik egyetlen cikkben. A képen látható cikk egyetlen nap alatt csak a Google Discoverből 135.000 látogatót hozott!
egyetlen nap alatt csak a Google Discoverből 135.000 látogató
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.