Olvasd el legfrissebb szakmai cikkjeinket, esettanulmányainkat és híreinket a digital marketing fontosabb területeiről. Keresőoptimalizálás, PPC és Webanalitika cikkek szakértőktől.
A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb híreket, posztokat és újdonságokat.
A mesterséges intelligenciával érkezik a SEO apokalipszis, vagy lesz még jövője a keresőoptimalizálásnak?
Olvass továbbOptimalizáld weboldalad láblécét SEO és UX szempontból! Hasznos tippek a tökéletes footer kialakításához.
Olvass továbbKezd a linképítést ingyen! A megfelelő belső linkstruktúra kialakításával javíthatod az oldalaid pozícióját. Nézd meg hogyan!
Nézd megMutatom hogyan tiltsd meg a ChatGPT-nek, hogy használja az oldalad tartalmát.
Nézd megIsmerd meg a Full-Stack SEO-t és a prémium SEO ügynökség előnyeit! Tapasztalt szakemberek, hatékony kommunikáció és átláthatóság.
Olvass továbbSEO esettanulmányunkban bemutatjuk egy szoftveres webáruház 1.5 éves keresőoptimalizálásának eredményét.
Olvass továbbBemutatjuk a 9 legfontosabb Wordpress bővítményt, amik ingyenesek és minden weboldal tulajdonosnak érdemes használnia.
Olvass továbbA Google Hírek a kereső számára testreszabott, releváns és friss híreket jelenít meg. Mutatom hogyan optimalizálj rá.
Olvass továbbEbben a cikkben bemutatom, hogy mire kell figyelni egy régi weboldal Wordpress motor alá történő költöztetésében. Wordpress SEO tippek.
Olvass továbbEgy saját esettanulmány arról, hogyan határozzuk meg milyen gyakran kell posztolnunk, és hogy milyen fontos a rendszeres írás.
Olvass továbbAz olcsó de jó minőségűnek mondott link vásárlásával nem csak az ablakon dobod ki a pénzt, de veszélybe is kerülhet az organikus jelenléted.
Olvass továbbAz olcsó de jó minőségűnek mondott link vásárlásával nem csak az ablakon dobod ki a pénzt, de veszélybe is kerülhet az organikus jelenléted.
Olvass továbbA legfrissebb tanulmányok alapján, ezzel a 7 cikk típussal a legnagyobb az esélyed bekerülni Google Discoverbe.
Olvass továbbA jó SEO szakértő kiválasztása nem egyszerű, ezért mutatok 9 tippet a megfelelő SEO szakember választásához!
Olvass továbbHa hozzá lehet szólni a blog posztjaidhoz, esetleg fórummal rendelkezik az oldalad, mutatok 10 tippet, hogyan védekezhetsz a spam tartalmak ellen.
Olvass továbbSzeretnél a videóddal elöl jönni a keresőben? Hasznos Video SEO tippek videós tartalom keresőoptimalizálásához.
Olvass továbbHirtelen organikus forgalomnövekedésről kaptam riasztást analitikából. Hamar kiderült, hogy forgalomterelő botok jártak az oldalamon. Bemutatom hogyan működik egy organikus forgalomnövelő bot hálózat, szó lesz róla, hogy miért ne használj sose ilyen szolgáltatást, és arról is, hogy mit tehetsz, ha ellened használnak ilyen hálózatot.
Olvass továbbHa sikerül bekerülnöd egy jól optimalizált cikkel a Google Hírekbe, jelentős extra forgalmat szerezhetsz az oldalad számára. Ebben a posztban bemutatom, hogyan jelenhet meg az oldalad a Google News rendszerében és megosztok néhány optimalizálási tanácsot, amikkel növelheted a megjelenési esélyed.
Olvass továbbAz Ahrefs az egyik legnépszerűbb linkprofil elemző eszköz a SEO szakmában. Sokan ezt használják organikus versenytárs elemzésre, de linképítéshez is hasznos információkat szolgáltat. Én is ezzel dolgozok, és nagyon meglepődtem, milyen egyszerűen átverhető az eszköz algoritmusa. Ebben a posztban egy érdekes kísérlet eredményét osztom meg veletek.
Olvass továbbA SEO szövegírás lényege, hogy kulcsszavakat használva olyan, a látogató számára fontos tartalmat hozzunk létre, amivel a keresőből is forgalmat tudunk az oldalunkra terelni. Ebben a posztban bemutatom, hogy mi a 10 legfontosabb szabály, amit ha betartasz, garantált az organikus forgalom növekedés.
Olvass továbbHa UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Olvass továbbAzzal ugye mindenki tisztában van, hogy csak az az oldal jelenik meg keresőben, ami be van indexelve. Ebben a posztban bemutatom, hogyan ellenőrizhetsz egy, vagy akár több ezer URL-t egyszerre, kódolási tudás nélkül.
Olvass továbbMiért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.
Olvass továbbAmikor egy leendő ügyfél keresőoptimalizálás szolgáltatás után érdeklődik nálam, egy részletes kérdőívet szoktam kiküldeni részére. A válaszokból kiderül számomra, hogy a vállalkozás menyire van tisztában a SEO fogalmával, tudja-e, hogy mit akar elérni és kiderül, hogy van-e értelme a közös munkának.
Olvass továbbA Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.
Olvass továbbGyakran felmerülő kérdés ügyfél oldalról, hogy miért nem jelenik meg egy kampány a Google Analyticsben? Ezekkel az UTM paraméterezés hibákkal találkozok a leggyakrabban a Google Analytics Auditok során.
Olvass továbbSokan a mai napig azt hiszik, hogy a Google algoritmusa az oldalak rangsorolásához figyelembe veszi az Analytics Bounce Rate értékét. A valóságban a Google egyáltalán nem veszi figyelembe ezt a mutatót a rangsoroláshoz. Mutatom, hogy miért nem!
Olvass továbbA Google Analytics a kötelező és opcionális UTM paramétereken kívül lehetőséget biztosít saját, egyedi UTM paraméterek mérésére. Mutatom hogyan állíts be saját, egyedi UTM paraméter mérést Google Analyticsben, GTM segítségével.
Olvass továbbHa a dropshipping olyan egyszerű lenne, nyilván mindenki már azt csinálná. Ebben a posztban bemutatom a dropshipping során milyen problémák merülhetnek fel, és mik azok, amik a webáruházad vesztét okozhatják.
Olvass továbbEbben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.
Olvass továbbElküldöd a formot, de nem látod a GTM preview módban a lefutott tageket mert átirányít az oldal? Most mutatok három egyszerű megoldást arra, hogyan állítsd meg preview módban az átirányítást, hogy ellenőrizni tudd a lefutott tag-eket vagy a datalayert.
Olvass továbbSokan nem is gondolják, hogy bizony a PDF fájlokat is lehet keresőre optimalizálni. Bár kezdetben nehézséget okozott a Google-nek ezeket a fájlokat olvasni, ma már tökéletesen tudják őket indexelni, ami azt jelenti, hogy a PDF SEO egy nagyon fontos területe lett a keresőoptimalizálásnak. Ebben a posztban megmutatom, hogyan lehet egy PDF fájlt keresőre optimalizálni.
Olvass továbbAz Analitika Audit során gyakran megjelenő probléma, hogy belső kampányok, promóciók mérésére UTM paraméterezett belső linkeket találok a weboldalon. Ebben a posztban bemutatom, hogy miért tilos belső URL-re UTM paramétert tenni!
Olvass továbbWebáruházat indítani pedig ma már bárki tud. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt sem, rengeteg webshop motor közül választhatunk. Vannak viszont nagyon fontos SEO szabályok, amiket ha nem tartunk be, a webáruházunk nem fog olyan organikus forgalmat kapni, amit optimális esetben kaphatna. Ebben a posztban összegyűjtöttem, hogy mire kell figyelnünk egy új, vagy meglévő webáruház keresőoptimalizálása során.
Olvass továbbA 404-es oldalakat senki se szereti. Ebben a posztban azt mutatom meg, hogyan tudsz email riasztást beállítani Google Analytics-ben, ha 404-es hibaoldal jelenik meg a weboldaladon.
Olvass továbbA technikai SEO Audit során szinte mindig ugyanazokkal a hibákkal találkozok a munkám során. Ebben a posztban összegyűjtöttem a 10 leggyakoribb hibát, amikkel a SEO audit során találkozok.
Olvass továbbEbben a posztban azokat a súlyos, ugyanakkor viszonylag könnyen javítható hibákat gyűjtöttem ki, amikkel a Google Analytics Audit során a legtöbbször találkozunk.
Olvass tovább2019 nyarán újabb Google hirdetéstípus érkezett hazánkba. A keresőhirdetések, a Display hálózat és a YouTube hirdetései mellett ma már lehetőségünk van a már nyugati piacokon hatalmas sikernek örvendő Shopping hirdetések használatára is. [Szakács Dávid vendégposztja.]
Olvass továbbBombaként robban a Google tegnapi bejelentése az adops szakmában, miszerint a Google 2 éven belül kivezeti a Chrome böngészőkből a 3rd party cookie elhelyezésének a lehetőségét. Ahhoz, hogy a hír értékét mindenki fel tudja mérni, összefoglaltam mit is kell tudni a 1st és 3rd party cookie-ról, milyen következményekkel fog járni ez a döntés, és mik a teendők ad-tech területen.
Olvass továbbEgy SEO szakértő, aki tényleg jól végzi a dolgát 20 és 40 ezer Forint között keres óránként. Ki ne szeretne ennyit keresni? Azonban ahhoz, hogy szakértő legyél a SEO területén kemény évek, sok tanulás és türelem kell. Mutatok 5+1 tippet, amivel a keresőpotimalizálás specialistája lehetsz.
Olvass továbbA mesterséges intelligencia segítségével ma már olyan végtelen mennyiségű és jó minőségű tartalmat lehet előállítani, amiről sem az olvasó, sem a kereső robotok nem feltételezik, hogy nem valós ember írta azokat. És a félelmetes az, hogy ezek az oldalak már megjelennek a Google SERP-ben!
Olvass továbbEbben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.
Olvass továbbRendhagyó és tanulságos történet következik egy kezdő bloggerről, egy korántsem kezdő szórakoztatóipari fotósról és a szerzői jogvédelemről. A sztorit azért osztom meg, hogy más ne kövesse el azokat a hibákat, amiket én vétettem.
Olvass továbbMi az Ad Fraud, hogyan működik, milyen fajtái vannak, és hogyan harcolhatnak ellene a kiadók és a hirdetők?
Olvass továbbA Google egy Mobile UX Marathon keretében 6 héten keresztül osztott meg okosságokat mobil UX témakörben. A webinar során kiderült hogyan növelhető a felhasználói élmény a mobil weboldalaknál.
Olvass továbbAz automatizált szabályok használatával az összes PPC kampányunkat felügyelni és kontrollálni tudjuk a nap 24 órájában.
Olvass továbbAz APP-ADS.txt szabvány a korábbi ADS.txt szabvány kiterjesztése mobil alkalmazások számára. Így kell beállítani!
Olvass továbbEz a 100 pontos ellenőrző lista (SEO checklist) a keresőoptimalizáláskor vizsgált legfontosabb elemeket tartalmazza. Ezt a listát használják a nagy SEO tool-ok is (SemRush, Ahrefs, stb.) szóval nem én találtam ki!
Olvass továbbA Custom Dimensions arra jó, hogy olyan adatokat adjunk át Analyticsnek, ami alapból ott nem található meg. Így olyan custom riportokat tudunk készíteni, amik segíthetnek a látogatóink megismerésében, tevékenységük megértésében. Íme 15 tipp a használatukhoz.
Olvass továbbEgy előre tervezett szerver karbantartás során nagyon fontos, hogy ne csak a látogatókat informáljuk, hanem a kereső robotokat is. Ebben a posztban azt mutatom be, hogyan végezz tervezett karbantartást, hogy ne lássa a keresőoptimalizálás a kárát.
Olvass továbbHa egy cég már eljutott arra a szintre, hogy felismerje a keresőoptimalizálás fontosságát és erre pénzt is áldozzon, akkor az egyik legnehezebb dolog a számukra megfelelő SEO szakértő kiválasztása. Ezt a 8 kérdést tedd fel, ha jó SEO szakembert keresel!
Olvass továbbEgy webáruház működése során előfordul, hogy a vásárlási tranzakciót valamiért módosítani / törölni kell. Mutatom hogyan csináld!
Olvass továbbA Google parancsok és operátorok segítségével speciális kereséseket tudunk indítani. Ebben a posztban bemutatom a legfontosabb Google kereső parancsokat és konkrét példákkal megnézzük ezek működését.
Olvass továbbEbben a posztban bemutatom, hogy mire való a robots.txt fájl, hogyan kell használni, végül pedig tanulságként bemutatom, hogyan törhettem volna fel egy weboldalt a hibás robots.txt segítségével.
Olvass továbbBemutatom miért fontos az App Store Optimalizálás, hogyan működik és hogy mire figyelj a mobil alkalmazás keresőoptimalizálás során!
Olvass továbbA képek keresőoptimalizálása ma már nem csak az ALT attributumok megírásáról szól, hanem sokkal többről. Bár a Google képfelismerő mesterséges intelligenciája rohamosan fejlődik, vannak bizonyos praktikák, amiket ha elvégzünk, sokkal nagyobb eséllyel jelenünk meg a képes találatok között.
Olvass továbbA nagy webáruházak előszeretettel alkalmaznak geolokációs megoldásokat az áraik és a hirdetéseik manipulálására. Egyszerű példákon keresztül bemutatom a geolokáció lényegét, továbbá hogy hogyan lehet időjárás alapú hirdetést készíteni.
Olvass továbbAz online vásárlás szépsége, hogy a webáruház a vásárlás teljes folyamatát nyomon tudja követni, majd ezeket az adatokat elemezve optimalizálni, vagy akár növelni tudja a vásárlások számát. Ez a cikk lépésről-lépésre bemutatja, hogyan állítsd be a webáruházadban az online vásárlás mérését.
Olvass továbbA keresőoptimalizálásnak nem csak pozitív eredményei lehetnek, hanem bizony negatív is. Véletlenül, vagy akár szándékosan is tehetünk olyat, amivel egy URL-t vagy akár egy domaint is negatív irányba mozdíthatunk a SERP-ben.
Olvass továbbElőfordul, hogy több domaint szeretnénk egy Google Analytics fiók alatt mérni. Például ha a webshopunk egy másik domainen található mint a weboldalunk vagy egy másik domainen található oldalt ágyazunk be iframe-ben. Ezt hívjuk cross domain mérésnek.
Olvass továbbA technikai SEO egyik legfontosabb eleme a szervernapló elemzése. A szerver logból 100% pontossággal meg tudjuk határozni, hogy a kereső motorok hogyan böngészik fel az oldalunkat és a vizsgálatával olyan fontos hibákat vehetünk észre, amiket javítva komoly pozíciókat nyerhetünk a keresőben.
Olvass továbbHa azt kérdezik tőled, hogy milyen az oldalad látogatottsága, akkor egyszerűen lekérsz egy oldalletöltés riportot Googla Analytics-ből és meg is van a válasz. És ha azt kérdezik tőled, hogy a cikkeidet ebből mennyien olvasták végig mit mondasz?
Olvass továbbSzeretnél értesülni ha valaki a nevedet, cégedet vagy a fontosabb kulcsszavaidat említi meg valahol a neten? A Google Értesítő pontosan ebben segít! Google Értesítő használata nem csak SEO és marketing szakembereknek!
Olvass továbbA linképítés az off-site SEO egyik legfontosabb eleme. Linképítés alatt azt a folyamatot értjük, amikor megpróbálunk az oldalunkra minél több és erősebb külső hivatkozást szerezni (backlink). Minél több jó minőségű hivatkozás mutat az oldalunkra, annál jobb helyezést érhetsz el a keresőben.
Olvass továbbSokan nem is gondolnak bele, hogy a YouTube valójában nem csak egy videó megosztó, hanem egy kereső is egyben. És ha keresőről beszélünk, akkor lehet rá optimalizálni.
Olvass továbbA SEO nagyon egyszerű dolog. Ahhoz, hogy az oldalad az első helyen jelenjen meg kell egy releváns tartalom és be kell tartani bizonyos szabályokat. Ebben a cikkben bemutatom a legfontosabb SEO szabályokat.
Olvass továbbA korábban bemutatott AdOps eszközökhöz hasonlóan, most is egy elég érdekes dologról lesz szó. Pontosabban az XPath programnyelvről és arról, hogy ezt mire tudja használni egy AdOps vagy SEO szaki.
Olvass továbbA Google tegnap jelentette be, hogy 2018 júliusától a mobil oldalak betöltési ideje komoly hatással lesz a mobil keresési eredményekre. Íme 4 ingyenes oldal sebesség mérő eszköz, amivel tesztelheted az oldalad sebességét.
Olvass továbbEgy nagyon trendi témáról lesz szó a következőkben, ez pedig a chatbot és a mesterséges intelligencia. Megmutatom milyen előnyökkel jár egy chatbot, milyen egyszerűen lehet elkészíteni és hogy mire használható az online marketingben.
Olvass továbbA mai bejegyzésnek nem sok köze lesz az online hirdetéshez, szóval csak az olvasson tovább akit érdekel hogyan lehet saját, egyedi okosóra design-t készíteni fejlesztői tudás nélkül.
Olvass továbbTegyük fel, hogy egy nagy portált, vagy blogot üzemeltetsz. Az évek során rengeteg aloldal, cikk keletkezett. A cikkek ráadásul több ezer linket is tartalmaznak és a fene se tudja, hogy ezek közül mik visznek 404-re azóta. Most egy python crawlert mutatok be, amivel meg tudod nézni, hogy az adott url elérhető-e, sőt még az oldalon található linkeket is átnézheted vele.
Olvass továbbMár régen várt fejlesztés érkezett a Google Tag Managerbe, a láthatóság mérése. Mostantól nem csak azt tudjuk mérni, hogy hányan scrollozták végig az oldalt, hanem azt is, hogy az oldalunk egy adott eleme hányszor volt ténylegesen látható.
Olvass továbbKorábban bemutattam mik azok a legfontosabb SEO Tagek, amiket mindenkinek ismernie kell. Ezek ma már olyan alap követelmények egy weboldalnál, amik nélkül ne is reménykedjünk a keresőkben egy jobb helyezésért. Most ezek közül a legfontosabbról lesz szó, a Canonical Tag-ről.
Olvass továbbA csapból is az folyik, hogy egyre többen használnak hirdetés blokkolót. Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladat mennyien nézik blokkolóval, akkor íme egy egyszerű megoldás hogyan mérd Analyticsben.
Olvass továbbA sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre, ugyanis a JS hibákat a kereső robot is észre veszi!
Olvass továbbEgy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. UTM generátor csak neked!
Olvass továbbSok esetben a kampányunknak nincs kimondottan konverziós célja. Ilyenek a brand építő kampányok ahol csak azt szeretnénk, ha a látogató elolvasná a cikkeinket. Hogyan lehet mérni azt, hogy a látogató tényleg elolvasta-e a posztunkat és nem csak bezárta rögtön kattintás után?
Olvass továbbAz általános meta tageken kívül vannak speciálisabb tagek is, amiket kevesen ismernek. Ezek a legfontosabb meta tagek, amiket minden SEO szakembernek használnia kell!
Olvass továbbHa kiadónál vagy AdOps és szeretnél RTB hirdetéseket megjeleníteni az oldaladon, akkor jó helyen jársz. Ebben a posztban azt mutatom be, hogyan implementáld a Prebid-et és hogyan kösd össze az adszervereddel. Erősen technikai poszt következik.
Olvass továbbA header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. Az kapja a zónát aki a legtöbbet fizet érte.
Olvass továbbHavidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOKA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.