×

Hasznos Tartalom Algoritmus Frissítés: Így gyere ki belőle

Főoldal >  SEO Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

A Google legutóbbi “helpful content” algoritmus frissítése szeptember közepétől futott 2 héten keresztül. Ez idő alatt weboldalak ezrei számoltak be 10%, vagy akár 70%-os forgalom veszteségről. Ha a te oldaladat is negatívan érintette ez a frissítés, akkor ez a poszt neked szól, mert mutatom, hogyan gyere ki belőle.

Hasznos Tartalom Algoritmus Frissítés: Így gyere ki belőle

amikor beüt az algoritmus frissítés

Vegyél vissza a hirdetésekből

Az algoritmus frissítés egyik fő célpontja az olyan hirdetéseket kiszolgáló oldalak voltak, akik agresszíven, az ajánlott hirdetési mennyiséget jócskán túllépve a hirdetés bevétel növelésére játszottak.

Ha te is hirdetéseket jelenítesz meg az oldaladon és visszaesett a forgalmad, akkor ezeket javaslom orvosolni:

  • az automatikusan elinduló videós hirdetéseket kapcsold ki
  • ha az oldalaid között kiszolgálsz teljes oldalméretű layer hirdetést, ne tedd!
  • a hirdetési zónák számát csökkentsd le az ajánlott mennyiségre
  • Ha sticky (ragadós) hirdetési formátumot használsz, ne tedd!
  • Ne pakold tele a hajtás fölötti részt bannerekkel
  • Egy mondatos bekezdéseket és ismétlődő képeket ne használj a tartalomban
  • Csak azért ne írj több szöveget, hogy több hirdetést tehess bele

Ne verd át a látogatót

Nagyon praktikus dolog a hosszabb cikkek elején gyorshivatkozásokat elhelyezni, amik a tartalom megfelelő részére viszik a látogatót. Így a látogató rögtön az őt érintő részhez tud navigálni.

Sokan viszont itt úgy próbáltak “okoskodni”, hogy a linkek közé fizetett hirdetéseket tettek, vagy éppen hirdetésre vitték a látogatót és nem oda amire számítani lehetne. Ez egyértelműen megtévesztés és erre is ugrott most az algoritmus frissítés.

Egy másik szintén ilyen félrevezető praktika volt, hogy a cikkek elején megjelenő tartalomjegyzéket megjelenés után bezárják, hogy hirdetést jelenítsenek meg a helyén.

Hibás pop-up és interstitial kiszolgálás

Te is megjelenítesz hírlevél, vagy bármilyen más pop-up bannert? Akkor arra figyelj, hogy az ilyen bannerek ne rögtön jelenjenek meg a keresőből érkező látogatónak! Azok az oldalak akik így tettek, és a banner eltakarta a first-view nagy részét, büntetést kaptak.

Ahogy büntetés jár azért is ha ez a hirdetés csak görgetéskor, vagy csak oldal elhagyáskor jelenik meg. A keresőből jövő látogatónak NE szolgálj ki ilyen hirdetést, amíg nem navigál át egy másik oldaladra. Ott már nyugodtan lehet.

Nagyon fontos dolog még, hogy ezek zavaró hirdetésnek minősülnek és minden esetben állítsd be rájuk gyakoriságot! Egy látogatónak csak egyszer mutasd ezt a reklámot.

Csak értékes tartalmat

Egy tartalom akkor hasznos, ha értéket képvisel. Csak azért ne szemeteld tele az oldalt felesleges szöveggel, mert mások ezt teszik, vagy mert a SEO eszközök azt jelzik, hogy kevés a tartalom.

Gondolj arra például, hogy ha te egy pizza sütőt szeretnél vásárolni, akkor a webáruház kategória oldalán semmi keresnivalója egy pizza receptnek, vagy hogy milyen fajta pizzák léteznek. Az viszont értékes tartalom lehet, hogy mit vegyél figyelembe a vásárlás során.

A hitelesség kulcsfontosságú

Ebben az algoritmus frissítésben is fontos szerepet kapott a szavahihetőség és megbízhatóság. Íme néhány példa azokról, akik büntetést kaphatnak:

  • cikket írsz olyan témában, amiben nem vagy kompetens
  • a blogposztodnak nincs szerzője, nincs szerző adatlap
  • a szerző adatlapod hiányos, nincs kép, nincs referencia vagy elérhetőség
  • nincs tapasztalatod a témában
  • stock fotókat használsz
  • túl sok a niche, mindenhez nem érthetsz

Túl sok szakterület

Ha a domained több szakterületet szolgál ki, akkor könnyen érintet lehetsz ebben az algoritmus frissítésben. Függetlenül attól, hogy ezt aldomainen vagy alkategóriában oldod meg, ha egy terület büntetést kap, akkor az a teljes domainedre hatással lesz, mert a hasznos tartalom algoritmus frissítés egy teljes domaint érintő csomag.

A Search Engine Journal egy konkrét példát is említ: A weboldal tulajdonosa a Covid járvány előtt szeretett utazni és egy utazó blogot vezetett. A járvány alatt viszont mivel otthon kellett ülnie, ugyanezen az oldalon elindított egy receptes, főzős tartalmat. Idővel a szakterületek bővültek az oldalon és már termék értékeléseket is írt. Ennek az oldalnak most 50%-al esett vissza a forgalma!

Fontos megjegyezni, hogy nem azért, mert több szakterületen volt jelen, hanem azért mert voltak olyan területek amikben egyáltalán nem volt szakértő, nagyon gyenge minőségű tartalmak voltak benne és a büntetés az egész domainre hatással volt.

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Ez is érdekelhet:

Szólj hozzá:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS    HIRDETÉSKEZELÉS    ANALITIKA

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.