Korábban bemutattam mik azok a legfontosabb SEO Tagek, amiket mindenkinek ismernie kell. Ezek ma már olyan alap követelmények egy weboldalnál, amik nélkül ne is reménykedjünk a keresőkben egy jobb helyezésért. Most ezek közül a legfontosabbról lesz szó, a Canonical Tag-ről.
Szinte minden weboldalon - de legfőképp a webshopoknál - vannak olyan tartalmak, amik egyszerre több oldalon érhetőek el. Sokszor az egész oldal ugyanaz, mégis több linken keresztül érjük el. Alapból nincs is ezzel semmi baj, ha kellően kezeljük a dolgot.
Az alap problémát az okozza, hogy amikor a kereső feltérképezi az oldalunkat és ugyanaz a tartalom több URL-en keresztül is elérhető, akkor a linkerőnk gyengülni fog. A kereső nem egy URL-nek adja a "magas pontszámot", hanem sok url közt osztja ki a kicsit. Bár a Google azt mondja, hogy akkor sincs baj ha nem használjuk ezt a tag-et, mert ilyen esetben majd a kereső eldönti, hogy szerinte melyik url az eredeti, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy igenis használni kell. Ezért találta ki a Google a canonical URL taget, amivel meg tudjuk adni a keresőnek, hogy a sok link közül, melyiket használja, és megmondjuk neki, hogy a többi csak másolat.
Tegyük fel, hogy az oldalunkon ezeken a linkeken ugyanaz a tartalom található meg:
https://www.example.com /products?category= dresses&color= green https://example.com/ dresses/cocktail ?gclid=ABCD https://www.example.com/ dresses/green /greendress.php
Ha azt szeretnénk, hogy ezek közül az alapértelmezett linkünk a https://www.example.com/ dresses/green/ greendress.php legyen, akkor az összes többi oldal <head> részébe ezt a canonical taget kell beállítanunk:
<link rel="canonical" href="https://www.example.com/ dresses/green /greendress.php" />
Továbbá az erdeti oldalba is el kell helyeznünk ezt a linket. (ezt self-canonicalnak hívjuk)
A fenti példa mellett használhatjuk a tag-et a preferált domain beállításhoz is. Ha az oldalad elérhető a https://www.example.com és a https://example.com címen is, akkor ezzel megmondhatjuk, hogy melyiket preferáljuk.
Ha az oldalunk több URL-en keresztül is elérhető pl.
https://example.com/home https://home.example.com https://www.example.com
akkor használjuk a szerver oldali 301-es átirányítást a canonical URL-re. (A 301-es kód azt jelenti a keresőnek, hogy az oldal véglegesen új helyre költözött. )
A sitemapba csak canonical URL-ek szerepelhetnek!
A google a HTTPS oldalakat jobban preferálja, szóval ha a tartalom elérhető HTTP és HTTPS protokolon keresztül is, akkor a HTTPS url-t állítsd be canonicalnak.
Ha tartalom elérhető dinamikus paraméterrel is, például https://www.example.com/ dresses/green.php ?sessionid=273749 ugyanarra mutat, mint https://www.example.com/ dresses/green.php, akkor a Search Consolban szüntessük meg a duplikált indexelést.
Aki már kicsit ügyesebb, szerver oldalon is bekonfigurálhatja ugyanezt például a pdf fájlokra is:
https://www.example.com/downloads/white-paper.pdf https://www.example.com/ downloads/partner-1/ white-paper.pdf https://www.example.com/ downloads/partner-2/ white-paper.pdf https://www.example.com/ downloads/partner-3/ white-paper.pdf
Link:
<https://www.example.com/ downloads/ white-paper.pdf>; rel="canonical"
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.