Canonical URL
<< vissza a szótárhozA Canonical URL a SEO-ban az egyik legfontosabb tag, mégpedig azért mert a tartalomduplikáció kezelésének egyik eszköze. Nagyon sok weboldalnál - főként webáruházaknál - fordul elő, hogy ugyanaz a tartalom érhető el több, különböző URL-en keresztül.
Ilyenkor ugyanarra a tartalomra, több URL-ünk fog versenyezni a keresőben, megoszlik a két, vagy több oldal között a linkerő. A kereső nem, vagy csak nehezen dönti el, hogy mikor melyik oldalt hozza, de még az is lehet, hogy büntetést kapunk.
Ezért a Google kitalált egy úgynevezett Canonical URL taget, amivel meg tudjuk adni a keresőnek, hogy a sok másolt tartalom közül, melyik URL az "eredeti" tartalom, melyiket indexelje és melyik kapja az összes linkerőt. Fontos, hogy ez csak egy ajánlás a keresőnek, ezt simán felülbírálhatja ha úgy dönt.
A Canonical URL tag így néz ki az oldal forráskódjában:
A Canonical Tag-ről bevebben olvashatsz ebben a posztomban, de a legfontosabb SEO meta tag-ek között is olvashatsz róla.
Ezekben a cikkekben olvashatsz még róla:
- Canonical Tag - az egyik legfontosabb SEO META tag
- Dropshipping és a buktatók
- 10 leggyakoribb technikai SEO audit hiba
- 100 pontos SEO ellenőrző lista
- META tag és attribútum lista - Meta Title és Description
- Webshop SEO - Keresőoptimalizálás tippek webáruházaknak
Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:
Kérjen INGYENES SEO auditot
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítek egy gyors SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.