Analitika beállítás, audit

Miért fontos az analitika?

A látogatók megismerése

Az analitikának köszönhetően megismerhetjük a látogatóinkat, azok viselkedését az oldalon (akár real-time), és ezen információk alapján konverzióra optimalizálhatjuk a tartalmunkat. Pl. milyen a demográfiai eloszlásunk, milyen eszközről jönnek, mi érdekli őket.

A weboldalunk megismerése

A látogatók mellet a weboldalunkat is megimerhetjük. Mely oldalak a leglátogatottabbak, mely oldalak nem érdeklik a látogatókat, vagy éppen mely oldalak konvertálnak a legjobban. Megtudhatjuk melyik oldalunkat kell újragondolnunk.

A kampányaink mérése

Az analitika segítségével az összes online kampányunkat mérni, riportolni és elemezni tudjuk. Egyszerűen láthatjuk mely hirdetési csatornák kedvezőbben vállalkozásunk számára, hol érdemes költeni.

Micro és macro konverziók mérése

Az analitikában az a szép, hogy szinte minden mérhető! Az oldalunkon bármilyen interakciót, kattintást, formot vagy letöltést mérni tudunk. Ezeket pedig akár célként definiálva, kampányokhoz is rendelhetjük.

Audience készítés, retargeting

Az oldalunk látogatóit megadott feltételek alapján közönségekbe rendezhetjük. Ezeket az audienceket pedig később retargeting kampányhoz is felhasználhatjuk. Pl. lehet csinálni egy csoportok azoknak, akik megnéztek egy bizonyos terméket vagy kategóriát. De csoportba lehet szedni a hírlevélre feliratkozókat is.

Google Analytics Audit

Ma már az adat az új arany. Ha nem mérünk és szegmentálunk mindent megfelelően, akkor bizony pénzt és lehetőségeket veszítünk.

Az analitika audit során egy közel 80 pontos checklist alapján nézem át a teljes Google Analytics beállítást, az implementációtól kezdve, a konfiguráción át, egészen a legapróbb beállításokig. Az audit során nem csak a leggyakoribb hibákat tárom fel, hanem azokat a hiányosságokat is, amik javításával további hasznos információt kaphatnak a döntéshozók.

Az elkészült auditot lehetőségeim szerint egy 1,5-2 órás személyes prezentáció során mutatom be, ahol átbeszéljük az eredményeket, feladatokat és lehetőségeket. Nem budapesti megrendelés, vagy egyéb igény esetén a prezentáció Skype-on keresztül is történhet. Az audit eredményét természetesen emailben is elküldöm.

Kérjen Google Analytics Auditot

Ne hagyja elveszni az értékes adatokat! Ha nem jól működik az Analitika lehetőséget és pénzt veszít. Kérjen Google Analytics auditot és átnézem a teljes fiók beállítását.

Google Analytics beállítás

A Google Analytics beállítás egy analitika auditottal kezdődik. A beállításhoz ugyanis először képbe kell kerülnöm az oldal tematikájával, lehetőségeivel. Az audit végén az ügyféllel közösen meghatározzuk a célokat, a lehetőségeinket, és csak ez után kezdődik a tényleges beállítás.

A beállítás során az auditban megfogalmazott hibák javítását, a weboldal mérésének teljes beállítását végzem el az alap méréstől kezdve az advanced beállításokig.

A beállítás természetesen magában foglalja Google Tag Manager implementálását és beállítását is.



Google Analytics beállítás tartalma:

Nincs két egyforma analitika setup. Más tényezők és beállítások fontosak egy blog, vagy híroldal számára, mint egy szolgáltató vagy webáruház számára. (Gondoljunk csak a Custom Dimensions lehetőségekre.). A legtöbb beállítás ezeket a pontokat tartalmazza:

GTM setup / implementálás

A Google Tag Manager megfelelő implementálására és beállítására minden esetben szükség van. Már csak azért is, hogy ne fejlesztő erőforrást vegyünk igénybe a mérőkódok beillesztéséhez, módosításához.

Teljes konfiguráció

Fiókstruktrúra létehozása, hozzáférések beállítása, domain, subdomain, cross-domain mérés beállítása. Google termékek (pl. GTM, Ads, Search Console) összekötése Analyticsel. UserID, Content Grouping, Time Zone, Site Search, stb.

Filterek / View beállítás

View-k létrehozása, szűrők beállítása, bot forgalom és belső forgalom kizárása, felesleges URL query paraméterek törlése.

Kampány mérés

Minden Ads fiók bekötése, UTM paraméterek beállítása, Naming convention táblázat létrehozása, custom channel grouping létrehozása, belső linkek, promóciók, bannerek mérése, audience listák retargetáláshoz, custom metrikák és dimenziók létrehozása.

E-Commerce mérés

Enhanced Ecommerce beállítása, Sales Funnel beállítás, Net profit és Gross Margin beállítás, Custom alertek létrehozása.

Event mérés

Az összes marketing számára fontos esemény mérésének beállítása (pl. megosztás, letöltés, email, linkek, interaktív tartalom és videó), naming convention meghatározása eventek számára.

Micro-Macro konverziók

Micro és Macro Goalok meghatározása, beállítása.

Audience listák / retargeting

Audience listák definiálása és megosztása Google Ads felé retargetingre.

DataStudio Dashboard

A Google Analytics beállításának utolsó lépése egy egyedi DataStudio Dashboard készítése, ami tartalmazza a legfontosabb mutatókat, számokat, amire a marketingnek szüksége lehet.

Kérjen Google Analytics beállítást

Segítek beállítani a weboldal teljes mérését, meghatározni a mérhető adatokat és célokat. A teljes setup után csak hátra kell dőlnie és figyelnie a Dashboardon a számokat!