csentes zoltán szakmai blogja

Ilyen egyszerűen manipulálható az Ahrefs algoritmusa

Ilyen egyszerűen manipulálható az Ahrefs algoritmusa

2020-11-28

Az Ahrefs az egyik legnépszerűbb linkprofil elemző eszköz a SEO szakmában. Sokan ezt használják organikus versenytárs elemzésre, de linképítéshez is hasznos információkat szolgáltat. Én is ezzel dolgozok, és nagyon meglepődtem, milyen egyszerűen átverhető az eszköz algoritmusa. Ebben a posztban egy érdekes kísérlet eredményét osztom meg veletek.


A SEO szövegírás 10 legfontosabb szabálya

A SEO szövegírás 10 legfontosabb szabálya

2020-11-22

A SEO szövegírás lényege, hogy kulcsszavakat használva olyan, a látogató számára fontos tartalmat hozzunk létre, amivel a keresőből is forgalmat tudunk az oldalunkra terelni. Ebben a posztban bemutatom, hogy mi a 10 legfontosabb szabály, amit ha betartasz, garantált az organikus forgalom növekedés.


UTM paraméteres belső linkek megkeresése

UTM paraméteres belső linkek megkeresése

2020-11-14

Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.


Google indexelés ellenőrzése kódolás nélkül

Google indexelés ellenőrzése kódolás nélkül

2020-10-08

Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy csak az az oldal jelenik meg keresőben, ami be van indexelve. Ebben a posztban bemutatom, hogyan ellenőrizhetsz egy, vagy akár több ezer URL-t egyszerre, kódolási tudás nélkül.


Eltérő tranzakciószám Analytics, WooCommerce és Shopify között

Eltérő tranzakciószám Analytics, WooCommerce és Shopify között

2020-09-20

Miért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.


Ezeket fogom kérdezni tőled, mielőtt az ügyfelem leszel

Ezeket fogom kérdezni tőled, mielőtt az ügyfelem leszel

2020-08-16

Amikor egy leendő ügyfél keresőoptimalizálás szolgáltatás után érdeklődik nálam, egy részletes kérdőívet szoktam kiküldeni részére. A válaszokból kiderül számomra, hogy a vállalkozás menyire van tisztában a SEO fogalmával, tudja-e, hogy mit akar elérni és kiderül, hogy van-e értelme a közös munkának.


Generic Event Tag - Esemény migrálás GTM-be

Generic Event Tag - Esemény migrálás GTM-be

2020-08-06

A Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.


Gyakori UTM paraméterezés hibák az analitika auditok során

Gyakori UTM paraméterezés hibák az analitika auditok során

2020-07-05

Gyakran felmerülő kérdés ügyfél oldalról, hogy miért nem jelenik meg egy kampány a Google Analyticsben? Ezekkel az UTM paraméterezés hibákkal találkozok a leggyakrabban a Google Analytics Auditok során.


A Bounce Rate nincs hatással a keresési eredményre!

A Bounce Rate nincs hatással a keresési eredményre!

2020-06-17

Sokan a mai napig azt hiszik, hogy a Google algoritmusa az oldalak rangsorolásához figyelembe veszi az Analytics Bounce Rate értékét. A valóságban a Google egyáltalán nem veszi figyelembe ezt a mutatót a rangsoroláshoz. Mutatom, hogy miért nem!


Egyedi UTM paraméter mérése Google Analytics-ben

Egyedi UTM paraméter mérése Google Analytics-ben

2020-06-01

A Google Analytics a kötelező és opcionális UTM paramétereken kívül lehetőséget biztosít saját, egyedi UTM paraméterek mérésére. Mutatom hogyan állíts be saját, egyedi UTM paraméter mérést Google Analyticsben, GTM segítségével.


Dropshipping és a buktatók

Dropshipping és a buktatók

2020-05-20

Ha a dropshipping olyan egyszerű lenne, nyilván mindenki már azt csinálná. Ebben a posztban bemutatom a dropshipping során milyen problémák merülhetnek fel, és mik azok, amik a webáruházad vesztét okozhatják.


6+1 tipp, hogyan rejtsd el az E-mail címed a botok elől

6+1 tipp, hogyan rejtsd el az E-mail címed a botok elől

2020-05-11

Ebben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.


SEO vagy PPC: Melyiket válaszd ha nincs pénz mindkettőre?

SEO vagy PPC: Melyiket válaszd ha nincs pénz mindkettőre?

2020-05-04

Nagyon sok olyan mikro-vállalkozás és KKV van, akik szeretnének az online keresőmarketing adta lehetőségekkel élve bevételt növelni, de nem tudják, merre induljanak el. Ebben a posztban összefoglalom a SEO és PPC előnyeit, hátrányait és segítek választani!


Átkattintás és form küldés megállítása GTM-ben

Átkattintás és form küldés megállítása GTM-ben

2020-04-24

Elküldöd a formot, de nem látod a GTM preview módban a lefutott tageket mert átirányít az oldal? Most mutatok három egyszerű megoldást arra, hogyan állítsd meg preview módban az átirányítást, hogy ellenőrizni tudd a lefutott tag-eket vagy a datalayert.


PDF SEO - PDF fájlok keresőoptimalizálása

PDF SEO - PDF fájlok keresőoptimalizálása

2020-04-24

Sokan nem is gondolják, hogy bizony a PDF fájlokat is lehet keresőre optimalizálni. Bár kezdetben nehézséget okozott a Google-nek ezeket a fájlokat olvasni, ma már tökéletesen tudják őket indexelni, ami azt jelenti, hogy a PDF SEO egy nagyon fontos területe lett a keresőoptimalizálásnak. Ebben a posztban megmutatom, hogyan lehet egy PDF fájlt keresőre optimalizálni.


Sose mérj belső kampányt UTM paraméterrel!

Sose mérj belső kampányt UTM paraméterrel!

2020-04-06

Az Analitika Audit során gyakran megjelenő probléma, hogy belső kampányok, promóciók mérésére UTM paraméterezett belső linkeket találok a weboldalon. Ebben a posztban bemutatom, hogy miért tilos belső URL-re UTM paramétert tenni!


Webshop SEO - Keresőoptimalizálás tippek webáruházaknak

Webshop SEO - Keresőoptimalizálás tippek webáruházaknak

2020-04-22

Webáruházat indítani pedig ma már bárki tud. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt sem, rengeteg webshop motor közül választhatunk. Vannak viszont nagyon fontos SEO szabályok, amiket ha nem tartunk be, a webáruházunk nem fog olyan organikus forgalmat kapni, amit optimális esetben kaphatna. Ebben a posztban összegyűjtöttem, hogy mire kell figyelnünk egy új, vagy meglévő webáruház keresőoptimalizálása során.


404-es hiba email riasztás beállítása

404-es hiba - email riasztás beállítása

2020-02-27

A 404-es oldalakat senki se szereti. Ebben a posztban azt mutatom meg, hogyan tudsz email riasztást beállítani Google Analytics-ben, ha 404-es hibaoldal jelenik meg a weboldaladon.


10 hiba, ami szinte minden technikai SEO audit során megjelenik

10 hiba, ami szinte minden technikai SEO audit során megjelenik

2020-02-11

A technikai SEO Audit során szinte mindig ugyanazokkal a hibákkal találkozok a munkám során. Ebben a posztban összegyűjtöttem a 10 leggyakoribb hibát, amikkel a SEO audit során találkozok.


A legtöbb hiba, amivel Google Analytics audit során találkozunk

A legtöbb hiba, amivel Google Analytics audit során találkozunk

2020-02-04

Ebben a posztban azokat a súlyos, ugyanakkor viszonylag könnyen javítható hibákat gyűjtöttem ki, amikkel a Google Analytics Audit során a legtöbbször találkozunk.


Google Shopping - hirdetőfelület webshopoknak

Google Shopping - hirdetőfelület webshopoknak

2020-01-17

2019 nyarán újabb Google hirdetéstípus érkezett hazánkba. A keresőhirdetések, a Display hálózat és a YouTube hirdetései mellett ma már lehetőségünk van a már nyugati piacokon hatalmas sikernek örvendő Shopping hirdetések használatára is. [Szakács Dávid vendégposztja.]


3rd party cookie – közeleg a vég

3rd party cookie – közeleg a vég

2020-01-15

Bombaként robban a Google tegnapi bejelentése az adops szakmában, miszerint a Google 2 éven belül kivezeti a Chrome böngészőkből a 3rd party cookie elhelyezésének a lehetőségét. Ahhoz, hogy a hír értékét mindenki fel tudja mérni, összefoglaltam mit is kell tudni a 1st és 3rd party cookie-ról, milyen következményekkel fog járni ez a döntés, és mik a teendők ad-tech területen.


Hogyan lehetsz SEO szakértő 5+1 lépésben

Hogyan lehetsz SEO szakértő 5+1 lépésben

2020-02-04

Egy SEO szakértő, aki tényleg jól végzi a dolgát 20 és 40 ezer Forint között keres óránként. Ki ne szeretne ennyit keresni? Azonban ahhoz, hogy szakértő legyél a SEO területén kemény évek, sok tanulás és türelem kell. Mutatok 5+1 tippet, amivel a keresőpotimalizálás specialistája lehetsz.


Mesterséges intelligencia és a szövegírás jövője

Mesterséges intelligencia és a szövegírás jövője

2019-12-21

A mesterséges intelligencia segítségével ma már olyan végtelen mennyiségű és jó minőségű tartalmat lehet előállítani, amiről sem az olvasó, sem a kereső robotok nem feltételezik, hogy nem valós ember írta azokat. És a félelmetes az, hogy ezek az oldalak már megjelennek a Google SERP-ben!