Amikor céget, üzletet, szolgáltatást vagy éppen címet keresünk a Google keresőben, akkor a keresőmotor az aktuális pozíciónkhoz közeli – úgynevezett lokális találatokat – fogja előnyben részesíteni. A Google Cégem szolgáltatásnak köszönhetően javíthatjuk az üzletünk megjelenését a helyi keresésekre azáltal, hogy naprakész, pontos cégadatainkkal Google My Business fiókot regisztrálunk. Ebben a posztban bemutatom a Google Cégem regisztráció lépéseit, és hasznos tanácsokat olvashatsz a szolgáltatással kapcsolatban.
Mi a Google Cégem?
A Google Cégem (Google My Business) egy ingyenes, cégregisztrációs szolgáltatás a Google-től, amiben a cégadatainkat megadva extra megjelenéseket nyerhetünk a Google keresőben és a Google Térképen.
Ha például fizikai üzlettel rendelkezünk, és valaki a környéken olyan terméket keres, amit mi árulunk, akkor a keresőmotor a közelben lévő üzletek, szolgáltatók oldalait fogja megjeleníteni és előnyben részesíteni a találati listában.
Ahogy a videóban is látható, a lokális találatokat a Google háromféle szempont szerint rangsorolja:
- relevancia
- távolság
- megbízhatóság, ismertség
Relevancia
A relevancia azt jelenti, hogy mennyire passzol a cég profilja az adott kereséshez. A pontos szolgáltatás leírással, megfelelő kulcsszavak használatával a számunkra fontos keresésekre tudunk optimalizálni.
Távolság
Minél közelebb található a cég a kereső személyhez, annál nagyobb a valószínűsége, hogy jobb helyezést kap a találati listában. Ezért nagyon fontos a pontos cím megfelelő definiálása. Ha a felhasználó letiltotta a helymeghatározást, akkor a Google a rendelkezésre álló információi alapján próbálja megbecsülni a helyzetét.
Megbízhatóság, ismertség
A találatok rangsorolása nagyban függ az ismertségtől és véleményektől. Egy neves étterem vagy hotel könnyebben jelenik meg, mint egy most induló vállalkozás. A megbízhatóságot lehet növelni linképítéssel, brand építéssel és vélemények gyűjtésével. Minél többen írnak és linkelnek a vállalkozásra, minél több pozitív értékelése van, annál erősebb ez a mutatója.
A Google Cégem optimalizáció során tehát a fenti három mutatóra kell kiemelten figyelnünk.
Google Cégem regisztráció menete
A Google My Business fiók regisztrációját ezen az oldalon tehetjük meg: Google Cégem
Az első lépésben rá kell keresnünk a cégünkre, hogy megtalálható-e már a rendszerben.
Google Cégem regisztráció első lépése.
Ha még nincs a rendszerben, akkor kattintsunk a vállalkozás felvétele a Google rendszerébe gombra.
Ez után egy 5 lépcsős regisztrációs folyamat kezdődik, ahol meg kell adnunk a következőket:
- vállalkozás neve
- vállalkozás kategóriája
- üzlet vagy iroda címe (ha van, nem kötelező!)
- szolgáltatási terület meghatározása
- ország kiválasztása
- Telefonszámunk és weboldalunk címe
A befejezés gombra kattintva, máris elkezdhetjük kitölteni a cégünk részletes adatait.
Cím verifikáció / ellenőrzés
A lokális keresés megfelelő működéséhez verifikálnunk kell a címünket. A verifikáció során igazoljuk, hogy az adott címen tényleg elérhető a vállalkozás.
Ezt többféle módon is megtehetjük:
- postai úton
- telefonon
- instant verifikáció (search console összekötéssel)
Ha több üzlettel rendelkezünk, lehetőségünk van csoportos verifikációra is és nem kell mindet egyesével ellenőriztetnünk.
Ha megkaptuk a kódot és beírjuk a fiókunkban, akkor megjelenik egy Verified ikon, ami igazolja, hogy sikerült az azonosítás.
Google Cégem optimalizáció tippek
Ha sikerült verifikálnunk a pontos címünket, kezdjük el kitölteni az összes adatot, amit csak lehetőségünk van megadni a felületen. Nagyon figyeljünk rá, hogy minden információ napra kész legyen és pontos! Ahogy fent írtam, a kitöltés során a relevancia – távolság – ismertség mutatók lebegjenek a szemünk előtt.
Amikre kiemelten figyeljünk:
- A cégnév tartalmazzon 1-2 fő kulcsszót (bár hivatalosan csak pontos cégnév lehetne)
- Ne csak főkategóriát adj meg, hanem alkategóriákat is. Olyat viszont ne adj meg, amivel nem foglalkozol!
- A vállalkozás leírását töltsd ki, használj kulcsszavakat, ez megjelenik knowledge panelen is.
- Minél több SZÖVEGES értékelést gyűjts és mindegyikre válaszolj!
- A weboldalad URL-je ne átirányított URL legyen
- A nyitvatartási időd legyen friss, nyugodtan használj rendkívüli nyitva tartást.
- Nevezd meg a szolgáltatásaidat, termékeidet.
- Publikálj rendszeresen bejegyzéseket a Google Cégem fiókodból is. Ha lehet helyi keresésre optimalizáld.
- Töltsünk fel képeket, videókat, de ne használjunk stock fotókat.
- Engedélyezd, hogy üzenetet küldhessenek neked.
- Folyamatosan monitorozd a fiókodat! (hívások száma, navigáció kérés, stb.)
Figyelem! Ez a poszt csak a Google Cégem fiók optimalizálásáról szól, de nem tér ki a teljes Local SEO területre. Ott, ahol nagy verseny van egy termékre, szolgáltatásra, elengedhetetlen a jóval kiterjedtebb Local SEO-val is foglalkozni. Ha elakadtál a beállítással, vagy mindent úgy csináltál, ahogy írtam és mégsem jössz a helyi keresésekre, akkor keress meg, és szívesen segítek a Local SEO-ban!