hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Google Cégem Optimalizáció: Hogyan kerülj fel a térképre?

AdOps Digital > Blog > Google Cégem Optimalizáció: Hogyan kerülj fel a térképre?

Amikor céget, üzletet, szolgáltatást vagy éppen címet keresünk a Google keresőben, akkor a keresőmotor az aktuális pozíciónkhoz közeli – úgynevezett lokális találatokat – fogja előnyben részesíteni. A Google Cégem szolgáltatásnak köszönhetően javíthatjuk az üzletünk megjelenését a helyi keresésekre azáltal, hogy naprakész, pontos cégadatainkkal Google My Business fiókot regisztrálunk. Ebben a posztban bemutatom a Google Cégem regisztráció lépéseit, és hasznos tanácsokat olvashatsz a szolgáltatással kapcsolatban.

Mi a Google Cégem?

Google Cégem (Google My Business) egy ingyenes, cégregisztrációs szolgáltatás a Google-től, amiben a cégadatainkat megadva extra megjelenéseket nyerhetünk a Google keresőben és a Google Térképen.

Ha például fizikai üzlettel rendelkezünk, és valaki a környéken olyan terméket keres, amit mi árulunk, akkor a keresőmotor a közelben lévő üzletek, szolgáltatók oldalait fogja megjeleníteni és előnyben részesíteni a találati listában.

Ahogy a videóban is látható, a lokális találatokat a Google háromféle szempont szerint rangsorolja:

  • relevancia
  • távolság
  • megbízhatóság, ismertség

Relevancia

A relevancia azt jelenti, hogy mennyire passzol a cég profilja az adott kereséshez. A pontos szolgáltatás leírással, megfelelő kulcsszavak használatával a számunkra fontos keresésekre tudunk optimalizálni.

Távolság

Minél közelebb található a cég a kereső személyhez, annál nagyobb a valószínűsége, hogy jobb helyezést kap a találati listában. Ezért nagyon fontos a pontos cím megfelelő definiálása. Ha a felhasználó letiltotta a helymeghatározást, akkor a Google a rendelkezésre álló információi alapján próbálja megbecsülni a helyzetét.

Megbízhatóság, ismertség

A találatok rangsorolása nagyban függ az ismertségtől és véleményektől. Egy neves étterem vagy hotel könnyebben jelenik meg, mint egy most induló vállalkozás. A megbízhatóságot lehet növelni linképítéssel, brand építéssel és vélemények gyűjtésével. Minél többen írnak és linkelnek a vállalkozásra, minél több pozitív értékelése van, annál erősebb ez a mutatója.

A Google Cégem optimalizáció során tehát a fenti három mutatóra kell kiemelten figyelnünk.

Google Cégem regisztráció menete

A Google My Business fiók regisztrációját ezen az oldalon tehetjük meg: Google Cégem

Az első lépésben rá kell keresnünk a cégünkre, hogy megtalálható-e már a rendszerben.Google Cégem regisztráció első lépése.

Google Cégem regisztráció első lépése.

Ha még nincs a rendszerben, akkor kattintsunk a vállalkozás felvétele a Google rendszerébe gombra.

Ez után egy 5 lépcsős regisztrációs folyamat kezdődik, ahol meg kell adnunk a következőket:

  • vállalkozás neve
  • vállalkozás kategóriája
  • üzlet vagy iroda címe (ha van, nem kötelező!)
  • szolgáltatási terület meghatározása
  • ország kiválasztása
  • Telefonszámunk és weboldalunk címe

A befejezés gombra kattintva, máris elkezdhetjük kitölteni a cégünk részletes adatait.

Cím verifikáció / ellenőrzés

A lokális keresés megfelelő működéséhez verifikálnunk kell a címünket. A verifikáció során igazoljuk, hogy az adott címen tényleg elérhető a vállalkozás.

Ezt többféle módon is megtehetjük:

  • postai úton
  • telefonon
  • email
  • instant verifikáció (search console összekötéssel)

Ha több üzlettel rendelkezünk, lehetőségünk van csoportos verifikációra is és nem kell mindet egyesével ellenőriztetnünk.

Ha megkaptuk a kódot és beírjuk a fiókunkban, akkor megjelenik egy Verified ikon, ami igazolja, hogy sikerült az azonosítás.

Google Cégem optimalizáció tippek

Ha sikerült verifikálnunk a pontos címünket, kezdjük el kitölteni az összes adatot, amit csak lehetőségünk van megadni a felületen. Nagyon figyeljünk rá, hogy minden információ napra kész legyen és pontos! Ahogy fent írtam, a kitöltés során a relevancia – távolság – ismertség mutatók lebegjenek a szemünk előtt.

Amikre kiemelten figyeljünk:

  1. A cégnév tartalmazzon 1-2 fő kulcsszót (bár hivatalosan csak pontos cégnév lehetne)
  2. Ne csak főkategóriát adj meg, hanem alkategóriákat is. Olyat viszont ne adj meg, amivel nem foglalkozol!
  3. A vállalkozás leírását töltsd ki, használj kulcsszavakat, ez megjelenik knowledge panelen is.
  4. Minél több SZÖVEGES értékelést gyűjts és mindegyikre válaszolj!
  5. A weboldalad URL-je ne átirányított URL legyen
  6. A nyitvatartási időd legyen friss, nyugodtan használj rendkívüli nyitva tartást.
  7. Nevezd meg a szolgáltatásaidat, termékeidet.
  8. Publikálj rendszeresen bejegyzéseket a Google Cégem fiókodból is. Ha lehet helyi keresésre optimalizáld.
  9. Töltsünk fel képeket, videókat, de ne használjunk stock fotókat.
  10. Engedélyezd, hogy üzenetet küldhessenek neked.
  11. Folyamatosan monitorozd a fiókodat! (hívások száma, navigáció kérés, stb.)

Figyelem! Ez a poszt csak a Google Cégem fiók optimalizálásáról szól, de nem tér ki a teljes Local SEO területre. Ott, ahol nagy verseny van egy termékre, szolgáltatásra, elengedhetetlen a jóval kiterjedtebb Local SEO-val is foglalkozni. Ha elakadtál a beállítással, vagy mindent úgy csináltál, ahogy írtam és mégsem jössz a helyi keresésekre, akkor keress meg, és szívesen segítek a Local SEO-ban!

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply