enhu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Search Console

AdOps Digital > Szótár > Search Console

Mi a Search Console?

A Search Console, korábbi nevén Webmester eszközök, a Google ingyenes eszköze weboldal tulajdonosoknak. A Search Console információt ad az oldalunkról, láthatjuk a weboldal organikus megjelenéseit és kattintásait, értesülhetünk a fontosabb oldalhibákról. Rengeteg előre definiált riport segíti az oldalunkat keresőbaráttá és mobilbaráttá tenni.

Search Console regisztráció

Az oldalunknak ezen a linken regisztrálhatuk Search Console fiókot: https://search.google.com/search-console/about

A regisztráció első lépésében tulajdon típust kell választanunk:Search Console tulajdon választása, Domain vagy URL prefix választás

Search Console tulajdon választása, Domain vagy URL prefix választás

Domain property vagy URL prefix?

Domain property

Domain: Ha ezt a tulajdont választjuk, akkor domain szinten minden adatot egy fiókba tudunk mérni. Ez azt jelenti, hogy az összes subdomain, www vagy nélküle, http vagy https, minden ami az adott domainen van egy fiókba fog kerülni. Én ezt javaslom használni, mert így egységes képet látsz a teljes domainről. Hátránya, hogy a DNS verifikáció kell hozzá, de ezt a tárhely szolgáltatódnál meg tudod tenni. További hátránya, hogy bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek a Search Consoleban, de még mindig jobb, mint fontos oldalakat kihagyni a mérésből.

URL Prefix

URL Prefix: Ha csak egy bizonyos részét szeretnénk mérni a domainnek, akkor ezt kell választanunk. Ebben az esetben oda kell figyelnünk, hogy az oldalunk melyik részét szeretnénk mérni, ugyanis meg kell adnunk, hogy az oldalunk pontosan milyen URL-en érhető el és csak azt fogjuk mérni. Ha például van egy subdomainünk, akkor azt külön URL Prefixben kell felvennünk és külön fiókot csinálni neki. Hasonló a helyzet, ha az oldalunk elérhető WWW és WWW nélküli url címen.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.
5 Responses

Leave a Reply