A ROI (return on investment), vagyis befektetésarányos megtérülés egy olyan fontos teljesítménymutató, amelyet széles körben használnak a befektetések hatékonyságának mérésére.
Ez a mutató azt mutatja meg, hogy egy adott befektetés milyen mértékben termelt profitot vagy veszteséget a befektetett összeghez képest.
A ROI kiszámítása egyszerű:
ROI = (befektetés jelenlegi értéke - a befektetés költség) / a befektetés költségével majd ezt az eredményt százalékos formában fejezzük ki.
Például: 2023-ban úgy döntesz, hogy van 1.000.000 Ft-od amit szeretnél befektetni egy cégbe majd rá egy évvel később eladod a részvényeidet 1.200.000 Ft-ért. Ebben az esetben a ROI így fog kinézni.
(1 200 000 – 1 000 000) / 1 000 000 = 20%
A ROI fontos eszköz a vállalatok számára, hogy értékeljék befektetéseik hatékonyságát. Ez segíthet dönteni arról, hogy mely projektek vagy stratégiák érdemesek további befektetésre, és melyeket kell újragondolni vagy elvetni.
Bár a ROI egy rendkívül hasznos mutató, fontos megjegyezni, hogy korlátai is vannak. Nem veszi figyelembe a befektetés időbeli aspektusát, és nem biztosít teljes képet a kockázatokról vagy más környezeti tényezőkről.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.