A pop-up-ok olyan hirdetések, reklámformátumok, amelyek egy új böngészőablakban nyílnak meg. Úgy is szokták nevezni őket, hogy felugró ablak.
Ezek a hirdetések az alábbi elven működnek: egy olyan ablakot hoznak létre az éppen használt böngészőablak előtt, amely biztosan felkelti majd a felhasználó figyelmét.
A pop-up hirdetések mérete nem követ szabványos méretet, ezért a böngészőablak mindig alkalmazkodik a hirdetés tartalmához. Ezek a reklámok sokszor olyan módon jelennek meg, mintha önálló weboldalak lennének, és rendszerint tartalmaznak képeket, szövegeket, videókat, valamint cselekvésre ösztönző elemeket, azaz CTA-kat is.
Azonban fontos megjegyezni, hogy a pop-up hirdetések az egyik legzavaróbb reklámok közé tartoznak, mivel megszakíthatják a felhasználók böngészési élményét.
Sok modern böngésző ma már automatikusan blokkolja ezeket a hirdetéseket, így megakadályozva, hogy a weboldal új ablakot nyisson meg a böngészőben.
Ha egy hirdetés, akár egy feliratkozási lehetőség, vagy épp egy különleges ajánlat bemutatása a cél, akkor a popup remek választás lehet. A popupok megjelenhetnek különböző weboldalakon, webshopokban és applikációkban is.
Ezek a hirdetések akadályozzák a felhasználókat a böngészésben, ezért szinte mindenki egyből be is zárja. Az ilyen típusú hirdetéseket a legtöbb böngésző alapértelmezettként tiltja, és nem engedi megjelenni, ezáltal ellehetetlenítve ezt a régi népszerű stratégiát.
Az egyik legnagyobb előnye, hogy céltudatosan lehet vele megszólítani az olvasókat vagy vásárlókat. Ha valaki például egy cikk közepén jár, és megjelenik egy popup, az valószínűleg a cikk témájához kapcsolódó tartalom lesz.
Egy jól megtervezett popup segíthet abban, hogy az oldallátogatók egy része végül valamilyen konverziót hajtson végre, legyen az egy vásárlás, feliratkozás vagy akár egy letöltés.
Lehetőséget teremtenek arra, hogy közvetlenül interakcióba lépjünk a felhasználókkal, információt gyűjtsünk tőlük vagy akár irányítsuk őket az oldalon.
Az egyik legfontosabb tényező a megfelelő időzítés. Azonnali popupok gyakran irritálóak lehetnek, míg egy jól időzített popup sokkal hatékonyabb.
Az üzenet és a dizájn is fontos szerepet játszik. Szem előtt kell tartani, hogy nem csak a figyelmet kell felkelteni, hanem konkrét cselekvésre is kell ösztönözni.
A popup rendkívül sokoldalú, amelyet jól használva nagymértékben növelhetjük weboldalunk vagy webshopunk hatékonyságát. Azonban fontos, hogy odafigyeljünk a tervezésre, a megjelenésre és a felhasználói élményre is, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.