Az organikus forgalom alatt szigorúan az ingyenes, keresőmotorokból származó forgalmat értjük. Kihangsúlyozom, hogy ingyenes, mivel a keresőtalálatok felső pár megjelenése fizetett hirdetés és ezek nem számítanak bele az organikus forgalomba.
a fizetett hirdetések után az organikus találati lista következik
Amikor keresünk valamit például a Google keresőjében, akkor a találati lista első pár eleme fizetett hirdetés lesz. Ide csak akkor tudunk bekerülni, ha fizetünk érte. A fizetett hirdetések után viszont az organikus – nem fizetett – találatok következnek, ahova már bárki bekerülhet egy kis keresőoptimalizálással.
A keresőoptimalizálás során úgy optimalizáljuk az oldalunkat, hogy az bizonyos kulcsszavakra, az organikus találati lista minél jobb pozíciójában jelenjen meg.
A jó pozíció azért nagyon fontos, mert az emberek 90%-a csak a találati lista első oldalát nézi végig, és ezek 50%-a az első találatra fog kattintani!