×

Hype - A termék vagy szolgáltatás körüli felhajtás

Csentes Zoltán    2024-01-11

Főoldal> SEO szótár

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Mi a hype?

A marketing világában egy adott termék vagy szolgáltatás körül kialakult nagy felhajtást jelenti, még a szolgáltatás vagy a termék megjelenése előtt. Eredetileg a "hyperbole" szóból származik, ami túlzást jelent.

A hype a marketing és a kommunikáció kulcsfontosságú eleme, különösen az online térben, ahol a felhasználók figyelmének megragadása nélkülözhetetlen. Amikor egy márka úgy mutat be egy még be nem vezetett új terméket, mint egy szenzációt, legtöbbször minden lehetséges eszközt bevet, hogy az emberek számára értékes és vonzó képet alakítson ki róla.

Ebben az esetben hype, vagyis nagyfokú felhajtás jön létre a termék körül. A hype mértékének növekedésével arányosan nőnek az emberek elvárásai is a termékkel kapcsolatban.

A Hype szerepe a marketingben

  • Termékbevezetések: Új termékek esetében a hype elősegíti a piaci bevezetést.
  • Márkaépítés: A hype hozzájárul a márkaismertség növeléséhez.
  • Közösségi média: A közösségi média platformokon a hype gyorsan terjed, erősítve a termék vagy szolgáltatás láthatóságát.

A hype kockázatai

Nincs elég felhajtás (alulhypeolt) esetek

A hype skála alsó részén helyezkednek el azok a termékek vagy szolgáltatások, és egyéb kínálatok, amelyek kevés figyelmet kapnak. Amennyiben egy termék kevesebb érdeklődést és izgalmat vált ki a célközönségből, mint amit a gyártó elvárna, akkor azt alulhypeolt eseteknek tekinthetjük.

Túl sok a felhajtás: (A túlhypeolt) esetek

A hype skála másik végén találjuk a túlhypeolt eseteket. Ezt a kategóriát azok a termékek vagy szolgáltatások töltik be, amelyek nem tudják kielégíteni a célközönségük elvárásait. Egyszerűbben fogalmazva, túlhypeolt termékről akkor beszélünk, amikor egy márka többet ígér, mint amit valójában képes teljesíteni.

A hype egy erőteljes eszköz a marketingben, amely segíthet egy termék vagy szolgáltatás piaci bevezetésében és a márkaépítésben. Fontos azonban, hogy a generált hype mögött valós érték és minőség álljon, különben a várakozások nem teljesülése negatív hatással lehet a márka hírnevére.

A hype mérésére és elemzésére számos eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítenek a marketing stratégiák finomhangolásában és a hosszú távú siker elérésében.

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.