enhu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Mit jelent a hoax?

hoax fogalma az információs társadalom egyik legkardinálisabb jelenségévé vált. Ez a kifejezés olyan téves vagy megtévesztő információkat, álhíreket vagy átveréseket jelent, amelyek szándékosan vannak terjesztve, legtöbbször azért, hogy zavar vagy pánik keltésével manipulálják a közvéleményt vagy személyes előnyöket szerezzenek.

Az internetes marketingben a leggyakoribb hoaxok lánclevelek és vírusok formájában vannak jelen, és céljuk hogy minél több emberhez eljussanak.

A Hoax jellemzői

  • Szándékos megtévesztés: A hoax lényege a szándékos félretájékoztatás, ami alapvetően különbözteti meg az ártatlan tévedésektől vagy a félreértésektől.
  • Terjesztés módja: Gyakran terjed a közösségi médiában, e-mailben, vagy más online platformokon keresztül.
  • Célja: Lehet manipulatív, pénzügyi csalás, politikai befolyásolás, vagy egyszerű tréfa.
  • Valóságtartalom: Általában valóságosnak tűnő, de hamis információkat tartalmaz.

Hogyan tudod felismerni?

  • Amikor egy üzenet arra kér, hogy oszd meg minél szélesebb körben.
  • Vagy az üzenet arra figyelmeztet, hogy negatív következményei lesznek, amennyiben nem küldöd tovább.
  • Az üzenet nem hivatkozik semmilyen megbízható forrásra az állításainak alátámasztására (vagy nyilvánvalóan téves forrásra támaszkodik).
  • Nem tárja fel az üzenet a szerzőjének kilétét, ami szintén a megbízható források hiányára utal.
  • Esetleg régi az üzenet vagy nem pontosan meghatározott időpontban történt eseményre utal, ahelyett hogy konkrét dátumot adna meg.

A Hoax típusai

  • Pénzügyi csalások: Ebben az esetben a hoax célja az áldozatok pénzének megszerzése.
  • Politikai átverések: Politikai célzattal terjesztett hamis információk.
  • Urban legendák: Városi legendák, melyek gyakran nem valóságosak, de széles körben elterjedtek.
  • Vírusos hoaxok: Álriasztások, melyek szerint valamilyen vírus vagy veszély fenyeget.

A hoax felismerése és kezelése

  • Ellenőrzés: Mindig ellenőrizzük a forrás hitelességét.
  • Kritikus gondolkodás: Ne fogadjunk el minden információt kritika nélkül.
  • Tájékozódás: Több forrásból származó információk összehasonlítása.
  • Jelentés: Hamis információk jelentése az illetékes platformokon.
A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply