×

Hashtag - jelentése és használata

Csentes Zoltán    2023-05-26

Főoldal >  SEO szótár

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

A hashtag jelentése

A hashtag egy szóból vagy kifejezésből álló szövegrész, ami elé a hashtag jel: # van elhelyezve. A hashtag jellel tehát kulcsszavat vagy kategóriát azonosíthatunk, és ha erre rákattintunk, akkor az összes hasonló hashtag-gel rendelkező tartalmat tudjuk kilistázni.

A hashtag használata a közösségi média térhódításával vált népszerűvé, de legelőször a Twitter oldalain jelent meg 2007-ben. A Twitter ötlete volt, hogy használatával az emberek címkézhetik a megosztott tartalmaikat. A többiek pedig szűrni tudnak a hasonló címkével ellátott tartalmak között.

A hashtag jel használatát ma már a legtöbb nagy közösségi média és platform támogatja, többe közt a Facebook, Twitter, Youtube, Instagram és a Pinterest.

Szeretnél INGYENES SEO auditot?

Add meg weboldalad elérhetőségét, és INGYEN készítünk egy gyors Mini SEO auditot! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.

* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítjük és fenntartjuk a jogot az elutasításra.
Ingyenes SEO Auditot kérek!

Hashtag használata, szabályok

Mielőtt Hashtag-et használunk, a következő szabályokat érdemes betartani:

  • a hashtag mindig # karakterrel kezdődik
  • mielőtt használnánk, győződjünk meg arról, hogy publikus a profilunk, posztunk
  • a jó hashtag szöveg rövid és könnyen megjegyezhető
  • ne fűzzünk össze túl sok szót
  • a hashtag mindig releváns legyen a tartalomra
  • ne használj túl sok hashtaget, 1-2 bőven elég

A Hashtag használatának előnyei

Aki hashtag-et helyez el a posztjában, az jellemzően azért teszi, mert szeretné, ha a posztját megtalálnák a kulcsszóra kereső emberek. De gyakran elképzelhető ennek az ellentettje is, amikor egy hirdető kéri meg a követőtáborát, hogy egy bizonyos hashtag-gel posztoljanak a saját oldalaikon. Ez ugyanis egy erős reklám számára arról nem beszélve, hogy mérhető eredménnyel!

Miért használj hashtaget:

  • aktivizálhatod a követőtáborod
  • brandet építhetsz
  • egy szóval összefoglalhatod, miről szól a posztod
  • könnyebben megtalálnak az emberek
  • mérheted az eredményt

Hogyan válassz hashtag-et:

A hashtag választása elsőre könnyű feladatnak tűnhet, csak meg kell határoznunk, hogy miről szól a posztunk. Viszont ha jobb akarsz lenni a többieknél, akkor ennél többről szól a hashtag választás.

Néhány jótanács hashtag választáshoz:

  • végezz versenytárs elemzést, nézd meg ők miket használnak
  • használj tool-t, ami segít a legjobb hashtag kiválasztásában, pl. Hashtagify.me
  • keress kapcsolódó, releváns hashtageket is
  • nézd meg milyen hashtag-ek a trendik, hasonlítsd össze őket. pl. RiteTag
  • használj hashtag figyelő eszközt, amivel kiderítheted mely hashtagek teljesítenek a legjobban, vagy hol említik a branded, pl. Hoootsuite
  • mérheted az eredményt

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.