hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Hashtag

AdOps Digital > Szótár > Hashtag

A hashtag jelentése

A hashtag egy szóból vagy kifejezésből álló szövegrész, ami elé a hashtag jel: # van elhelyezve. A hashtag jellel tehát kulcsszavat vagy kategóriát azonosíthatunk, és ha erre rákattintunk, akkor az összes hasonló hashtag-gel rendelkező tartalmat tudjuk kilistázni.

A hashtag használata a közösségi média térhódításával vált népszerűvé, de legelőször a Twitter oldalain jelent meg 2007-ben. A Twitter ötlete volt, hogy használatával az emberek címkézhetik a megosztott tartalmaikat. A többiek pedig szűrni tudnak a hasonló címkével ellátott tartalmak között.

A hashtag jel használatát ma már a legtöbb nagy közösségi média és platform támogatja, többe közt a Facebook, Twitter, Youtube, Instagram és a Pinterest.

Hashtag használata, szabályok

Mielőtt Hashtag-et használunk, a következő szabályokat érdemes betartani:

  • a hashtag mindig # karakterrel kezdődik
  • mielőtt használnánk, győződjünk meg arról, hogy publikus a profilunk, posztunk
  • a jó hashtag szöveg rövid és könnyen megjegyezhető
  • ne fűzzünk össze túl sok szót
  • a hashtag mindig releváns legyen a tartalomra
  • ne használj túl sok hashtaget, 1-2 bőven elég

A Hashtag használatának előnyei

Aki hashtag-et helyez el a posztjában, az jellemzően azért teszi, mert szeretné, ha a posztját megtalálnák a kulcsszóra kereső emberek. De gyakran elképzelhető ennek az ellentettje is, amikor egy hirdető kéri meg a követőtáborát, hogy egy bizonyos hashtag-gel posztoljanak a saját oldalaikon. Ez ugyanis egy erős reklám számára arról nem beszélve, hogy mérhető eredménnyel!

Miért használj hashtaget:

  • aktivizálhatod a követőtáborod
  • brandet építhetsz
  • egy szóval összefoglalhatod, miről szól a posztod
  • könnyebben megtalálnak az emberek
  • mérheted az eredményt

Hogyan válassz hashtag-et:

A hashtag választása elsőre könnyű feladatnak tűnhet, csak meg kell határoznunk, hogy miről szól a posztunk. Viszont ha jobb akarsz lenni a többieknél, akkor ennél többről szól a hashtag választás.

Néhány jótanács hashtag választáshoz:

  • végezz versenytárs elemzést, nézd meg ők miket használnak
  • használj tool-t, ami segít a legjobb hashtag kiválasztásában, pl. Hashtagify.me
  • keress kapcsolódó, releváns hashtageket is
  • nézd meg milyen hashtag-ek a trendik, hasonlítsd össze őket. pl. RiteTag
  • használj hashtag figyelő eszközt, amivel kiderítheted mely hashtagek teljesítenek a legjobban, vagy hol említik a branded, pl. Hoootsuite
  • mérheted az eredményt

Mely platformokon a leghatékonyabb a hashtag használata?

A hashtag-ek hatékonysága platformonként eltérő lehet, mivel minden közösségi média saját szabályokkal és algoritmusokkal működik. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mely platformokon érdemes különösen figyelni a hashtag-ek használatára:

Instagram

Az Instagram a hashtag-ek egyik legfontosabb terepe. Egy poszthoz akár 30 hashtag-et is hozzáadhatsz, de a kutatások szerint 5-10 releváns hashtag használata a leghatékonyabb. Az Instagram algoritmusa segít a tartalmak felfedezésében a hashtag-ek alapján.

Twitter

A Twitter az a platform, ahol a hashtag eredetileg megjelent. Itt a hashtag-ek célja, hogy kategorizálják a tweeteket, és megkönnyítsék a témák követését. Rövid és releváns hashtag-ek használata ajánlott, mivel a karakterkorlát miatt a hely itt különösen értékes.

Facebook

Bár a hashtag-ek használata a Facebookon kevésbé elterjedt, bizonyos helyzetekben hatékonyak lehetnek. Főként nyilvános bejegyzéseknél érdemes használni őket, mivel segíthetnek a tartalmak kategorizálásában és a szélesebb közönség elérésében.

YouTube

A YouTube-on a hashtag-ek segítenek a videók kereshetőségének javításában. Gyakran a videó leírásában vagy a címben helyezik el őket. A releváns kulcsszavakhoz kapcsolódó hashtag-ek segíthetnek abban, hogy a videó megjelenjen a keresési találatokban.

LinkedIn

A LinkedIn-en a hashtag-ek a szakmai hálózatépítésben és a releváns tartalmak elérésében segítenek. Érdemes iparági vagy szakmai kulcsszavakat használni a posztokban és cikkekben.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply