A hashtag jelentése
A hashtag egy szóból vagy kifejezésből álló szövegrész, ami elé a hashtag jel: # van elhelyezve. A hashtag jellel tehát kulcsszavat vagy kategóriát azonosíthatunk, és ha erre rákattintunk, akkor az összes hasonló hashtag-gel rendelkező tartalmat tudjuk kilistázni.
A hashtag használata a közösségi média térhódításával vált népszerűvé, de legelőször a Twitter oldalain jelent meg 2007-ben. A Twitter ötlete volt, hogy használatával az emberek címkézhetik a megosztott tartalmaikat. A többiek pedig szűrni tudnak a hasonló címkével ellátott tartalmak között.
A hashtag jel használatát ma már a legtöbb nagy közösségi média és platform támogatja, többe közt a Facebook, Twitter, Youtube, Instagram és a Pinterest.
Hashtag használata, szabályok
Mielőtt Hashtag-et használunk, a következő szabályokat érdemes betartani:
- a hashtag mindig # karakterrel kezdődik
- mielőtt használnánk, győződjünk meg arról, hogy publikus a profilunk, posztunk
- a jó hashtag szöveg rövid és könnyen megjegyezhető
- ne fűzzünk össze túl sok szót
- a hashtag mindig releváns legyen a tartalomra
- ne használj túl sok hashtaget, 1-2 bőven elég
A Hashtag használatának előnyei
Aki hashtag-et helyez el a posztjában, az jellemzően azért teszi, mert szeretné, ha a posztját megtalálnák a kulcsszóra kereső emberek. De gyakran elképzelhető ennek az ellentettje is, amikor egy hirdető kéri meg a követőtáborát, hogy egy bizonyos hashtag-gel posztoljanak a saját oldalaikon. Ez ugyanis egy erős reklám számára arról nem beszélve, hogy mérhető eredménnyel!
Miért használj hashtaget:
- aktivizálhatod a követőtáborod
- brandet építhetsz
- egy szóval összefoglalhatod, miről szól a posztod
- könnyebben megtalálnak az emberek
- mérheted az eredményt
Hogyan válassz hashtag-et:
A hashtag választása elsőre könnyű feladatnak tűnhet, csak meg kell határoznunk, hogy miről szól a posztunk. Viszont ha jobb akarsz lenni a többieknél, akkor ennél többről szól a hashtag választás.
Néhány jótanács hashtag választáshoz:
- végezz versenytárs elemzést, nézd meg ők miket használnak
- használj tool-t, ami segít a legjobb hashtag kiválasztásában, pl. Hashtagify.me
- keress kapcsolódó, releváns hashtageket is
- nézd meg milyen hashtag-ek a trendik, hasonlítsd össze őket. pl. RiteTag
- használj hashtag figyelő eszközt, amivel kiderítheted mely hashtagek teljesítenek a legjobban, vagy hol említik a branded, pl. Hoootsuite
- mérheted az eredményt
Mely platformokon a leghatékonyabb a hashtag használata?
A hashtag-ek hatékonysága platformonként eltérő lehet, mivel minden közösségi média saját szabályokkal és algoritmusokkal működik. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mely platformokon érdemes különösen figyelni a hashtag-ek használatára:
Az Instagram a hashtag-ek egyik legfontosabb terepe. Egy poszthoz akár 30 hashtag-et is hozzáadhatsz, de a kutatások szerint 5-10 releváns hashtag használata a leghatékonyabb. Az Instagram algoritmusa segít a tartalmak felfedezésében a hashtag-ek alapján.
A Twitter az a platform, ahol a hashtag eredetileg megjelent. Itt a hashtag-ek célja, hogy kategorizálják a tweeteket, és megkönnyítsék a témák követését. Rövid és releváns hashtag-ek használata ajánlott, mivel a karakterkorlát miatt a hely itt különösen értékes.
Bár a hashtag-ek használata a Facebookon kevésbé elterjedt, bizonyos helyzetekben hatékonyak lehetnek. Főként nyilvános bejegyzéseknél érdemes használni őket, mivel segíthetnek a tartalmak kategorizálásában és a szélesebb közönség elérésében.
YouTube
A YouTube-on a hashtag-ek segítenek a videók kereshetőségének javításában. Gyakran a videó leírásában vagy a címben helyezik el őket. A releváns kulcsszavakhoz kapcsolódó hashtag-ek segíthetnek abban, hogy a videó megjelenjen a keresési találatokban.
A LinkedIn-en a hashtag-ek a szakmai hálózatépítésben és a releváns tartalmak elérésében segítenek. Érdemes iparági vagy szakmai kulcsszavakat használni a posztokban és cikkekben.