A hashtag jelentése
A hashtag egy szóból vagy kifejezésből álló szövegrész, ami elé a hashtag jel: # van elhelyezve. A hashtag jellel tehát kulcsszavat vagy kategóriát azonosíthatunk, és ha erre rákattintunk, akkor az összes hasonló hashtag-gel rendelkező tartalmat tudjuk kilistázni.
A hashtag használata a közösségi média térhódításával vált népszerűvé, de legelőször a Twitter oldalain jelent meg 2007-ben. A Twitter ötlete volt, hogy használatával az emberek címkézhetik a megosztott tartalmaikat. A többiek pedig szűrni tudnak a hasonló címkével ellátott tartalmak között.
A hashtag jel használatát ma már a legtöbb nagy közösségi média és platform támogatja, többe közt a Facebook, Twitter, Youtube, Instagram és a Pinterest.
Hashtag használata, szabályok
Mielőtt Hashtag-et használunk, a következő szabályokat érdemes betartani:
- a hashtag mindig # karakterrel kezdődik
- mielőtt használnánk, győződjünk meg arról, hogy publikus a profilunk, posztunk
- a jó hashtag szöveg rövid és könnyen megjegyezhető
- ne fűzzünk össze túl sok szót
- a hashtag mindig releváns legyen a tartalomra
- ne használj túl sok hashtaget, 1-2 bőven elég
A Hashtag használatának előnyei
Aki hashtag-et helyez el a posztjában, az jellemzően azért teszi, mert szeretné, ha a posztját megtalálnák a kulcsszóra kereső emberek. De gyakran elképzelhető ennek az ellentettje is, amikor egy hirdető kéri meg a követőtáborát, hogy egy bizonyos hashtag-gel posztoljanak a saját oldalaikon. Ez ugyanis egy erős reklám számára arról nem beszélve, hogy mérhető eredménnyel!
Miért használj hashtaget:
- aktivizálhatod a követőtáborod
- brandet építhetsz
- egy szóval összefoglalhatod, miről szól a posztod
- könnyebben megtalálnak az emberek
- mérheted az eredményt
Hogyan válassz hashtag-et:
A hashtag választása elsőre könnyű feladatnak tűnhet, csak meg kell határoznunk, hogy miről szól a posztunk. Viszont ha jobb akarsz lenni a többieknél, akkor ennél többről szól a hashtag választás.
Néhány jótanács hashtag választáshoz:
- végezz versenytárs elemzést, nézd meg ők miket használnak
- használj tool-t, ami segít a legjobb hashtag kiválasztásában, pl. Hashtagify.me
- keress kapcsolódó, releváns hashtageket is
- nézd meg milyen hashtag-ek a trendik, hasonlítsd össze őket. pl. RiteTag
- használj hashtag figyelő eszközt, amivel kiderítheted mely hashtagek teljesítenek a legjobban, vagy hol említik a branded, pl. Hoootsuite
- mérheted az eredményt