Mi a Google Analytics?
A Google Analytics egy könnyen használható, ingyenes webanalitikai eszköz, amelyet bárki használhat a regisztráció után. Nem csak kiváló analitikai eszközként ismert, hanem szorosan együttműködik a legtöbb Google termékkel is, mint például a Google Ads hirdetési rendszerrel, vagy a Search Console-al.
Annak ellenére, hogy az Analytics díjmentesen használható, minden webanalitikai igényt tökéletesen képes kielégíteni.
Ahhoz, hogy aktiváljuk a szolgáltatást, a weboldal forráskódjába egy kódrészletet kell beilleszteni, amit a regisztráció során kapunk meg, feltéve, ha egy Google fiókkal regisztrálsz (például: ….@gmail.com).
Az alapfunkciók használatához elegendő a kapott forráskódot beilleszteni, az oldalad forráskódjába, de a komolyabb funkciók használatához már mélyebb technikai tudás szükséges. Amennyiben elakadt a Google Analytics beállítással kapcsolatban, kérjen segítséget szakértőnktől!
Miért válaszd a Google Analytics-et?
- Díjmentes
- Könnyű a használata
- Minden weboldal számára ideális, függetlenül annak méretétől vagy forgalmától.
- Az egyik legjobb eszköz jelenleg a piacon.
- Megbízható és biztonságos.
- Lehetővé teszi a kampányok összehasonlítását, elemzését és nyomonkövetését.
- Rengeteg mikro és makro konverziót állíthatunk be, továbbá a GA4-ben már továbbfejelesztett audience készítéssel is találkozhatunk.
Mire lehet használni?
A Google Analytics segítségével olyan értékes adatokhoz juthatsz, mint:
- Látogatók száma és viselkedése: Megtudhatod, hogy hányan látogatnak és mennyi időt töltenek az weboldalon.
- Források és csatornák: Mely csatornákról érkeznek a látogatók, és melyik adta a legfőbb ügyfelet.
- Földrajzi adatok: Mely régiókból érkezik a legtöbb látogató.
- Népszerű oldalak: Melyik oldaladat tekintik meg a legtöbbször, illetve azt az oldalt látogatják-e a legtöbbször amelyiket te szeretnéd.
- Időbeli tendenciák: Mikor van a legnagyobb forgalom. Vagy az előző héthez képest hogyan változott a látogatottság.
- Navigációs elemzés: Mennyire könnyen tudnak navigálni a látogatók az oldalon.
- Konverziós ráták: Milyen arányban válnak a látogatókból vásárlóvá vagy előfizetőkké.