hu Kérj ingyenes auditot!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Gerillamarketing

AdOps Digital > Szótár > Gerillamarketing

Mi a gerillamarketing?

A modern marketing stratégia egyedi és meglepő módon történő elérését jelenti, amely kiemelkedik a hagyományos reklámok és promóciók zajából. A gerillamarketing célja az, hogy figyelmet keltsen, emlékezetessé tegye a márkát, és hűséges ügyfeleket szerezzen, mindezt a kreativitás, a humor és az eredetiség segítségével.

Gerillamarketing fajtái

Utcai

Az utcai gerillamarketing egy kreatív és gyakran költséghatékony stratégia, amely közvetlenül a közterületeken elhelyezett utcai hirdetéseken alapul. Ilyen például a járdán vagy úttesten elhelyezett reklám, amely a potenciális fogyasztók közvetlen környezetében zajlik.

Vírusmarketing

A vírusmarketing egy olyan stratégia, amely a közösségi média portálokon gyors és széles körű terjedést használja fel az üzenetek, termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére.

Lopakodó

lopakodó marketing egy olyan marketingstratégia, amelynek során a fogyasztók nincsenek tudatában annak, hogy úgymond rejtett reklámokat kapnak. Ez a megközelítés arra törekszik, hogy a terméket vagy márkát diszkréten, a fogyasztók tudatalattijára hatva népszerűsítse. Ilyen lehet például egy filmbe belecsempészett szponzortermék.

Astroturfing

Lobbicsoportok és cégek által létrehozott, alulról építkező szervezkedésekre hasonlító álmozgalmak felhasználása reklámozási célra.

Csapdamarketing

Ez a fajta stratégia a népszerű eseményeken kiadott reklámhelyek használata, mint például egy futball világbajnokságon vagy egy olimpián.

Környezeti / körülvevő

A környezeti marketing egy olyan reklámozási forma, amely a meglévő környezeti elemeket használja fel a márkaüzenet közvetítésére. Ilyen például a városok területén akörnyezet elemeire elhelyezett figyelemfelkeltő hirdetések.

A gerillamarketing fajtái szétválaszthatók a megjelenési formáik alapján is:

  • Beltéri: Üzletekben, oktatási intézményekben elhelyezett érdekes és szokatlan reklámok.
  • Gyakorlati: bevonják a célközönséget is a reklámtevékenységbe, például flashmob.
  • Rendezvényekhez kapcsolódó: sporteseményeken vagy koncerteken összegyűlt közönség megcélzása.
  • Szabadtéri: Járdákra, falakra készített rajzok stb.

Hogyan mérjük a gerillamarketing sikerét?

A gerillamarketing sikerének mérése összetett, hiszen a hatások sokszor közvetettek, és nem minden kampány célja a közvetlen értékesítés. 

Média elérések nyomon követése

A gerillamarketing gyakran generálja a média figyelmét. Mérd fel:

  • Hány online és offline médiában jelent meg a kampány?
  • Mennyire volt pozitív a kampány fogadtatása?

Közösségi média aktivitások elemzése

A közösségi média az egyik fő terepe. Vizsgáld meg:

  • Hány megosztás, komment, vagy reakció érkezett a kampányra?
  • Növekedett-e a márkád követőinek száma?

Felhasználói részvétel mérése

Az interakció a kampány központi eleme. Érdemes figyelni:

  • Hányan vettek részt a kampányhoz kapcsolódó eseményeken?
  • Hányan osztották meg a kampány üzenetét önkéntesen?

Weboldal forgalom változása

Egy jól megtervezett kampány gyakran irányítja az embereket a weboldaladra:

  • Megnőtt-e a webhely látogatottsága?
  • Mely forrásokból érkezett a legtöbb új látogató?

Értékesítési eredmények összehasonlítása

Ha a kampánynak közvetlen üzleti célja volt, ellenőrizd:

  • Növekedett-e az értékesítés a kampány hatására?
  • Hányan vásároltak az esemény hatására, vagy használtak promóciós kódot?

Márkaismertség növekedése

A gerillamarketing célja gyakran a márkaismertség javítása. Mérd:

  • Növekedett-e a márkád ismertsége kérdőívek vagy piackutatások alapján?
  • Történt-e jelentős elmozdulás a márkád megítélésében?

ROI kiszámítása

A kampány gazdasági hatásainak értékeléséhez fontos:

  • Mennyi bevételt generált a kampány a ráfordított költségekhez képest?
  • Hány új ügyfelet sikerült szerezni?
A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply