enhu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Gerillamarketing

AdOps Digital > Szótár > Gerillamarketing

Mi a gerillamarketing?

A modern marketing stratégia egyedi és meglepő módon történő elérését jelenti, amely kiemelkedik a hagyományos reklámok és promóciók zajából. A gerillamarketing célja az, hogy figyelmet keltsen, emlékezetessé tegye a márkát, és hűséges ügyfeleket szerezzen, mindezt a kreativitás, a humor és az eredetiség segítségével.

Gerillamarketing fajtái

Utcai

Az utcai gerillamarketing egy kreatív és gyakran költséghatékony stratégia, amely közvetlenül a közterületeken elhelyezett utcai hirdetéseken alapul. Ilyen például a járdán vagy úttesten elhelyezett reklám, amely a potenciális fogyasztók közvetlen környezetében zajlik.

Vírusmarketing

A vírusmarketing egy olyan stratégia, amely a közösségi média portálokon gyors és széles körű terjedést használja fel az üzenetek, termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére.

Lopakodó

lopakodó marketing egy olyan marketingstratégia, amelynek során a fogyasztók nincsenek tudatában annak, hogy úgymond rejtett reklámokat kapnak. Ez a megközelítés arra törekszik, hogy a terméket vagy márkát diszkréten, a fogyasztók tudatalattijára hatva népszerűsítse. Ilyen lehet például egy filmbe belecsempészett szponzortermék.

Astroturfing

Lobbicsoportok és cégek által létrehozott, alulról építkező szervezkedésekre hasonlító álmozgalmak felhasználása reklámozási célra.

Csapdamarketing

Ez a fajta stratégia a népszerű eseményeken kiadott reklámhelyek használata, mint például egy futball világbajnokságon vagy egy olimpián.

Környezeti / körülvevő

A környezeti marketing egy olyan reklámozási forma, amely a meglévő környezeti elemeket használja fel a márkaüzenet közvetítésére. Ilyen például a városok területén akörnyezet elemeire elhelyezett figyelemfelkeltő hirdetések.

A gerillamarketing fajtái szétválaszthatók a megjelenési formáik alapján is:

  • Beltéri: Üzletekben, oktatási intézményekben elhelyezett érdekes és szokatlan reklámok.
  • Gyakorlati: bevonják a célközönséget is a reklámtevékenységbe, például flashmob.
  • Rendezvényekhez kapcsolódó: sporteseményeken vagy koncerteken összegyűlt közönség megcélzása.
  • Szabadtéri: Járdákra, falakra készített rajzok stb.
A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply