×

Duplikált tartalom jelentése SEO-ban

Csentes Zoltán    2023-08-14

Főoldal >  SEO szótár

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Mit jelent a duplikált tartalom?

A duplikált tartalom a SEO egyik fő ellensége! Duplikált tartalomról akkor beszélünk, ha egy tartalom több oldalon is elérhető, ne adj Isten több oldal teljesen megegyezik.

Minden oldalunkon egyedi tartalomnak kell szerepelnie! Ha az oldal több, mint 85%-a megegyezik egy másik oldaléval, akkor a SEO toolok már duplikált tartalom hibát jeleznek.

Ha az algoritmus duplikált oldallal találkozik, akkor csak az egyiket fogja indexelni és nem biztos, hogy nekünk ez jó. Rosszabb esetben manipulációnak érzékeli és még büntetést is kapunk!

Ezen felül a duplikált oldalak a link profilunkat is rontják! Ha nem kezeljük le megfelelően a duplikált tartalmakat, akkor a google algoritmusának kell kiválasztania, melyik oldalt részesítse előnyben, a linkerő az oldalak között szét fog aprózódni ahelyett, hogy egy oldalt erősítenénk.

Sok esetben akár büntetést is kaphat egy oldal, ha egyértelműen manipuláció áll a háttérben.

Hogyan lehet megelőzni a duplikált tartalmakat?

Canonical tag

A duplikált tartalom kezelésére több eszköz is létezik. Az egyik a Canonical tag használata. Ezzel a taggel megadhatjuk a kereső algoritmusnak, hogy melyik oldalt tekintjük eredetinek, és melyeket másolatnak.

Átirányítás

A 301-es átirányítás egy gyakran alkalmazott megoldás, amikor a duplikált tartalommal rendelkező oldalakat átirányítjuk az elsődleges oldalra. Ezáltal a keresőmotorok figyelme és a linkerő is az elsődleges oldalra koncentrálódik.

Noindex címke

A noindex címke hasznos megoldás, hiszen segítségével megakadályozhatjuk, hogy a keresőmotorok indexeljék az adott oldalt. Az erre vonatkozó beállításokat az adott oldal HTML forráskódjában kell elhelyezni.

Fontos, hogy figyeljünk arra, hogy mely oldalak tartalmazzák ezt a címkét, mert ha ezt elfelejtjük, akkor később nem fogjuk érteni, hogy miért nem rangsorolja az oldalunkat a keresőmotor, amikor később szeretnénk, hogy azt indexelje.

Egy másik lehetőség a robots.txt fájlban történő beállítás, de ennek használatakor körültekintően kell eljárni, mivel könnyen kárt tehetünk a webhelyünk indexelésében. Azonban a megoldás előnye, hogy itt egy helyen sorolhatjuk fel az összes olyan oldalunkat, amelyeket noindexre állítunk.

Ezért mindig érdemes gondosan megfontolni ezek alkalmazását, és szükség esetén szakértő segítségét kérni.

Ezekben a cikkekben olvashatsz még róla:

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.