hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Dropshipping

AdOps Digital > Szótár > Dropshipping

Napjainkban, az online kereskedelem korában, a dropshipping egyre népszerűbb módszerré válik a vállalkozók és webáruházak körében. De mi is ez pontosan, és milyen előnyöket és kihívásokat tartogat?

Dropshipping jelentése

dropshipping egy olyan speciális üzleti tevékenység, amelynek keretében lehetőségünk van webáruházat működtetni anélkül, hogy saját raktárral vagy árukészlettel kellene rendelkeznünk, és még a termékek kiszállítása sem a mi feladataink közé tartozik.

Lényegében az egész webáruháznak a logisztikáját egy harmadik fél veszi át. Ennek az egésznek a lényege, hogy a tárolás, a csomagolás és a termékek kiszállítása nem a webáruház felelőssége, hanem egy dropshipping partneré lesz.

Hogyan működik a gyakorlatban?

Nézzük meg a folyamatot egy hagyományos és egy dropshipping megrendelés esetén.

Hagyományos webáruház megrendelés esetén:

  • A vevő leadja a rendelését.
  • A webáruház összekészíti a megrendelést a saját raktárából és készletéből.
  • A termékről szóló számlát kiállítja a vevő részére.
  • A megrendelt terméket becsomagolja és előkészíti a szállításra.
  • Biztosítja, hogy a termék eljusson a vevőhöz.

Dropshipping rendelés esetén:

  • A vevő leadja rendelését a webáruházban
  • A megrendelést továbbítja a webáruház a megrendelő adataival együtt a dropshipping partnernek.
  • A dropshipping partner kiállítja a hozzá tartozó számlát.
  • Becsomagolja a terméket majd előkészíti a szállításra.
  • Gondoskodik a termék kiszállításáról a webáruház nevében.

Előnyei

  • Alacsony befektetési költség
  • Nincs termék sérülési kockázat
  • Nagy választék
  • Alacsony költségek
  • Kis kockázat
  • Könnyű ügyintézés

Hátrányai

  • Hosszú a szállítási idő
  • Teljes felelősség a webáruházat terheli
  • Nagy a verseny
  • Kevés profit

A dropshipping egy innovatív és költséghatékony módszer az online kereskedelem világában. Miközben jelentős előnyökkel rendelkezik, fontos megérteni a vele járó kihívásokat és hátrányokat, hogy sikerrel alkalmazzuk ezt a modellt.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply