hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Dofollow link

AdOps Digital > Szótár > Dofollow link

keresőmotorok algoritmusai számos tényezőt vesznek figyelembe a rangsorolásnál, és az egyik ilyen fontos tényező a backlink profil. A Dofollow link jelentősége azonban nemcsak a kezdeti időkben volt észrevehető, hanem még ma is meghatározó szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.

Az interneten minden hivatkozás Dofollow linknek számít mindaddig, amig el nem látják Nofollow attribútummal.

A Google ajánlása szerint a fizetett hirdetésekben és kommentekben szereplő linkeket eddig rendszerint nofollow attribútummal kellett ellátni.

Kezdetben a Google különbséget tett a kétfajta hivatkozás között. Az volt a mondás, hogy az algoritmus minden dofollow linket követ és ezek a linkek közvetítik csak a linkerőt. Míg a Nofollow linkek, nem közvetítettek semmilyen linkerőt.

A legfrissebb bejelentések szerint a Google már nem tesz különbséget a két linktípus között, mindkét link “HIT”-nek számít az algoritmus számára. A gyakorlatban viszont látszik, – legalább is nálunk – hogy még mindig sokat számít a dofollow linkek száma és a két linktípus aránya.

Egy átlagos dofollow link így néz ki:

<a href="https://ad-ops.hu">kattints ide</a>

Ugyanez nofollow változatban:

<a href="https://ad-ops.hu" rel=”nofollow”>kattints ide</a>

A backlink profil vizsgálata során akkor beszélünk egészséges profilról, ha a dofollow linkek aránya nagyobb a nofollow linkeknél.

A Dofollow link fontossága

A Google algoritmusok és más keresőmotorok is figyelembe veszik a Dofollow linkek mennyiségét és minőségét a weboldalak rangsorolásánál. Minél több Dofollow linkünk van releváns és magas minőségű weboldalakról, annál valószínűbb, hogy jobb helyezést érünk el a keresőmotorok találati listáin.

A Dofollow linkek jelentős szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Az ilyen típusú linkek növelik a weboldalunk hitelességét a keresőmotorok számára.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a linképítésnek minőségi tartalomra épülőnek kell lennie a hosszútávú siker érdekében.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply