hu Kérj ingyenes auditot!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Dofollow link

AdOps Digital > Szótár > Dofollow link

keresőmotorok algoritmusai számos tényezőt vesznek figyelembe a rangsorolásnál, és az egyik ilyen fontos tényező a backlink profil. A Dofollow link jelentősége azonban nemcsak a kezdeti időkben volt észrevehető, hanem még ma is meghatározó szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.

Az interneten minden hivatkozás Dofollow linknek számít mindaddig, amig el nem látják Nofollow attribútummal.

A Google ajánlása szerint a fizetett hirdetésekben és kommentekben szereplő linkeket eddig rendszerint nofollow attribútummal kellett ellátni.

Kezdetben a Google különbséget tett a kétfajta hivatkozás között. Az volt a mondás, hogy az algoritmus minden dofollow linket követ és ezek a linkek közvetítik csak a linkerőt. Míg a Nofollow linkek, nem közvetítettek semmilyen linkerőt.

A legfrissebb bejelentések szerint a Google már nem tesz különbséget a két linktípus között, mindkét link „HIT”-nek számít az algoritmus számára. A gyakorlatban viszont látszik, – legalább is nálunk – hogy még mindig sokat számít a dofollow linkek száma és a két linktípus aránya.

Egy átlagos dofollow link így néz ki:

<a href="https://ad-ops.hu">kattints ide</a>

Ugyanez nofollow változatban:

<a href="https://ad-ops.hu" rel=”nofollow”>kattints ide</a>

A backlink profil vizsgálata során akkor beszélünk egészséges profilról, ha a dofollow linkek aránya nagyobb a nofollow linkeknél.

A Dofollow link fontossága

A Google algoritmusok és más keresőmotorok is figyelembe veszik a Dofollow linkek mennyiségét és minőségét a weboldalak rangsorolásánál. Minél több Dofollow linkünk van releváns és magas minőségű weboldalakról, annál valószínűbb, hogy jobb helyezést érünk el a keresőmotorok találati listáin.

A Dofollow linkek jelentős szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Az ilyen típusú linkek növelik a weboldalunk hitelességét a keresőmotorok számára.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a linképítésnek minőségi tartalomra épülőnek kell lennie a hosszútávú siker érdekében.

Mennyire számít a Dofollow és Nofollow linkek aránya?

A backlink profil kialakítása során sok SEO szakember foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy milyen arányban érdemes Dofollow és Nofollow linkeket szerezni. Bár a Google hivatalosan nem közöl pontos irányelveket ezzel kapcsolatban, a tapasztalatok és az elemzések alapján egy egészséges linkprofilban mindkét típusnak helye van.

Miért fontos a Dofollow és Nofollow linkek aránya?

A keresőmotorok az évek során egyre kifinomultabbá váltak a linkprofilok elemzésében. Egy weboldal természetes backlink profilja jellemzően tartalmaz:

  • Dofollow linkeket, amelyek linkértéket adnak át és segítik a rangsorolást.
  • Nofollow linkeket, amelyeket általában fizetett hirdetésekben, fórumokon, blog kommentekben vagy közösségi médiában használnak.

Ha egy weboldal kizárólag Dofollow linkeket kap, az gyanús lehet a Google számára, mert arra utalhat, hogy mesterséges linképítés zajlik. Egy egészséges linkprofilban mindkét linktípus természetes módon van jelen, tükrözve a valós felhasználói aktivitást.

Milyen az ideális arány?

Nincs univerzális szabály arra, hogy pontosan milyen arányban kell lennie a Dofollow és Nofollow linkeknek, de általánosságban elmondható: Egy teljesen természetes backlink profil kb. 60-80% Dofollow és 20-40% Nofollow linket tartalmaz.

Ha a weboldal túl sok Nofollow linket kap, az nem segít jelentősen a rangsorolásban, de hozzájárulhat a természetes linkprofil kialakításához. Ha a weboldal kizárólag Dofollow linkeket kap, az kockázatos lehet, mert könnyen spamgyanúsnak tűnhet a Google szemében.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply