enhu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Disavow – backlink elvetése

AdOps Digital > Szótár > Disavow – backlink elvetése

backlinkek minősége és mennyisége hatással van egy weboldal láthatóságára és sikerességére a keresőmotorok találati listáin. Ugyanakkor nem minden backlink előnyös, és előfordulhat, hogy egy weboldalra olyan linkek mutatnak, amelyek nem megfelelő minőségűek.

Ezért válik fontossá a “Disavow Tool”, ami lehetővé teszi a weboldal tulajdonosok számára, hogy bizonyos backlinkeket ne vegyenek figyelembe a keresőmotorok a rangsorolás során.

Ha úgy gondoljuk, hogy a weboldalunk rangsorát rontják gyenge minőségű, nem természetes, vagy rossz indulatú backlinkek, akkor lehetőségünk van kérni a Google-t, hogy a megadott linkeket ne vegye figyelembe az oldalunk rangsorolásánál.

A rossz minőségű, spam, vagy nem kívánatos hivatkozások azonosítása kulcsfontosságú. A szakembereknek alaposan meg kell vizsgálniuk az összes bejövő linket, és kategorizálniuk kell azokat, amelyeknek káros hatása lehet a weboldalra.

Ebben az esetben a Google Disavow Tools segítségével megadhatjuk azokat a linkeket, domaineket, amiket nem szeretnénk ha figyelembe venne.

Fontos, hogy ez az eszköz szintén csak egy ajánlás a Google felé, amit ő felülbírálhat. A Google algoritmusa egyébként már elég okos ahhoz, hogy kiszűrje és észlelje az esetlegesen káros, rosszindulatú szándékkal létrehozott backlinkeket, lsd negatív SEO, szóval manapság az eszköz használatát sokan feleslegesnek találják.

Milyen esetben használjuk a disavow eszközt:

  • biztosak vagyunk benne, hogy rossz minőségű, gyenge, spam jellegű a ránk mutató link
  • nem sikerült korábban manuálisan levetetnünk a backlinket a hivatkozó oldalról

A disavow fájl tartalma, – amit majd az eszközzel küldünk be – így kell, hogy kinézzen:


# 2 link minta
http://spam.hu/oldal.html
http://xxx.com/links.html
# Egész domain figyelmen kívül hagyása
domain:xxx.com

A disavow fájl, egy sima szöveges .txt fájl lehet, amit a disavow tool-ban kell feltölteni.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply