hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Deep link

AdOps Digital > Szótár > Deep link

Mi a Deep link?

Deep linknek nevezünk minden olyan linket, ami nem az oldalunk főoldalára mutat, hanem valamelyik aloldalunkra. A deep linkek teszik lehetővé, hogy a weboldal minden egyes fontos aloldala linkelhető, címezhető legyen.

Ha a fontos belső oldalainkat deep linkkel támogatjuk, akkor visibility-t növelhetünk és a kereső algoritmus számára is hasznos információkat nyújtunk.

A SEO-ban több deep link technika is létezik. Néhány ilyen:

  • Venédégposztokban ne a főoldalunkat linkeljük, hanem egy releváns aloldalt.
  • Email aláírásunkban ne a főoldalt, hanem az emailt olvasó számára releváns aloldalt linkeljünk.
  • Blog és fórum regisztrációkor ne a főoldalunkat linkeljük, hanem a blog közönsége számára fontos aloldalunkat.
  • Social felületeken szintén mindig a közönség számára releváns aloldalt linkeljünk.

Miért hasznosak a Deep linkek?

Lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy közvetlenül belső oldalakra navigáljanak, ahol az adott információ megtalálható. Ez a gyors és kényelmes elérés jelentősen javítja a felhasználói élményt.

Ezáltal lehetőségünk van megkímélni a felhasználót, hogy a főoldalról kelljen elérnie azt a tartalmat ami őt érdekli. Arról nem is beszélve, hogy ezekkel a linkekkel javítani tudjuk az aloldal relevanciáját.

Azt már tudjuk, hogy a weboldalak linkprofilja kiemelkedően fontos szerepet játszik a keresőmotorok rangsorolásában. A Google figyelemmel kíséri a deep linkek és a főoldalra mutató linkek arányát.

Ennek az aránynak jelentősége van abban, hogy a Google mennyire fogja természetesnek tekinteni a linkprofilt, illetve, hogy nincs-e esetleg linkmanipuláció.

Amennyiben a linkmegosztás megfelelően van kezelve akkor nagyobb a valószínűsége a jobb keresőtalálati helyezés elérésének, mintha minden linkerő csak a főoldalra mutatna.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply