Mi a Deep link?
Deep linknek nevezünk minden olyan linket, ami nem az oldalunk főoldalára mutat, hanem valamelyik aloldalunkra. A deep linkek teszik lehetővé, hogy a weboldal minden egyes fontos aloldala linkelhető, címezhető legyen.
Ha a fontos belső oldalainkat deep linkkel támogatjuk, akkor visibility-t növelhetünk és a kereső algoritmus számára is hasznos információkat nyújtunk.
A SEO-ban több deep link technika is létezik. Néhány ilyen:
- Venédégposztokban ne a főoldalunkat linkeljük, hanem egy releváns aloldalt.
- Email aláírásunkban ne a főoldalt, hanem az emailt olvasó számára releváns aloldalt linkeljünk.
- Blog és fórum regisztrációkor ne a főoldalunkat linkeljük, hanem a blog közönsége számára fontos aloldalunkat.
- Social felületeken szintén mindig a közönség számára releváns aloldalt linkeljünk.
Miért hasznosak a Deep linkek?
Lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy közvetlenül belső oldalakra navigáljanak, ahol az adott információ megtalálható. Ez a gyors és kényelmes elérés jelentősen javítja a felhasználói élményt.
Ezáltal lehetőségünk van megkímélni a felhasználót, hogy a főoldalról kelljen elérnie azt a tartalmat ami őt érdekli. Arról nem is beszélve, hogy ezekkel a linkekkel javítani tudjuk az aloldal relevanciáját.
Azt már tudjuk, hogy a weboldalak linkprofilja kiemelkedően fontos szerepet játszik a keresőmotorok rangsorolásában. A Google figyelemmel kíséri a deep linkek és a főoldalra mutató linkek arányát.
Ennek az aránynak jelentősége van abban, hogy a Google mennyire fogja természetesnek tekinteni a linkprofilt, illetve, hogy nincs-e esetleg linkmanipuláció.
Amennyiben a linkmegosztás megfelelően van kezelve akkor nagyobb a valószínűsége a jobb keresőtalálati helyezés elérésének, mintha minden linkerő csak a főoldalra mutatna.