A cselekvésre való felhívás (CTA), kattintásra ösztönzés minden sikeres marketing stratégiának az alapvető eleme. A jól megtervezett CTA egy konkrét cselekvésre készteti a webhely látogatóit, például hírlevél feliratkozás, vagy árlista letöltés, esetleg vásárlás vagy regisztráció.
Mi a CTA?
A CTA (call to action) egy olyan marketingfogalom, amely a weboldal látogatóit egy bizonyos cselekvésre ösztönzi. A weboldalán, hirdetésekben, e-mailekben vagy bármilyen más marketinganyagban elhelyezhetünk cselekvésre felhívó gombokat. A CTA leggyakoribb felhasználási módja, hogy a látogatót valamilyen cselekvésre késztesse, például egy szolgáltatásra való feliratkozásra, egy termék megvásárlására stb.
A CTA-t jellemzően a hajtás felett kell elhelyezni. A legtöbb ember átfut egy oldalt, és csak ezután dönt arról, hogy elolvassa-e az oldalt teljes egészében. A CTA-nak nagyméretűnek és jól látható helyen kell lennie, hogy felkeltse az olvasó figyelmét.
Miért fontosak a CTA-k?
Egy jól megtervezett CTA növelheti a weboldal elkötelezettségét és konverziós arányát. A CTA lehet akár egy gomb egy-két szóval, de lehet összetett, többlépcsős folyamat is. Egy hatékony CTA bevonhatja a potenciális ügyfelet az értékesítési tölcsérbe, és elvezetheti a kívánt cselekvéshez. A jól megtervezett CTA ereje abban rejlik, hogy cselekvésre készteti az ügyfelet. Egy rosszul megtervezett CTA csak egy kijelentés irány nélkül.
Hogyan lehet hatékony a call-to-action?
A hatékony CTA megírásának alapjai viszonylag egyszerűek: értékeljük a célközönséget, határozzuk meg a marketingcélokat, alakítsuk ki megfelelően a weboldalunkat és úgy írjuk meg a CTA szövevet, hogy a lehető legtöbb konverziót hozzák. Ehhez viszont elengedhetetlen hogy folyamatosan teszteljünk! A legjobb CTA szöveget csak akkor fogjuk megtalálni, ha folyamatosan AB teszteket futtatunk!
Példák a hatékony CTA-kra
- Egyértelmű: A CTA szövegének pontosan mutatnia kell, hogy mi fog történni a kattintás után.
- Észrevehető: Ahoz, hogy a látogatót kattintásra bírjuk látnia kell, hogy hová tud kattintani. A CTA legyen figyelemfelkeltő emelkedjen ki a háttérből és a nagysága is legyen jól észrevehető. A gombok nagyságánál a webergonómiai követelményeket is figyelembe kell venni.
- Cselekvésre ösztönöz: A CTA szövege pontosan legyen megfogalmazva, hogy a felhasználónak értéket adjon és kattintani akarjon az ígért előnyökért.
- Legyen rövid: Legyen rövid, egyszerű és lényegre törő. A CTA-jának néhány szavasnak kell lennie.
- Használjunk határidőket: Legyen határideje a promóciónak, ajánlatnak. A vásárló nagyobb valószínűséggel tesz lépéseket egy promócióra, ha korlátozott idő áll rendelkezésére.
- Legyen következetes: A következetesség fontos a cselekvésre való felhívás megtervezésében. Tartsa következetesnek a designt az egész weboldalán, hogy az ügyfelek tudják, hol keressenek bizonyos információkat.
- Ismerjük a célközönséget: Ismerjük a célközönségét, valamint az igényeit és szükségleteit. Ez segít meghatározni, hogy mit szeretnének az ügyfeleid, és hogyan tudsz velük kapcsolatba lépni.
- Koncentráljunk egy akcióra: CTA-nkat egy akcióra és egy célra összpontosítson. Ha túl sokat próbálsz meg egy CTA-val elérni, az kevésbé lesz hatékony.
- Legyen releváns: Győződj meg róla, hogy CTA releváns az ügyfél számára. Ne írjunk ki véletlenszerűen olyan CTA-kat, amelyeknek nincs relevanciájuk a termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban.