A cselekvésre való felhívás (CTA), kattintásra ösztönzés minden sikeres marketing stratégiának az alapvető eleme. A jól megtervezett CTA egy konkrét cselekvésre készteti a webhely látogatóit, például hírlevél feliratkozás, vagy árlista letöltés, esetleg vásárlás vagy regisztráció.
A CTA (call to action) egy olyan marketingfogalom, amely a weboldal látogatóit egy bizonyos cselekvésre ösztönzi. A weboldalán, hirdetésekben, e-mailekben vagy bármilyen más marketinganyagban elhelyezhetünk cselekvésre felhívó gombokat. A CTA leggyakoribb felhasználási módja, hogy a látogatót valamilyen cselekvésre késztesse, például egy szolgáltatásra való feliratkozásra, egy termék megvásárlására stb.
A CTA-t jellemzően a hajtás felett kell elhelyezni. A legtöbb ember átfut egy oldalt, és csak ezután dönt arról, hogy elolvassa-e az oldalt teljes egészében. A CTA-nak nagyméretűnek és jól látható helyen kell lennie, hogy felkeltse az olvasó figyelmét.
Egy jól megtervezett CTA növelheti a weboldal elkötelezettségét és konverziós arányát. A CTA lehet akár egy gomb egy-két szóval, de lehet összetett, többlépcsős folyamat is. Egy hatékony CTA bevonhatja a potenciális ügyfelet az értékesítési tölcsérbe, és elvezetheti a kívánt cselekvéshez. A jól megtervezett CTA ereje abban rejlik, hogy cselekvésre készteti az ügyfelet. Egy rosszul megtervezett CTA csak egy kijelentés irány nélkül.
A hatékony CTA megírásának alapjai viszonylag egyszerűek: értékeljük a célközönséget, határozzuk meg a marketingcélokat, alakítsuk ki megfelelően a weboldalunkat és úgy írjuk meg a CTA szövevet, hogy a lehető legtöbb konverziót hozzák. Ehhez viszont elengedhetetlen hogy folyamatosan teszteljünk! A legjobb CTA szöveget csak akkor fogjuk megtalálni, ha folyamatosan AB teszteket futtatunk!
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.