enhu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Mi a Content Management System (CMS)?

CMS (Content Management System azaz tartalomkezelő rendszer) egy olyan számítógépes alkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyen tudják kezelni a weboldaluk tartalmát anélkül, hogy különösebb programozási ismeretekkel rendelkeznének.

Vagyis ennek az alkalmazásnak a segítségével tudod szerkeszteni, létrehozni, közzétenni vagy törölni a tartalmadat és a különböző elemeket.

Milyen feladatokra jó egy CMS?

A legtöbb tartalomkezelő rendszer olyan funkciókat kínál, mint a web alapú tartalom publikálása és a különböző formátumok kezelése. Emellett lehetőséget biztosítanak a tartalmak verzióinak és változástörténetének ellenőrzésére, illetve az indexelésére és a tartalomban való keresésre.

A CMS-ekkel könnyedén létrehozhatod és módosíthatod weboldalad különböző tartalmait, továbbá ezek a rendszerek biztosítják a különböző felhasználók adminisztrációját és segítenek a hozzájuk tartozó jogosultságok hozzárendelésében és kezelésében.

Egy jó CMS számos előnnyel rendelkezik

  • Felhasználóbarát: Nem szükséges programozási ismeret
  • Testreszabható: Számtalan téma és bővítmény áll rendelkezésre
  • Skálázható: Könnyen bővíthető és frissíthető
  • Segíti a keresőoptimalizálást

Legnépszerűbb Content Management System platformok

  • WordPress
  • Joomla
  • Drupal
  • Magento (e-commerce)
  • Wix

Hogyan válasszunk CMS-t?

A CMS kiválasztása során figyelembe kell venni:

  • A rendszer felhasználóbarát funkcionalitását
  • A rendelkezésre álló testreszabási lehetőségeket
  • Az adott rendszer skálázhatóságát
  • SEO és analitikai eszközök integrációját

A CMS és a SEO

Az egyik legfontosabb tényező, amelyet a CMS kiválasztásánál figyelembe kell venni, az a keresőoptimalizálás. Egy jó CMS biztosítja:

  • Meta címek és leírások egyszerű módosítása
  • URL-struktúrák testreszabását
  • Gyors betöltési sebességet

A Content Management System (CMS) alapvető eszköz a mai digitális világban. Az előnyei, mint a felhasználóbarátság, testreszabhatóság és skálázhatóság, teszik nélkülözhetetlenné.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply