hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Breadcrumb

AdOps Digital > Szótár > Breadcrumb

A breadcrumb jelentése

A breadcrumb jelentése “kenyérmorzsa”, egy navigációs séma, ami megmutatja a felhasználónak mi az aktuális tartózkodási helye az általa látogatott weboldalon.

A breadcrumb navigáció pontosan megmutatja a felhasználónak, hogy az adott weboldal melyik kategóriájának alkategóriájában tartózkodik éppen. Ennek segítségével a felhasználó könnyedén visszatérhet egy korábbi szintre a weboldal szerkezetében.

A Breadcrumb navigáció jelentősége a keresőoptimalizálásban

A Breadcrumb navigáció nem csak a felhasználóknak nyújt előnyöket, hanem a keresőmotorok számára is segít a weboldal strukturáltabb értelmezésében.

A keresőmotorok könnyebben átláthatják a weboldal hierarchiáját és összefüggéseit, ami segíti az oldal tartalmának jobb indexelését és megjelenítését a találati listákban.

Használata a keresőoptimalizálásban

A Breadcrumb navigáció implementálása során fontos, hogy releváns kulcsszavakat használjunk. A Breadcrumb elemeknek tükrözniük kell a weboldal struktúráját és a tartalmi hierarchiát.

Emellett a kulcsszavak használata a Breadcrumb szövegezésében lehetővé teszi a keresőmotoroknak, hogy jobban megértsék a weboldal tartalmát és relevánsabbnak találják azt a keresések során.

Amennyiben a weboldal nagy méretű hierarchikusan rendezett kategóriákból és alkategóriákból áll, akkor különösen ajánlott a használata. Erre egy jó példa a webáruház, ahol a termékek sok alkategóriába sorolhatóak be.

Amikor a látogató a keresőből egy termékoldalra érkezik, akkor a breadcrumb mutatja számára, hogy éppen melyik kategória termékét nézi.

Az egyszintes weboldalakon amiknek a tartalmai nincsenek hierarchikus szintekbe vagy csoportokba rendezve, nem érdemes Breadcrumbot használni.

Miért érdemes Breadcrumbot használni?

  • Segíti a felhasználó navigációját
  • Segíti a robotokat az oldalstruktúra megértésében
  • Csökkenti a kattintások számát
  • Kis helyet foglal el a képernyőn
  • Csökkenti a visszafordulási arányt
A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply