A digital marketing világában a blog egy erős eszköz a weboldalak számára, különösen a keresőoptimalizálás terén. De miért is olyan fontos a blog?
A Blog jelentése
A Blog egy internetes újság vagy napló, melyen az emberek gondolataikat és élményeiket osztják meg. Legtöbbször egy weboldal részeként működik, de léteznek személyes és üzleti jellegű blogoldalak is.
A blogokban megjelenő tartalmak közé tartoznak a szöveges leírások, képi anyagok, videók és hangfelvételek. A “blog” kifejezés az eredeti “weblog”, azaz “webes napló” szóból ered.
Egy blog lehet mindenki számára nyitott vagy privát. Ebben az esetben a blog tulajdonosa dönti el, hogy kik olvashatják. Ha a blog nyilvános, akkor azt bárki meglátogathatja, akárcsak egy hagyományos weboldalt, és különböző linkeken, könyvjelzőkön keresztül vagy az oldal címének közvetlen beírásával az URL sávba érhetőek el.
Egy blog lehetőséget biztosít arra, hogy rendszeresen új és friss tartalmat adjunk a weboldalunkhoz. A keresőmotorok, mint a Google, előnyben részesítik az aktív weboldalakat, amelyek gyakran frissülnek új tartalommal.
Hivatkozások
Belső hivatkozások: A blogbejegyzésekben történő belső hivatkozásokkal javítható az oldalon belüli navigáció és növelhető az oldalon töltött idő.
Külső hivatkozások: Egy jó minőségű és értékes blogbejegyzés vonzó lehet más weboldalak számára is, így külső hivatkozásokat generálhat, ami növeli a weboldal hitelességét a keresőmotorok szemében.
Tartalom minősége
A tartalmas és minőségi blogbejegyzések az olvasók és a keresőmotorok számára is előnyösek. Minél tartalmasabb és relevánsabb egy blog, annál valószínűbb, hogy magasabb rangsorolást ér el, és az olvasók is hosszabb ideig maradnak az adott weboldalon.
Típusai
- videó
- szakmai
- hír
- politikai
- céges
- spam ( Amit linkelésre hoztak létre Semmire nem jó!)