×

Átirányítás - végleges vagy ideiglenes átirányítása

Csentes Zoltán    2023-07-27

Főoldal >  SEO szótár

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Mi az átirányítás?

Átirányításnak hívjuk azt a folyamatot, amikor a linkben szereplő URL egy másik URL-re irányít át.Ilyenkor a látogató sokszor észre sem veszi, hogy nem azon az URL-en van, mint amire érkezett, viszont a keresőrobotok már nagyon is.

Bizonyos oldalak átirányítása elkerülhetetlen, például véglegesen megszűnt oldal átirányítása, szerver karbantartás esetén a látogatók átirányítása, stb. amivel nincs is baj. Baj akkor van, ha például olyan oldalra irányítunk át, ami má átirányít máshova. Ilyenkor átirányítási láncról beszélünk, ami javításra szorul.

Az átirányításoknak több fajtája létezik:

  • ideiglenes átirányítás
  • végleges átirányítás

Ideiglenes átirányítás?

Az ideiglenes átirányítás (302, 303, 307) azt mondja a kereső robotnak, hogy az oldal csak ideiglenesen lett átirányítva az új helyre. Ezért a bot folytatja az átirányított oldal indexelését, viszont az új oldal így semmilyen linkerőt nem kap.

A 302-es átirányítás egy másik átirányítási típus, amely átmeneti átirányítást jelent. Ez akkor hasznos, ha egy oldal tartalma csak ideiglenesen kerül át egy másik URL-re. A 302-es átirányítás nem hoz létre tartós változást a keresési rangsorban, mivel a keresőmotorok a korábbi URL-t továbbra is indexelik és megjelenítik a keresési eredményekben.

Végleges átirányítás

A végleges átirányítással (301, 308) azt mondjuk a kereső motoroknak, hogy az átirányított URL véglegesen megszűnt, és helyette az újat vegye figyelembe, azt indexelje, és az kapja a linkerőt.

A 301-es átirányítás a legfontosabb átirányítási típus a keresőoptimalizálásban. Ezt a típust használva a webhely tulajdonosa állandóan átirányíthatja egy URL-jét egy másik URL-re. Ez akkor hasznos, ha egy oldal tartalma tartósan egy másik URL-re kerül áthelyezésre. A 301-es átirányítás lehetővé teszi, hogy a keresőmotorok felismerjék és átvezessék a keresési rangsorban elért értékeket az eredeti oldalról az újra.

A sok átirányítás pazarolja az index büdzsét, és a látogatókat is összezavarja. Sokan azt mondják, hogy az ilyen átirányításokkal bár minimálisan, de csökken az átadott linkerő.

404 oldalak átirányítása - A hibás linkek / nem található oldalak kezelése

A 404-es oldalak problémája egy másik fontos területe az átirányításoknak. Amikor egy weboldal nem található (404-es hibakódot ad), akkor lehetőségünk van ezeket egy másik releváns oldalra átirányítani. Ez javítja a felhasználói élményt és segít megőrizni a keresőmotorok általi indexelést és rangsorolást.

A keresőoptimalizálásban a megfelelő átirányítási stratégia alkalmazása elengedhetetlen a webhely stabilitásának és hatékonyságának fenntartásához. Mindig körültekintően kell eljárnunk, mert a helytelenül konfigurált átirányítások negatívan befolyásolhatják a rangsorolást, a látogatói élményt és a webhely reputációját.

Ezekben a cikkekben olvashatsz még róla:

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.