A SEO szövegírás 10 legfontosabb szabálya

Csentes Zoltán    2020-11-23
elolvasom

Főoldal > SEO

Ma már a sarki fűszeres is szövegíró, aki a saját blogjában minden bizonnyal értékes tartalmat állít elő a rendszeres látogatói számára. Ugyanakkor ezt a tartalmat nem fogja a Google kereső jó pozícióban ajánlani, ha az nincs keresőre optimalizálva. Ebben a posztban bemutatom, hogy mi a SEO szövegírás 10 legfontosabb szabálya, amit ha betartasz, garantált az organikus forgalom.

Mit jelent a SEO szövegírás?

A legtöbb SEO szakértő ma már egyértelműen a keresőre optimalizált szövegírásban, és nem a tömeges linképítésben látja a jövőt. Ennek egyszerű oka van: a Google algoritmusai folyamatosan tanulnak, értelmezik a felhasználók viselkedését, keresési szándékukat és értik a tartalmat és a szövegkörnyezetet. Az algoritmus célja, hogy a felhasználó megtalálja amit keres és elégedett legyen. Ezt pedig csak minőségi szövegírással érhetjük el.

A SEO szövegírás lényege, hogy kulcsszavakat használva olyan, a látogató számára fontos tartalmat hozzunk létre, amivel a keresőből is forgalmat tudunk az oldalunkra terelni.

1. Látogatónak írj, ne a kereső robotnak!

Az első pontra tettem rögtön jelenleg az egyik legfontosabb szabályt. Sokan ugyanis azt hiszik az a keresőoptimalizált szövegírás lényege, hogy telepakolják a szöveget a kulcsszavaikkal, aminek a vége pedig az lesz, hogy a látogató a haját tépi a magyartalan szövegtől, az algoritmus pedig dob egy büntit manipuláció miatt.

A Google algritmusai bár csak programok, de nem hülyék. Egyre jobban megértik a szöveget, a környezetet és a mesterséges intelligencia fejlődésével biztos vagyok benne, hogy idővel a magyar nyelvet is tökéletesen le fogják kezelni.

2. Meta Title és Meta Description

A fenti két meta adatot minden oldal esetében töltsük ki! A meta title az egyik legfontosabb SEO eleme egy weboldalnak. Ez az oldal címe, ami a keresőben kiemelve jelenik meg a találati listában. Minél jobban írjuk meg, annál többen kattintanak rá és annál előrébb fogja sorolni az oldalunkat a kereső.

Milyen legyen a meta title?

  • tartalmazza a legfontosabb kulcsszavunkat,
  • legyen figyelemfelhívó, témához illő,
  • max. 55-60 karakter hosszú legyen,
  • olvasónak szóljon, ne robotnak

A meta description a meta title alatt jelenik meg a keresési eredmények oldalon és két célt szolgál: figyelemfelkeltés és kattintásra ösztönzés. Ha szerencsénk van, akkor a Google nem fogja átírni, de legyünk tisztában azzal, hogy a Google a megírt meta leírások kb 70%-át átírja.

A meta leírásban foglaljuk össze a szövegünk tartalmát. Írjuk le, mit fog találni a látogató, ha az oldalunkra látogat. Nagyon hasznos a szöveg végére CTA (Call to action) szöveget írni, magyarul kattintásra ösztönözni az olvasót.

Milyen a jó meta description?

  • foglaljuk össze röviden a tartalmat,
  • legyen figyelemfelhívó,
  • tartalmazzon kulcsszavakat,
  • tényleg azt kapja a látogató, amit itt leírunk,
  • legyen kattintásra ösztönző (CTA)

Úgy tervezzünk, hogy mobilon lényegesebben kevesebb karakterből gazdálkodhatunk, ezért célszerű a megírt meta szövegeket SERP preview eszközben tesztelni.

3. URL, Canonical URL használata

Optimalizáljuk a URL-t, amin a cikk fog megjelenni. Az URL legyen beszédes, olvasható. Kövesse az oldal struktúrát és az se árt, ha tartalmaz kulcsszót.

A megírt cikk mindig self-canonical taggel legyen ellátva. Ezzel egyértelműen jelezzük a kereső felé, hogy ez egy egyedi, nem másolt tartalom. A canonical tag-ről bővebben itt olvashatsz.

4. Heading / főcim és alcímek

A SEO szövegírás egyik fontos szabálya, hogy a szöveg legyen könnyen olvasható, tagolt és emészthető. Ebben segít számunkra, ha alcímeket használunk. Az olvasók szeme ugyanis akaratlanul is megakad ezeken, és rögtön arra a részre tud ugrani, ami őt érdekli.

Így néz ki egy headingek nélküli, formázatlan szöveg:

Gyakori szövegírás hiba a hiányzó heading miatt nem olvasható, struktúrálatlan tartalom.

Mik a főbb Header szabályok?

  • az olvasó számára szóló címet tegyük H1-be,
  • a H1 tartalmazza a fő kulcsszót,
  • az alcímeket H2-H6 headerekbe tehetjük,
  • jellemzően a H1-H3 tageket használjuk, ennél részletesebb bontás ritka esetben indokolt
  • használjunk kulcsszavakat
  • ne keverjük a header elemeket a félkövér szöveghasználattal!

5. Ne plagizálj, kerüld a duplikált tartalmat

A Google algoritmus nagyon érzékeny a másolt tartalomra. És itt nem feltétlenül kell a szándékos plagizálásra gondolni. Elég, ha már létezik egy régebbi cikk az oldaladon a témában és ugyanazt a szöveget felhasználod újra. Nagyon fontos, hogy minden tartalmad eredeti és egyedi legyen. Mielőtt tehát publikálsz egy új szöveget, mindig ellenőrizd le, hogy biztos nem tartalmaz korábban már publikált tartalmat. Ha korábban írtál a témában, vond össze a szövegeket és készítsd egy még jobbat.

Itt említeném meg a kulcsszókannibalizálás esetét is, amikor már létezik egy oldalad egy kulcsszóra optimalizálva, és most ugyanerre a kulcsszóra kezdenél el optimalizálni. Ilyenkor a két oldal egymással fog versenyezni a keresőben, azaz kannibalizálják egymást.

6. Kulcsszó használat, kulcsszósűrűség

Mivel a SEO szövegírás alapja a megfelelő kulcsszó használat, ezért nagyon sok múlik ezen a ponton. Régen még ki lehetett játszani a kereső algoritmust, ha teleírtunk egy szöveget a számunkra fontos kulcsszóval. Ma már ezért inkább büntetés jár! Sose halmozzuk a kulcsszavakat! Használd a megfelelő kulcsszót a megfelelő helyen, de ne vidd túlzásba. Publikálás előtt minden esetben ellenőrizzük a kulcsszó arányt egy kulcsszósűrűség ellenőrző eszközzel.

7. Menjünk rá a Long-tail kulcsszavakra

A kulcsszókutatás lényege, hogy meghatározzuk azokat a számunkra releváns kulcsszavakat, kifejezéseket, amikre a leggyakrabban keresnek a felhasználók. Long-tail kulcsszónak azokat a viszonylag hosszabb kifejezéseket értjük, amikre viszonylag kevesebben keresnek, kisebb rájuk a verseny, viszont sokkal relevánsabb a keresési szándék és így sokkal magasabb átkattintási arányra lehet számítani. A long-tail kulcsszavak jellemzően 3-4 szóból állnak.

8. Használj képet, videót, animációt

Egy jó tartalom nem létezhet képek nélkül! A képek segítenek az olvasónak a tartalom megértésében és könnyebben fogyaszthatóbbá teszik a tartalmainkat. Az már csak egy mellékes plusz, hogy a jól optimalizált képek organikus forgalmat is terelnek az oldalunkra. Arról, hogyan optimalizáld a képeket, itt olvashatsz bővebben.

9. Versenytárs kutatás - Skyscraper szövegírás

A skyscraper szövegírás technika lényege, hogy mielőtt bármit is írnánk, csinálunk egy gyors keresést a témában. Ezután összegyűjtjük, hogy az első pár találatnál miről is írnak. A feladatunk pedig az lesz, hogy ezeknél az oldalaknál mi jobb, tartalmasabb szöveget állítsunk össze.

10. Nem mindig a méret számít

Gyakran kérdezik tőlem, hogy mégis milyen hosszú az ideális szöveg. Annak ellenére, hogy elterjedt az a mondás, hogy minél hosszabb egy cikk, annál jobban teljesít a keresőben, én azt mondom, hogy csak azért ne írj rizsát, hogy több karaktered legyen. A SEO szöveg hosszát mindig a mondandód határozza meg!

Ha most rákeresel például arra, hogy "dofollow link jelentése", akkor egy mindössze 140 szavas definíciós cikket fogsz találni első poziban. Erről elég ennyit írni, egyrészt mert nincs rá nagy verseny, másrészt mert egy definíciót vár el a kereső.

Ha viszont nagy versenybe szeretnél beszállni, akkor érdemes lefedned az adott téma minden részletét, és akkor még ez sem fogja garantálni, hogy le tudod szorítani az első helyezettet (lsd. pl. "keresőoptimalizálás")

Fontos, hogy az itt felsorolt pontok csak a legfontosabb szabályok a jó szövegíráshoz. Ezeken felül simán fel lehet sorolni még legalább 20 másik szabályt is, amiket be kell tartani az eredményes munkához.

SEO szövegírás árak

Ha átgondolod a fenti feladatokat, hamar rájössz, hogy egy rendesen kidolgozott, keresőre optimalizált cikk megírása alsó hangon is 4-6 óra. Éppen ezért szeretném felhívni a figyelmet, hogy aki 4.500 Forintért vállal komplett szövegírást, azon el lehet gondolkodni, mennyire végez jó munkát:

4.500 Forintért ne vagyél igénybe SEO szövegírást!

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Amúgy ez is érdekelhet:

Kérjen ajánlatot SEO szövegírásra

Adja meg weboldala elérhetőségét, továbbá hogy milyen témában, mennyi cikket szeretne. Az oldal és a versenytársak átvizsgálása után küldöm az ajánlatot!

* Az ajánlatkéréseket érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.