Nagyon sok olyan mikro-vállalkozás és KKV van, akik szeretnének az online keresőmarketing adta lehetőségekkel élve bevételt növelni, de nem tudják, merre induljanak el. Ebben a posztban összefoglalom a SEO és PPC előnyeit, hátrányait és segítek választani!
A SEM (Search Engine Marketing) magyarul keresőmarketing fogalma hazánkban egyet jelent a Google keresőben, minél jobb pozícióban történő megjelenéssel. Magyarországon ugyanis 2020-ban a Google kereső részesedése 97%, tehát érthető, hogy mindenki a Google-ben szeretne megjelenni.
Igen ám, de a Google kereső találati listájának felsőbb pozícióira – ezek ugyanis a legkattintottabb megjelenések - kétféle módon lehet bekerülni: fizetett hirdetéssel (PPC – Google Ads), vagy organikus találattal, keresőoptimalizálással (SEO). Rögtön meg is kapjuk a fő különbséget SEO és PPC között:
Google találati lista SERP: fent a PPC, alatta organikus találat
Ahogy a képen látszik, a keresésre az első három találat fizetett hirdetés, majd utánuk következnek a Google szerint az adott kulcsszóra legrelevánsabb organikus (ingyenes) találatok.
Az organikus találatok mindig csak a fizetett hirdetések után fognak megjelenni, ezt el kell fogadni, változtatni ezen nem tudunk.
A PPC (Pay Per Click), magyarul olyan hirdetés, ami után akkor fizetünk, ha valaki rákattint. Meghatározhatsz egy havi fix költségkeretet és annál többet nem fogsz fizetni. PPC hirdetéssel bármikor megjelenhetünk a Google kereső legtetején, ha van elég pénzünk. A SEO (Search Engine Optimization), magyarul keresőoptimalizálás lényege, pedig hogy ugyanezt elérjük „ingyen”.
Azért raktam idézőjelbe, mert ugye tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. A SEO egy nagyon időigényes és szaktudást igénylő kemény munka, amiért bizony fizetni kell, ha magunk nem értünk hozzá. Cserébe viszont tényleg ingyen fogjuk kapni az organikus forgalmat.
A SEM lényege tehát, hogy a weboldalunk így vagy úgy, de a találati lista legtetején jelenjen meg. Hogy miért is annyira fontos az első három organikus találati pozíció, arról a Backlinko készített egy nagyon jó elemzést. E szerint:
Bár a keresőmarketing akkor a leghatékonyabb, ha egyszerre van PPC és SEO, egy induló, vagy kisebb vállalkozás esetében nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy mindkét területtel teljes értékben tudjon foglalkozni.
A legjobb megoldás az lenne, ha a PPC és SEO együtt képezné egy cég SEM jelenlétét. Viszont amíg a kettőre nincs pénz – de a koverziónak jönnie kell - én azt javaslom, hogy kezd el a PPC kampányokkal. Hamar látni fogod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól számodra, majd próbáld meg ezekre a szavakra keresőoptimalizálni az oldalad.
Ha azonnal kell az eredmény, akkor egyértelműen a PPC kell neked. (Pl. egyszeri ajánlatot, meghatározott akciót szeretnél erősen targetálva kommunikálni.)
Ha most indulsz a webáruházaddal és olyanokkal kell versenyezned, mint eMAG vagy ExtrémDigital, akkor szintén a fizetett hirdetést kell választanod.
Ha kis helyi üzleted van, ahol megelégszel heti pár konverzióval, akkor válaszd a SEO-t. Ha hosszú távra tervezel, szintén építsd be a SEO-t a tervedbe.
Ha egyedi, iránymutató terméked vagy szolgáltatásod van, akkor szintén SEO.
Ha kevés pénzed van egyéb csatornákon hirdetni (tv, social, stb..), akkor költsd SEO-ra!
És ne feledd, a PPC csak addig működik, amíg fizeted. Viszont a SEO-val hosszú távon tervezhetsz.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.