Miért írja át a Google a Title Tag-eket?


TitleTags_SEO_google_rewrite

Aki foglalkozott már SEO-val az tudja, hogy milyen nagy munka a jó és releváns title és meta tagek írása egy weboldalra. Aztán mikor meglátod az organikus találatok közt, hogy a Google teljesen átírta a hosszas munkával megszerkesztett Title tag-jeidet , akkor felteszed a kérdést magadnak: Mi a fenének írjak egyedi metákat, ha a Google úgyis átírja?

Mi a Title tag?

Először is tisztázzuk, hogy mi az a Title tag és miben különbözik a H1-tagtól. A Title tag egy HTML elem ami az oldal címét tartalmazza. Ez jelenik meg a böngésző fejlécében. De ez a szöveg jelenik meg a SERP-ben is, vagy ha social mediában osztjuk meg a cikket. Sokan összekeverik a Title tag-et a H1 taggel. Lényegében a kettő ugyanaz, de mégis más. Röviden a különbség az köztük, hogy a Title tag a kereső találati oldalán megjelenő oldalcím, továbbá megosztani is ezen a címen fogják. Míg a H1 tag az oldalon belül megjelenített cím, ezt látja a felhasználó az oldalban címként.

Milyen a jó Title tag?

  • bár a Google pixelben méri (600px dektopon), de a Title tagben maximum 50-60 karaktert érdemes használni, mert a többit levágja a kereső.
  • ne használj csupa nagybetűt (lehetnek benne nagybetűs szavak, ha valamit ki akarsz emelni, de ne mind!)
  • embereknek szóljon ne robotoknak
  • minden oldalnak egyedi címe legyen
  • mindig csak egy darab primary kulcsszót tartalmazzon
  • tartalmazhat long-tail kulcsszavakat is
  • nyugodtan használj zárójeleket, benne hozzáadott infókat
  • legyen figyelem felhívó

Én nem ezt írtam, miért ez jelenik meg SERP-ben?

Miután nagy nehezen az összes pontnak megfelelő Title taget adtunk az oldalnak, jön a Google és nem érdekli mennyit foglalkoztál vele, átírja úgy ahogy neki tetszik. De miért teszi ezt?
2016-ban a Google kijelentette, hogy a Title tageket mindig át fogják írni, arra senki se számítson, hogy ez meg fog szűnni. Valahol meg lehet érteni őket, ugyanis gondoljunk csak bele, hogy rengetegen ki se töltik a Title taget, vagy ha ki is töltik, az összes oldaluknak ugyanazt a címet adják. Ez nyilván senkinek se jó. A Google hasznos találatokat szeretne nyújtani a keresőknek és ehhez bizony bele kell nyúlni a tagbe.

Fontos megjegyezni, hogy nem minden esetben írják át a Title taget. Előfordul hogy bizonyos kulcsszóra keresve átírja a kereső, de másik kulcsszóra már nem. Ez keresés függő. A Google célja hogy kattintsák a találatot. Ha úgy látja a Google, hogy egy bizonyos kulcsszóra releváns találat lenne de valamiért mégsem kattintják, akkor átírja olyanra, amit jobban kattintanak.

Mindent összefoglalva, ha olyan Title-taget használsz ami a legjobban közelít a fent felsorolt követelményekhez, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy a Google nem fogja átírni a munkád, de erre semmi garancia nincs és nem is lesz.

About Csentes Zoltán

Pályafutásomat a ma már legnagyobb hazai online webáruháznál kezdtem az Extreme Digitalnál. 2 év után a legnagyobb hazai online hírportálnál az Indexnél (CEMP) dolgoztam 6 évig, majd 3 évet a Magyar RTL-nél töltöttem. 2017 óta az OMG-nél dolgozom, mint AdOps manager, de a SEO területen is egyre aktívabb vagyok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.