Termék értékelés algoritmus frissítés érkezett

Csentes Zoltán    2021-04-10
elolvasom

Főoldal > SEO > Hírek

A Google folyamatosan dolgozik azon, hogy releváns és hasznos információt nyújtson a keresőknek. A kutatócsapata visszajelzése alapján, már ráfért a keresőre egy algoritmus frissítés, ami kifejezetten a termék értékelésekre lett kihegyezve.

Ez az algoritmus frissítés egyelőre csak az angol nyelvterületet érinti, nálunk feltehetően nem lesz érezhető hatása egyelőre. De aki termék értékelésre szeretne optimalizálni, ezekre a változásokra már most felkészülhet!

A Google vizsgálócsoportja beavatkozik

Amikor keresést indítunk a Google keresőjében, annak kevesebb, mint fél másodperc alatt több száz milliárd weboldal adatai alapján kell számunkra kiválasztania a legrelevánsabb találatokat. 

Ahhoz, hogy ez megfelelően működjön, folyamatosan frissíteni kell az algoritmusokat. Mivel országonként is eltérőek lehetnek a keresési szokások, szükség van egy vizsgáló csoportra, akik felmérik az emberek szokásait, kikérik a véleményüket és ezek alapján próbálnak javaslatot tenni a kereső fejlesztésére.

A termék értékelés algoritmus létrejötte egy ilyen vizsgálócsoport munkájának köszönhető. A csoport azt vette észre, hogy a termék értékelések nagyon fontosak a keresők számára, ugyanakkor nem mindig a legjobb találatokat kapták az emberek, így be kellett avatkozni.

Mire figyel az új termékértékelés algoritmus

Minőségi tartalom
A legfontosabb kritérium a termékértékeléseknél, hogy minőségi tartalom legyen. Egy pár soros, összecsapott "vélemény" hátrább fog kerülni, a jól kidolgozott, szakmai véleményekkel szemben.

Hozzáértő véleménye fontosabb
Gyakoriak az interneten a termékértékelésnek álcázott PR cikkek. Ezek az írások nyilván nem objektív vélemények a termékről, hanem szponzorált írások. Az algoritmus frissítés próbálja ezeket jobban kiszűrni és az olyan értékeléseket előre sorolni, amit hozzáértő, és múlttal rendelkező szerző, média írt.

Nem a gyártó véleménye a fontos
Az értékelésnek egyedinek kell lenni és a terméket használat közben bemutatni. Ha ugyanazt leírjuk, amit a gyártó is, azzal nem lesz okosabb a kereső, aki a tényleges előnyeit és hátrányait keresi a terméknek.

Versenytársakkal hasonlítsuk össze
Kifejezetten jó pozícióra számíthatnak azok a termék értékelések, amik a versenytárs termékekkel is összehasonlítják a terméket. Nagyon értékes tartalom a kereső számára, mert ez segíti a döntés meghozatalában.

Segítse a vásárlási döntés meghozatalát
Az értékelésben írjuk le, hogyan fejlődött a termék az elődhöz képest, miben javult vagy éppen romlott, és segítsük a vásárlót a döntés meghozatalában. A termék főbb tulajdonságai mentén írjuk az értékelést. Ha például egy autóról írunk értékelést, akkor meg kell említenünk a fogyasztást, kényelmet, biztonságot, motort. Ezek nélkül ugyanis nem lehet teljes és objektív egy értékelés. 

 

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Kapcsolódó cikkek:

Kérjen INGYENES SEO auditot

Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítek egy gyors SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.

* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.