Hamarosan cookie nélkül is mérni tud a Google Analytics

Csentes Zoltán    2021-05-14
elolvasom

Főoldal > SEO > Hírek

A gépi tanulásnak és egy rakás új fejlesztésnek köszönhetően a Google Analytics hamarosan akkor is képes lesz mérni a felhasználókat és tevékenységeiket egy weboldalon, ha azok nem fogadták el az oldal cookie szabályzatát, tehát nem egyeztek bele a követőkódok használatába.

Ha nem tudod mi a cookie, vagy hogy mi a különbség 1st party és 3rd-party-cookie között, akkor javaslom előbb elolvasni a korábbi posztomat a cookie-ról.

Hamarosan vége a 3rd party cookie-nak

A Google két éven belül teljesen felszámolja a harmadik feles cookie-k használatát a Chrome böngészőkben. Third-party cookie-nak nevezzük azokat a rövid kis kódrészeket, amiket egy weboldal látogatása során nem az adott weboldal, hanem más, harmadik feles oldalak, hirdetők, szolgáltatók helyeznek el a gépünkön. Teszik ezt azért, hogy követni tudjanak minket és akár remarketing hirdetéseket szolgáljanak ki számunkra.

Az online szakma rögtön pánikba esett, mert ez azt fogja jelenteni, hogy a jelenlegi technológiákkal nem lesz lehetőség a felhasználok útját tovább követni az online térben, jóval kevesebb információ fog rendelkezésre állni mindenkiről.

Nyilván ez a Google-nek sem érdeke, viszont szeretne megfelelni a legújabb szabályozásoknak is. Ezért egy csomó új technológiát vezetnek be, amivel már cookie használata nélkül is mérhető és követhető lesz egy felhasználó online jelenléte.

A Google három fejlesztéssel is készül a cookie nélküli világra:

A Google három fejlesztéssel is készül a cookie nélküli világra

1. gépi tanulás alkalmazása

A gépi tanulás alkalmazásával a felhasználói útvonal előre jelezhető és mérhető lesz a jövőben cookie nélkül is. Ezt a technológiát már tavaly bevezették az Analytics-ben, például láthatjuk mennyire valószínű, hogy egy látogató vásárolni fog vagy sem.

2. Consent Mode bevezetése

A Consent Mode lehetőséget biztosít az oldal cookie szabályzatának alkalmazását összhangba hozni a Google Analytics méréssel. Ha a felhasználó nem egyezik bele a cookie használatba, akkor a rendszer konverzió modellezésre kapcsol át, amit már régóta használ a Google hirdetési rendszere.

A Consent Mode beállítása hamarosan meg fog jelenni Google Tag Managerben is.

3. Továbbfejlesztett konverzió

A továbbfejlesztett konverzió (Enhanced conversions) már 1st party adatokat használva pontosabb képet fog nyújtani a felhasználók által a hirdetésekkel kapcsolatos tevékenységeikről. Ezzel mérhető például az az eset, ha a felhasználó egy hirdetésre kattint, de végül másik eszközön konvertál.

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Kapcsolódó cikkek:

Kérjen INGYENES SEO auditot

Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítek egy gyors SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.

* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.