Google Discover optimalizáció: 7 cikk típus, amivel tarolhatsz

Csentes Zoltán    2021-08-11
elolvasom

Főoldal > SEO

A Google Discover egy személyre szabott hírfolyam, amit a felhasználó érdeklődése, keresési előzményei és a lokációja alapján állít össze a Google főként androidos telefonokon. Erre a listára teljesen más SEO stratégiával lehet bekerülni, mint a hagyományos SEO trükkökkel. A legfrissebb tanulmányok alapján, ezzel a 7 cikk típussal a legnagyobb az esélyed bekerülni Google Discoverbe.

1, Érzelemre ható címek

Az emberi természetből adódóan az érzelmeinkre ható címeket jobban kattintjuk. A Google álláspontja is az, hogy ezek a címek jobban teljesítenek Discoverben, ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy ezt nem szabad túlzásba vinni. (clickbait)

Használjunk olyan címeket, amik kevésbé direkten, de az érzelmeinkre hatva kérik az olvasót a tovább kattintásra. pl. "szívszorító pillanat", "legszomorúbb történet", "csodálatos dolog történt"

2, Kérdések a címben

Hasonlóan a hagyományos keresőoptimalizáláshoz, a Discover optimalizációnál is jó taktika lehet, ha kérdést írunk a címbe. Fontos viszont, hogy ha ezt választjuk, akkor az olvasó tényleg megkapja a választ a cikkben! Használjunk olyan kérdőszavakat, mint pl. "vajon", "tényleg", "miért", "hogyan"

3, Örökzöld tartalmak

Bár a Google Discover jellemzően a friss tartalmakat – friss hírek, aktualitások - részesíti előnyben, mégis gyakran felkap akár több éves, de éppen aktuális, örökzöld tartalmakat is.

4, Társadalmi meggyőződés, politikai hírek

Mivel a Google Discover az olvasó böngészési és keresési előzményeit is figyeli nem nehéz kitalálni, hogy haa az olvasó politikai oldalakat, politikai híreket olvas gyakran, akkor politikai hírt fog ajánlani.

Itt nem kell feltétlenül abban gondolkoznunk, hogy mostantól politikai híreket kell írnunk, hanem olyan témát kell választanunk, ami egy bizonyos politikai nézet kedvelt témája.

5, Halál, házasság, válás, születés

Hasonlóan az érzelmekre ható cikkekhez, ezek a témák is igen felkapottak. Nyissunk meg egy bulvár újság címlapját, és merítsünk onnan ötleteket.

6, Celebek, hírességek

A celebekről szóló hírek mindig is nagy szeletet vettek ki a Discover tortájából. Ezek azok a tipikus hírek, amikből legalább egy szinte minden felhasználónak megjelenik. Ehhez elég csak egy cikket olvasni valakiről, máris felkerülünk a célközönségbe.

7, Listák, felsorolások

Ez a trükk a normál keresőoptimalizálási praktikákhoz hasonlóan a Discoverben is hatásos lehet. A Discoverben nagyon jól teljesítenek az olyan cikkek, amik felsorolást tartalmaznak pl. "10 ok, amiért", "5 celeb, aki", "ezt a 7 dolgot"

Megosztani ér:

Ez is érdekelhet:

Kérjen INGYENES SEO auditot

Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítek egy gyors SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.

* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.