Főoldal > SEO > Esettanulmány: Milyen gyakran posztoljak?
Biztos te is elgondolkoztál már, hogy milyen gyakran kellene új tartalmat feltölteni a blogodra, hogy javuljon az organikus pozíciód és megfelelő SEO eredményeket érj el. Jogosan azt gondolnánk, hogy minél többször posztolunk, annál több látogatót érünk el. Bár ez az állítás részben igaz, sokszor a több tartalom egyúttal a minőség romlásához is vezet, ami viszont nem jó. Ebben a posztban egy saját esettanulmányt mutatok be, amiből kiderül, hogy hogyan határozzuk meg milyen gyakran kell posztolnunk, és hogy milyen fontos a rendszeres írás.
Előzmény
Az ad-ops.hu blogja 2017 nyarán indult és viszonylag rendszeresen, szigorúan szakmai posztokat töltöttem fel rá. Az organikus látogatószám szépen lassan növekedett. 2021-ben a posztok száma kicsit megfogyatkozott, mert az Omnicom Media Group ügynökségből kiválva, szabadúszókét már kevesebb időm maradt az oldalra. Idén pedig egy új digital ügynökséget indítottuk, és még annyi időm se maradt posztolgatni, mint addig. A legutolsó poszt 2021 decemberében került ki az oldalra.
Elkezdett csökkeni az átlagos pozíció

ha nincs változás, romlik az átlagos pozíció
Bár egyre több cikk, egyre jobb pozícióban volt sokáig elérhető, ahányszor ránéztem a Search Console átlagos pozíció mutatójára, azt láttam, hogy - nem durván - de folyamatosan rosszabb átlagos pozíciót ér el az oldalam. Sejtettem, hogy az lehet a gond, hogy tavaly december óta nem frissült a tartalom, de nem volt időm vele foglalkozni. Egészen nyárig, amikor hirtelen felindulásból kitettem egy rövid hírt.
100%-os átlagos pozíció javulás
Bár ez csak egy tök általános, sima SEO hír volt, már aznap, hogy kikerült a cikk a főoldalra, látványos pozíció javulás volt megfigyelhető. Egyik napról a másikra közel 100%-os átlagos pozíció javulást ért el az oldal. Konkrétan jobb átlagos pozíciót ér el jelenleg a blog, mint tavaly decemberben.
Konklúzió
Számomra az eset tanulsága az, hogy hiába egy szakmai blogról beszélünk, ha egy évig elhanyagoljuk a tartalmat, akkor bizony szépen lassan romlani fog az átlagos pozíciónk. A fenti adatokból kiindulva én azt mondom, hogy egy szakmai blogon legalább 1-3 havonta meg kell jellenie új tartalomnak. Tök mindegy, hogy mivel, csak frissüljön a tartalom és adjunk életjelet a keresőrobotok számára!
Miket vegyünk figyelembe a gyakoriság meghatározásához?
1. Ki az olvasó közönségünk
Ismernünk kell a látogatóinkat. Más az online fogyasztási igénye egy egyetemistának és más egy mezőgazdasági szakmunkásnak. Míg az egyik órákat tölt a monitor előtt, a másik szinte csak hétvégén ér rá olvasni.
2. Mi a blogunk témája
A blog témája kulcsfontosságú a posztolási gyakoriság meghatározásában. Vannak rendkívül gyorsan változó témák, amik rendszeres posztolást igényelnek. Ilyen lehet például egy hír blog. Ugyanakkor vannak a nyers, szakmai blogok, ahol nem a gyakoriság, hanem a minőség a fontos.
3. Mi a blog célja
Szintén fontos dolog a gyakoriság meghatározásához. Csak általános organikus forgalom növelés a cél, vagy esetleg hirdetési bevételeket szeretnél a blogon megjelenő reklámokból?
4. Mennyi időd van cikket írni
A saját példámból is kiindulva, a legszűkebb keresztmetszet általában az idő. Egy minőségi SEO szövegírás alsó hangon is 4-6 óra. Ha eredményt akarunk felmutatni, akkor időt kell rászánnunk. Ha nincs időnk, nincs eredmény.
Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:
Kapcsolódó cikkek:
Kérjen INGYENES SEO auditot
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítek egy gyors SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítem és fenntartom a jogot az elutasításra.