×

App Store Optimalizálás (ASO)

Főoldal> Blog> SEO Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Ahogy a weboldalaknál, úgy a mobil alkalmazásoknál is lehetőségünk van optimalizálással jobb pozíciót elérni az App Store találati listájában. Persze egy alkalmazásnál azért jóval kevesebb eszköz áll rendelkezésünkre, mint egy hagyományos weboldal keresőoptimalizálásnál, mégis ha betartunk néhány fontos szabályt, akkor nagyon sokat javíthatunk az alkalmazás keresőbeli pozícióján és ezáltal a letöltés számán.

Mi az App Store Optimalizálás (ASO)

Az App Store Optimalizálás (App Store Optimization) az a folyamat, amikor a mobil alkalmazásunkat úgy optimalizáljuk, hogy az App Store keresőjében minél jobb helyen jelenjen meg. Minél jobban látható az alkalmazásunk, annál több a letöltés és az esetleges vásárlás. Az App Store Optimalizálás célja tehát feltenni az alkalmazást a "térképre" és minél több letöltésszám generálása.

Miért fontos az ASO

2022-ben több, mint 3,5 millió elérhető alkalmazás volt a Google Play-ben és kb 1.6 millió az Apple App Store-ban. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ha egy új mobil alkalmazást töltünk fel, akkor bedobjuk a tűt a szénakazalba. Ha nem optimalizáljuk, akkor nagyon kicsi esélye lesz, hogy bárki is megtalálja.

Elérhető alkalmazások száma a legnagyobb app store áruházakban 2021-ben

az lérhető alkalmazások száma 2021-ben

Van viszont egy jó hír: az emberek a mobil appokat keresés útján töltik le a leggyakrabban:

Alkalmazások telepítése forrás alapján

az alkalmazásokat a keresőben találják meg

A kutatás azt mutatja, hogy az alkalmazásokat 56-69%-ban alkalmazás kereső által találják meg a felhasználók. A keresőkre pedig lehet optimalizálni!

Hogy miért fontos az App Store Optimalizálással foglalkozni jól mutatja egy felmérés is, miszerint az emberek mindössze 7 másodperc alatt döntik el, hogy letöltik-e az alkalmazást vagy sem. Nagyon fontos tehát, hogy az alkalmazás oldalunkat úgy kezeljük, mint a weboldalunk egy landing oldalát. Az első benyomás, az összkép fogja végül eldönteni az alkalmazásunk sorsát.

Mielőtt részletesebben belemennénk a mobil alkalmazás optimalizálás rejtelmeibe, azért említsük meg, hogy nem csak a Google Play és az Apple App Store létezik. A Windows Store és az Amazon Appstore is jelentős szeletet szakít ki az alkalmazás áruházak piacából, de azért az látszik, hogy a két legnagyobb szereplő a Google és az Apple. Ezért a mostani leírás az ezekre történő optimalizációt fogja bemutatni.

Érdekel az ASO szolgáltatás?

Add meg mobil alkalmazásod nevét, a hozzá tartozó weboldal elérhetőségével együtt és küldünk egy egyedi ajánlatot alkalmazás optimalizációra.

**A form kitöltésével a hozzájárulásod adod, hogy a megadott email címen marketing ajánlatunkkal megkeressünk.

Kattints a négyzetre:


Az App Store Optimalizálás elemei

Akár a Google, akár az Apple alkalmazás áruházáról legyen szó, mindegyikben vannak kulcsfontosságú on-site és off-site keresőoptimalizálási elemek, amik befolyásolják a találati rangsort. Az is igaz, hogy az Apple egy zártabb rendszert működtet, ott nehezebb hatni a találati listára, de ezek az elemek mindkét áruházban megvannak:

Title / Subtitle

A legfontosabb, amivel a mobil alkalmazás keresőoptimalizálását kezdjük az a cím meghatározása. Ez az, amivel a kereső először találkozik és ez alapján kelthetjük fel az érdeklődését legelőször. A jó cím meghatározásához viszont elengedhetetlen a kulcsszókutatás. A kulcsszókutatásról a YouTube SEO cikkben írtam korábban.

A lényege, hogy a kutatás során megismerjük a célközönségünket. Megtudjuk, hogyan keresik a termékünket, mely kulcsszavaknak nagyobb a keresési volumene. Hogyan keresik a versenytársainkat? Meg kell határoznunk egy fő kulcsszót, amit szerepeltetnünk kell a címben! Fontos megjegyezni, ahogy a kulcsszó kutatást érdemes rendszeresen elvégezni és folyamatosan figyelni, összehasonlítani a versenytársakkal akár hétről-hétre. Sok fejlesztő még a publikálás előtti utolsó pillanatban is kulcsszót kutat, mert olyan szinten változhat a kép!

Az átlagos rangsorban 10%-ot javulsz, ha a címben használod a kulcsszót!

Kihagynád ezt a 10%-ot?

A fenti kép azt mutatja, hogy ha a kulcsszavad szerepel a címben, akkor akár 10%-al is növelheted a rangsorolásod. Ha a tilte tartalmazza a brandet és a fő kulcsszavunkat, akkor jók vagyunk! Itt egy példa az egyik Google termék névadásához:

A Google Trips alkalmazás neve a Google Play-en

Kezdődik a márkanévvel: Google Trips, majd mellette ott a fő kulcsszó: Utazás tervező

Ez pedig egy tipikusan rossz példa a title választásra:

Az alkalmazás neve: Vázlat ceruza tervez

Az alkalmazás neve: Vázlat ceruza tervez

Itt jegyezném még meg, hogy ne használjunk speciális karaktereket (copyright, védjegy jel, @$ stb...) sem a címben! Ha a cím mező nem egyértelmű, akkor az Apple például az app ID-t fogja megjeleníteni az iTunes-ban az app neve helyett, ami nagyon nem jó!

Íme néhány tipp az alklamazás kulcsszókutatáshoz:

  • szavakat használj ne kifejezéseket (az algoritmus párosítja a kulcsszavakat, felesleges ezekkel variálni) Ha például "fitness edző"-re szeretnél jönni, akkor ezt írd be a kulcsszó listádba: "fitness,edző". Ezzel a következőkre fogsz jönni: fitness, edző, fitness edző, edző fintess
  • a kulcsszó listánál vesszővel válaszd el a szavakat, szóköz nem kell!
  • hasonlítsd össze a kulcsszót egyes és többes számban is és azt válaszd amelyiknek nagyobb a keresési volumene (Az Apple egyébként már elég jól azonosítja az egyes-többesszámot)
  • ne használj kötő és előljárószavakat kulcsszónak
  • ne használj cégnevet, app nevet vagy kategóriát kulcsszónak (Ezeket automatikusan az appodhoz rendeli az algoritmus. Sőt ha elgépelik a brand nevedet, azt is tudja már azonosítani az algoritmus. )
  • a számokat sose szövegesen használd
  • országonként 60-120 kulcsszót kezelj
  • szemezgess kulcsszó után a visszajelzések között (A Google Play a kommenteket is figyelembe veszi a rangsoroláshoz!)
  • legyen a kulcsszó az URL / Package névben!

Title / Subtitle méretkorlátok

Apple App Store:

Az Apple App Store a cím hosszát 30 karakterben maximalizálja. Ez nagyon kevés karakterszám, ezért az alkalmazás nevén kívül még a fő kulcsszavunk férhet el benne. Az Apple felületén ezen felül lehetőségünk van egy szintén 30 karakteres Subtitle / alcím írására is. Ezt bármikor átírhatjuk, ha új verziót töltünk fel. Az Apple App Storeban továbbá lehetőség van lokalizációra, amivel megsokszorozhatjuk a kulcsszavainkat! Ahány nyelven elérhető a store, annyi nyelven adhatunk meg új kulcsszavakat.

Google Play:

A Google Play-ben a title hossza 50 karakter lehet. Egy egy kicsivel több, mint Apple esetén, de még mindig csak arra elég, hogy az app nevét és kulcsszavait adjuk meg.

Kulcsszavak

Akárcsak a SEO-ban az ASO-ban is fontos szerepük van a kulcsszavaknak / tageknek. Az Apple 100 karakterben határozta meg a kulcsszavak limitjét, ami nem sok. Ez azt jelenti, hogy a kulcsszókutatásban talált legfontosabb kulcsszavainkat kell kiválasztanunk és lehetőség szerint mind a 100 karaktert kihasználni.

A Google Play-ben nincsen külön kulcsszólista megadására lehetőség.

Mire figyeljünk a kulcsszólista megadásánál:

  • A kulcsszó lista beírásakor a szavakat vesszővel válasszuk el, és ne használjunk szóközöket a vesszők után.
  • Többes számban már nem kell felvennünk ugyanazt a kulcsszót.
  • Kerüljük a jogvédett kulcsszavakat, a celebek neveit, konkurens appok neveit.

Description / leírás

Mindkét store lehetőséget biztosít az alkalmazás szöveges bemutatására. A Google Play felületen 4000 karakter áll rendelkezésünkre. Ez bőven elég arra, hogy leírjuk a lényeget. Érdemes megemlíteni, hogy ez a mező kereshető, szóval ne bánjunk fukarul a kulcsszavakkal. Ha már a cím mező olyan rövid volt, hát tegyük a kulcsszavainkat a leírásba.

De ne halmozzuk a kulcsszavakat! A kulcsszóhasználatban nem célszerű átlépni a 3%-ot! Óvakodjunk a keyword stuffing-tól. Ha telepakoljuk a szöveget kulcsszavakkal, akkor akár büntetést is kaphat az app és hátrább sorolják a rangsorban! Törekedjünk arra, hogy embernek szóljon és jól olvasható tartalom legyen.

Próbáljunk a felhasználó fejével látni a mobil alkalmazásunkat. Úgy írjuk meg a leírást, hogy a felhasználó azt sem tudja még miről szól, mit csinál az app. Sokszor segíthet, ha pontokba szedjük a mondandónkat:

  • mit csinál az alkalmazásunk
  • milyen problémára lehet megoldás
  • hogyan könnyíti meg a felhasználó életét
  • miért éri meg az árát
  • miben jobb, mint mások

A leírás első bekezdése (255 karakter) nagyon fontos! Ez ugyanis olyan tartalom, ami kattintás nélkül is megjelenik az alkalmazás oldalon. Ezt mindenképpen látja a felhasználó! (Érdekesség, hogy a látogatóknak csak az 5%-a kattint a description olvass tovább gombjára!) Itt tehát a fő kulcsszavunkat használva próbáljuk meg meggyőzni a látogatót, hogy miért kell neki az alkalmazásunk. Sokan előszeretettel használnak ebben a mezőben kis figyelem felhívó ikonokat lsd. a lenti kép:

Kis figyelem felhívó ikonok használata az alkalmazás leírásában

Használj figyelem felhívó ikonokat!

Árakat ne írjunk a leírásba, annak megvan a saját helye! A leírás szintén változtatható, ha új verziót töltünk fel az alkalmazásunkból.

Promotional Text

Az Apple Store ezen felül lehetőséget biztosít egy Promotional Text szöveg megjelenítésére közvetlenül a description tetején. Ez egy 170 karakteres szöveg lehet, amit bármikor átírhatunk, nem kell hozzá új verziót feltölteni. Ebben a mezőben sales akciókat, új fejlesztéseket, eseményeket emelhetünk ki. Ezt a mezőt nem indexeli az algoritmus, viszont az alkalmazás iTunes weboldalán is megjelenik ez a szöveg, amit a kereső motorok már indexelnek! További infók itt.

Kategória választás

A mobil alkalmazásunkat mindig a neki megfelelő kategóriába soroljuk! Nem csak a felhasználók életét könnyíthetjük meg vele, hanem az App Store Optimalizálás eredményességére is hatással lehetünk. Persze van, hogy úgy érezzük az alkalmazásunk több kategóriába is besorolható. Ilyen esetben három dolgot tehetünk:

  1. Egyszerűen azt a kategóriát választjuk, ami szerintünk a releváns
  2. Megnézzük, hogy mennyi alkalmazás van a kategóriákban és azt a kategóriát választjuk ki, ahol kisebb a verseny
  3. Kategóriánként nézzük meg az alkalmazások becsült értékét. Azt válasszuk, ahol a legkisebb ez a szám.

Az Apple Store egy kis segítséget nyújt a választáshoz és egyszerre két kategóriába is besorolhatjuk az appot. A Primary kategória lesz az, ahol a felhasználó megtalálhatja ha kategóriában keres.

Ne feledd, az Apple minden alkalmazást felülvizsgál beküldés után. Ha nyilvánvalóan rossz kategóriát választasz csak azért, hogy jobb rangsorolást remélj, akkor vissza fogják dobni az appot. A Google Play-en pedig a felhasználóknak lehetőségük van jelenteni az alkalmazást, szóval ha egy sport alkalmazást a gyógyászati kategóriába teszel, előbb utóbb jelenteni fognak!

Logo / Screenshots

A legelső vizuális dolog amit a felhasználó meglát az App Store-ban az a mobil alkalmazásod ikonja. Sokan még az alkalmazás címét sem olvassák el, csak az ikon alapján kattintanak. Ezért nagyon fontos olyan alkalmazás logót választani, ami figyelemfelhívó, és egyben utal is arra, hogy milyen applikációról van szó. Minden esetben bízd szakemberre ezt a munkát, hidd el, megéri!

A logó egy maradandó döntés legyen, hogy asszociálni tudjanak a felhasználók az alkalmazásunkkal. Ezért mielőtt publikálnánk a mobil alkalmazást, készítsünk legalább 4 ikont, amiket tesztelünk. Csak mert nekünk tetszik egy ikon, nem biztos, hogy a többségnek is tetszeni fog. Persze frissíthetjük folyamatosan az alkalmazás designját, de a logó váltással óvatosan bánjunk. Nézd meg, hogy a nagy márkák ikonja sem változik havonta, és ha változtatnak is valamit, akkor tényleg csak minimálisat.

Az App Store Optimalizálás során nagyon fontos a jó minőségű, a mobil alkalmazás használatát bemutató részletes screenshotok feltöltése. Használjuk ki a lehetőséget és annyi képet töltsünk fel, amennyit csak tudunk. Az Apple 10 képet, a Google pedig 8 képet enged feltölteni, ugyanakkor tény, hogy a látogatók 60% már nem nézi meg a harmadik képet.

Míg az Play áruházban csak az első kép látszik az adatlapon, az App Store áruházban az első kettő.

Szóval próbáljuk meg a lényeget az első két képben megmutatni. A screenshotok legyenek magyarázattal ellátva! Ne kelljen a felhasználónak kitalálnia, hogy mit lát a képen, segítsünk neki! Jól használja például a K&H a képleírásokat:

Használjunk képleírást az alkalmazás screenshot-jainál

letisztult, világos üzenet

Ha valami egyedit szeretnénk, akkor lehet osztott screenshotokat is feltölteni. A Facebook Carousel hirdetéseknél lehet találkozni ilyen képekkel. Itt is működhet. Jó példa erre a Sleep as Android alkalmazás képei:

Sleep as Android alkalmazás osztott screenshotok

nagyon szép megoldás osztott screenekre

Kerüljük a regisztrációt, bejelentkezést vagy köszönő képernyőt bemutató képeket. Ezek senkit sem érdekelnek. Mindig vertikális képet töltsünk fel.

Videó használata

Ha van videónk, akkor használjuk! A videó jelenik meg legelőször a screenshotok között és az alkalmazást videón keresztül lehet a legjobban bemutatni a felhasználóknak. Ne sajnáljuk az időt és a pénzt egy ilyen videóra, mert hirdetésre, vagy backlink szerzésre is felhasználhatjuk később. Fontos még, hogy a videót a legtöbben hang nélkül fogják megnézni, ezért ajánlatos feliratot készíteni a főbb funkciók bemutatásakor. Csak az alkalmazást mutassuk működés közben a videóban és ne pazaroljuk a drága időt boldog és mosolygó emberekre, ahogy az alkalmazásunkat használják :)

Az Apple maximum 30 másodperces videókat enged feltölteni és csak az alkalmazást mutathatja be, viszont lokalizálhatjuk őket annyi nyelvre, ahány nyelven elérhető az app. A videóhoz ne felejtsünk el Poster Frame-et készíteni, ami akkor jelenik meg, amíg inaktív a videó.

A videó készítésénél ezekre kiemelten figyeljünk:

  • próbáljuk meg a videó első 5 másodpercében felkelteni a látogató figyelmét (a felhasználók 80%-a nem nézi tovább a videót 12 másodpercnél)
  • kerüld a fade-in-t a videó elején (nincs rá idő!)
  • nem kell az összes funkciót bemutatni, elég csak a legérdekesebbeket
  • legyen felirata
  • legyen poster frame
  • legyen benne CTA
  • minden egyes videó indítás egy YouTube videó indításnak felel meg

Letöltések száma

A letöltések száma bizony fontos ransorolási tényező. Nyilván valóan minél többen töltik le a mobil alkalmazásunkat egy adott kulcsszóra keresve, annál relevánsabb a keresésre. Azt ugye csak a fejlesztő és a store tudja pontosan, hogy egy alkalmazást hányszor töltenek le. Minél magasabb a letöltés szám, annál több értékelés érkezhet rá, ami szintén rangsorolási tényező. A letöltések számát elkezdhetjük növelni a különböző off-site SEO technikákkal, vagy hirdetésekkel.

Értékelések / visszajelzések

Több kutatás is készült már, ami azt mutatja, hogy a magasabban értékelt mobil alkalmazások jobb helyet kapnak a találati listában. Ez logikusnak hangzik. Bár erre a SEO szakértőnek nem sok ráhatása van, a fejlesztőknek annál több!

Ha tehetjük az alkalmazás fejlesztését mindig bízzuk szakemberekre! Itt jön képbe ugyanis az alkalmazás UX és az ügyfélkezelés. Mennyire használható a mobil alkalmazás, milyen hibái vannak? Mit és hogyan reagálunk az egyes értékelésekhez. Ezért még mielőtt feltöltenénk az alkalmazást a store-ba célszerű egy szélesebb tesztelői körön végigfuttatni az appot!

Nagyon fontos, hogy félkész, hibás mobil alkalmazás indításával sokkal többet árthatunk, mint ha kicsit később indult volna az alkalmazásunk! A publikálástól kezdve mindig legyen egy kiemelt személy, aki a beérkező visszajelzésekre tud reagálni. Mindig legyen a szemünk előtt, hogy ha válaszolunk egy értékelésre, akkor az értékelőnek lehetősége van módosítania az értékelését.

Ösztönöznünk kell a felhasználót, aki letöltötte a mobil alkalmazást, hogy pozitív visszajelzést adjon. A legegyszerűbben ezt úgy érhetjük el, hogy nem a legelső használat után toljuk az orra alá a kérdést, hanem később, egy olyan pillanatban, amikor "sikerélménye" van! Apró trükk, de működik!

Az emberek sokkal szívesebben értékelnek egy appot, ha sikerélményük volt. Jó trükk például figyelni az alkamazás indítások számát és annál feltenni a kérdést, aki már többször elindította az alkalmazást. Ha az emberek megértik, könnyen használják a hétköznapokban az alkalmazást, akkor pozitív visszajelzést fognak adni.

Minden egyes új verzió feltöltése után lehetőségünk van nullázni az értékelésünket. Ezzel célszerű csínján bánni és csak akkor élni vele, ha az elején nagyon elrontottunk valamit és nagyon rossz értékelésekkel indultunk el. Az utolsó verzió értékelésének mindig nagyobb a rangsorolási hatása, mint az összértékelésnek. Ha új verziót adunk ki, akkor próbáljuk minél előbb elérni a 25+ értékelést és az 5-10 kommentet!

Próbáljunk meg minél hamarabb válaszolni egy hozzászólásra. Ha mindre nem is tudunk válaszolni, priorizáljunk. Először azokra próbáljunk válaszolni ahol alacsony értékelést kaptunk, vagy technikai jellegű hibát említenek. Ezeket az embereket külön is gyűjthetjük, és majd amikor kiadjuk a bug fixet, jelezhetjük nekik, hogy javítottuk a hibát, amit beküldtek és értékeljék újra az alkalmazásunkat.

Alkalmazás méret

Igen a mobil alkalmazásunk mérete is komoly App Store Optimalizálás tényező. IOS alkalmazás esetén próbáljunk meg 150MB-ba, még Android app esetén 100MB-ba beleférni. Ha ennél nagyobb az alkalmazás, akkor a felhasználó figyelmeztető üzenetet kap, hogy túl nagy a fájl és csak WIFI hálózaton tudja letölteni azt.

A túl nagy alkalmazást csak WIFI hálózaton lehet letölteni.

ha most nem tölti le, később elfelejti

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a top100 ingyenes mobil alkalmazás 98%-a bele tud férni ebbe a méret határba! Az alkalmazás méretét több módon is csökkenthetjük:

  • tömörítsük a grafikai elemeket
  • csak a nélkülözhetetlen elemeket pakoljuk a telepítőbe, a többit ráérünk utólag letölteni

Folyamatos alkalmazás frissítés

Mindkét Store a rangsorolási algoritmusában figyeli azt is, hogy milyen gyakran frissül egy alkalmazás. Ha azt látja, hogy minél többet foglalkoznak vele, minél többször frissítik, akkor nagyobb bizalmat szavaz neki. Ha folyamatosan javítják a hibákat, az meglátszik majd később az értékelések javulásában is. Az Apple alapból egy 7 napos boost-ot ad minden új feltöltött mobil alkalmazásnak vagy releasnek, ezért célszerű 4-6 hetenként frissítést feltölteni.

Apple Spotlight Search

Az Apple Spotlight Search funkciója lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a már telepített alkalmazásaik között keressenek a saját eszközükön. Bővebb információ erről a fejlesztőknek itt.

Engedélyezzük ezt a funkciót az alkalmazásunkban, mert ezzel növelhetjük a rangsorolásunkat az iOS app store-ban. Tény, hogy a top 20.000 alkalmazás 35%-a engedélyezi ezt a funkciót, szóval mi se hagyjuk ki!

Firebase App Indexing

Ha azt szeretnénk, hogy az alkalmazásunk tartalma megjelenjen a Google keresőjében, akkor a Firebase App Indexing funkciót kell bekapcsolnunk. A Google Firebase App Indexing funkciója segítségével a felhasználók a Google keresőben tudnak az alkalmazásunkra keresni, még akkor is, ha az nincs feltelepítve. Ez működik iOS alkalmazásoknál is. Nagyon fontos tehát, hogy ha tartalomgazdag alkalmazásunk van, akkor használjuk ezt az indexálási lehetőséget! A Firebase App Indexing részletes leírása itt olvasható.

K&H Mobilbank alkalmazás megjelenése Google találati listában

kár lenne kihagyni ezt a lehetőséget

Linképítés

Az App Store Optimalizálás legfontosabb off-site eleme, akár csak a sima SEO-ban, itt is a linképítés. Sokan azt mondják, hogy a backlinkek a mobil alkalmazásoknál nem számítanak. A Google Play biztos, hogy figyelembe veszi őket! A témával kapcsolatban Daniel Peris végzett egy érdekes kísérletet:

Volt egy nagyon erős domainje, rengeteg backlinkkel. Választott egy random alkalmazást és egyszerűen ráirányította 301-el az egész domaint. Az eredmény megdöbbentő volt: Az alkalmazás olyan kulcsszavakra kezdett el jönni, amit az átirányított domain kapott anchor textben. Az alkalmazásnak semmi köze nem volt ezekhez a kulcsszavakhoz! Félelmetes, de ilyen egyszerűen manipulálható a kereső backlinkekkel.

Teszteljünk, értékeljünk újra

Ahogy a kulcsszó kutatást és a versenytárs elemzést, úgy az ASO elemek folyamatos A/B tesztelését is el kell végeznünk. Ne ragadjunk le az első jól megírt title vagy description után. Próbáljunk ki folyamatosan újakat! A Store-ok engedik, hogy szabadon módosítsuk ezeket a mezőket, hát éljünk is vele rendszeresen.

Ha a beküldés óta eltelt pár hét és nem jönnek az eredmények, akkor gondolkozzunk el ezeken:

  • jó kulcsszót választottunk?
  • nem elég meggyőző a leírás?
  • biztos jó kategóriát választottunk?
  • biztos jó az alkalmazás oldalunk designja?
  • technikailag rendben van az app?
  • megfelelő a mobile UX?

Fontos, hogy ha bármit tesztelünk, módosítunk, akkor egyszerre csak egyet tegyünk, majd várjunk pár hetet az eredményre. Egyszerre sose módosítsunk több mindent, mert nem fogjuk tudni, mivel volt a probléma.

Folyamatosan kövessük a beállított kulcsszavainkat. Ez a különböző ASO eszközök lehetővé teszik. Amikkel nem vagyunk az első 10 találat között, azokat cseréljük le!

Használjuk az app store analitikáját

Mindegyik App Store rendelkezik belső méréssel, és ezt kiegészíthetjük a saját mérésünkkel is. Folyamatosan figyeljük az alkalmazás oldal látogatottságát, a telepítések számát. Az App storok a következő méréseket biztosítják számunkra:

  • megjelenésszám (hányszor jelent meg az alkalmazásunk az App Store találati listájában)
  • product pageview (hányszor nézték meg az alkalmazásunk oldalát)
  • letöltések száma

A fenti adatokból két fontos mérőszámot tudunk kinyerni, amikkel az App Store Optimalizálás eredményességét tudjuk majd mérni:

  • PageView konverziós arány = Product pageview / megjelenésszám x 100%
  • Letöltés konverziós arány = Letöltések / Product pageview x 100%

Próbáljuk a PageView CR értékét 3%, míg a Letöltés CR értékét 60% fölött tartani! Ha a PageView CR 3%-nál kisebb, akkor valamit rosszul csinálunk. Ilyenkor el kell kezdeni dolgozni az ASO-n. Bár a 3% alacsonynak tűnhet, el se hinnéd mennyi 1% alatti alkalmazás van a storeban. A letöltés CR értéke kategóriánkét változó, de elmondható hogy az átlag 60%. A SplitMetrics készített erről egy jó felmérést:

Az átlagos letöltés konverziós arány 60%

Az átlagos letöltés konverziós arány 60%

Ezekkel a mérőszámokkal a valós App Store Optimalizálás eredményeket tudjuk mérni. Minden bizonnyal az Store algoritmusok is használják ezeket a számokat a rangsoroláshoz. Ha azt látják, hogy egy kulcsszóra mindenki ugyanarra az appra kattint és tölti le, akkor minden bizonnyal az emberek azt az appot keresik, és előre fogják sorolni a találati listában.

Folyamatosan figyeljük a mobil alkalmazásba épített saját belső analitikánkat is. Azonosítsuk azokat a pontokat, ahol a felhasználók elmennek. Ha megvannak ezek a pontok, tudjuk mit kell javítani, fejleszteni.

Ha végigolvastad ezt a cikket, már mindent tudsz az App Store Optimalizálásról! Ne feledd, ez a jelenlegi állapot! Az App Store-ok folyamatosan változnak, nem csak megjelenésben, hanem az algoritmusok is. Ezért fontos, hogy folyamatosan tesztelj és újraértékelj!

Ha további kérdésed van a témában, vagy szeretnél egy ASO Auditot az alkalmazásodra, akkor keress az elérhetőségeim valamelyikén!

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Ez is érdekelhet:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.