A Google kereső találati listájának felsőbb pozícióira – ezek ugyanis a legkattintottabb megjelenések - kétféle módon lehet bekerülni: fizetett hirdetéssel (PPC – Google Ads), vagy organikus találattal, keresőoptimalizálással (SEO).
felül a fizetett hirdetések, alatta az organikus találat
A PPC (Pay Per Click), magyarul olyan hirdetés, ami után akkor fizetünk, ha valaki rákattint. Meghatározhatsz egy havi fix költségkeretet és annál többet nem fogsz fizetni. PPC hirdetéssel bármikor megjelenhetünk a Google kereső legtetején, ha van elég pénzünk. A SEO lényege, pedig hogy a fizetett hirdetések alá ugyanezt elérjük „ingyen”.
Azért raktam idézőjelbe, mert ugye tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. A SEO egy nagyon időigényes és szaktudást igénylő kemény munka, amiért bizony fizetni kell, ha magunk nem értünk hozzá. Cserébe viszont tényleg ingyen fogjuk kapni az organikus forgalmat.
A legjobb megoldás az lenne, ha a PPC és SEO együtt képezné egy cég SEM jelenlétét. Viszont amíg a kettőre nincs pénz – de a koverziónak jönnie kell - én azt javaslom, hogy kezd el a PPC kampányokkal. Hamar látni fogod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól számodra, majd próbáld meg ezekre a szavakra keresőoptimalizálni az oldalad.
Ha azonnal kell az eredmény, akkor egyértelműen a PPC kell neked. (Pl. egyszeri ajánlatot, meghatározott akciót szeretnél erősen targetálva kommunikálni.)
Ha most indulsz a webáruházaddal és olyanokkal kell versenyezned, mint eMAG vagy ExtrémDigital, akkor szintén a fizetett hirdetést kell választanod.
Ha egyedi, iránymutató terméked vagy szolgáltatásod van, akkor SEO.
Ha kevés pénzed van egyéb csatornákon hirdetni (tv, social, stb..), akkor költsd SEO-ra!
És ne feledd, a PPC csak addig működik, amíg fizeted. Viszont a SEO-val hosszú távon tervezhetsz.
A Google-ből érkező kereső nagyobb eséllyel lesz vásárló, mint aki hirdetésre kattintva jön az oldalra.
A kereső első találatai közé bejutni hosszú és nehéz feladat. Éppen ezért a versenytársakkal szemben hosszútávú versenyelőnyt jelent!
A SEO hosszútávon a leg költséghatékonyabb marketing eszköz, ami akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem fut hirdetése!
A SEO-nak köszönhetően csökkenthetők a hirdetési költségek és javítható a hirdetési pozíció is.
Ha új weboldalunk van és azonnali eredményekre van szükség, akkor megkerülhetetlen a Google Ads és Facebook hirdetések használata.
A Google keresőt több milliárdan használják naponta, ezáltal kiváló felület a márka népszerűsítésre és az ügyfélkör bővítésére.
A speciális hirdetés célzási megoldásokkal hirdetésünk csak azoknak jelenik meg, akik érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt.
A Google Ads és Facebook is széleskörű hirdetési formátumokat biztosít, így szöveges, képes vagy akár videós hirdetéseket is futtathatunk.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK