Mi a különbség SEO és PPC között?

A Google kereső találati listájának felsőbb pozícióira – ezek ugyanis a legkattintottabb megjelenések - kétféle módon lehet bekerülni: fizetett hirdetéssel (PPC – Google Ads), vagy organikus találattal, keresőoptimalizálással (SEO).

Google találati lista SERP: fent a PPC, alatta organikus találat

felül a fizetett hirdetések, alatta az organikus találat


A PPC (Pay Per Click), magyarul olyan hirdetés, ami után akkor fizetünk, ha valaki rákattint. Meghatározhatsz egy havi fix költségkeretet és annál többet nem fogsz fizetni. PPC hirdetéssel bármikor megjelenhetünk a Google kereső legtetején, ha van elég pénzünk. A SEO lényege, pedig hogy a fizetett hirdetések alá ugyanezt elérjük „ingyen”.

Azért raktam idézőjelbe, mert ugye tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. A SEO egy nagyon időigényes és szaktudást igénylő kemény munka, amiért bizony fizetni kell, ha magunk nem értünk hozzá. Cserébe viszont tényleg ingyen fogjuk kapni az organikus forgalmat.

Ha választanod kell SEO és PPC között:

A legjobb megoldás az lenne, ha a PPC és SEO együtt képezné egy cég SEM jelenlétét. Viszont amíg a kettőre nincs pénz – de a koverziónak jönnie kell - én azt javaslom, hogy kezd el a PPC kampányokkal. Hamar látni fogod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól számodra, majd próbáld meg ezekre a szavakra keresőoptimalizálni az oldalad.

Ha azonnal kell az eredmény, akkor egyértelműen a PPC kell neked. (Pl. egyszeri ajánlatot, meghatározott akciót szeretnél erősen targetálva kommunikálni.)

Ha most indulsz a webáruházaddal és olyanokkal kell versenyezned, mint eMAG vagy ExtrémDigital, akkor szintén a fizetett hirdetést kell választanod.

Ha egyedi, iránymutató terméked vagy szolgáltatásod van, akkor SEO.

Ha kevés pénzed van egyéb csatornákon hirdetni (tv, social, stb..), akkor költsd SEO-ra!

És ne feledd, a PPC csak addig működik, amíg fizeted. Viszont a SEO-val hosszú távon tervezhetsz.

Miért fontos a SEO?

Vásárlót hoz

A Google-ből érkező kereső nagyobb eséllyel lesz vásárló, mint aki hirdetésre kattintva jön az oldalra.

Hosszútávú előny

A kereső első találatai közé bejutni hosszú és nehéz feladat. Éppen ezért a versenytársakkal szemben hosszútávú versenyelőnyt jelent!

Költséghatékony

A SEO hosszútávon a leg költséghatékonyabb marketing eszköz, ami akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem fut hirdetése!

Olcsóbban hirdethet

A SEO-nak köszönhetően csökkenthetők a hirdetési költségek és javítható a hirdetési pozíció is.

Miért fontos a PPC?

Azonnali eredmény

Ha új weboldalunk van és azonnali eredményekre van szükség, akkor megkerülhetetlen a Google Ads és Facebook hirdetések használata.

Hatalmas elérés

A Google keresőt több milliárdan használják naponta, ezáltal kiváló felület a márka népszerűsítésre és az ügyfélkör bővítésére.

Célzott hirdetések

A speciális hirdetés célzási megoldásokkal hirdetésünk csak azoknak jelenik meg, akik érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt.

Változatos hirdetési formátumok

A Google Ads és Facebook is széleskörű hirdetési formátumokat biztosít, így szöveges, képes vagy akár videós hirdetéseket is futtathatunk.

Nézzen körül SEO és PPC ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK