Párhuzamos nyomon követés: Te felkészültél?


Eddig csak opcionálisan lehetett választani a párhuzamos nyomon követést, de 2018. október 30-tól kezdve a párhuzamos nyomon követés minden Google Ads-fiókban kötelező lesz.

Párhuzamos nyomon követés

Az Adwords eddig úgy működött, hogy a hirdetésben beállított landing URL-t össze lehetett kötni egy 3th party mérőkóddal, ha szerettük volna a teljesítményt az Adwordsön kívül, saját adszerverrel is mérni. (pl. Gemius, Sizmek, Adverticum, stb.)

Így ha valaki a hirdetésre kattintott, először a mérőkód futott le, majd az átirányította a felhasználót a landing oldalra. Ennek a technológiának több hátránya is volt/van:

  1. bekerült a folyamatba egy szükségtelen átirányítás
  2. az átirányítás miatt lassult az oldalbetöltés
  3. a lassú oldalbetöltés miatt sokan el sem jutottak a landing oldalra
  4. egy esetleges adszerver hiba esetén egyáltalán nem jutott el a felhasználó a céloldalra

A párhuzamos nyomon követés (Parallel Tracking) lényege, hogy a Google Ads hirdetéseknél beállított landing URL közvetlenül töltődik be kattintás után, és a hozzá kapcsolódó mérőkód ezzel párhuzamosan, egy “másik szálon” a háttérben fut le. Ennek köszönhetően a céloldal gyorsabban töltődik be és csökken az elhalasztott látogatók száma.

párhuzamos nyomon követés működése

Várható hatások

  1. csökken a mérési különbség az AdWords Click Tracker és 3th party mérés között
  2. növekszik a konverzió
  3. javuló hirdetésteljesítmény

Párhuzamos nyomon követés bekapcsolása

  1. Jelentkezzen be a Google Ads-fiókba.
  2. A navigációs menüben kattintson a Minden kampány lehetőségre.
  3. A bal oldali oldalmenüben kattintson a Beállítások elemre.
  4. Kattintson a Fiókbeállítások lehetőségre.
  5. Kattintson a Követés lehetőségre.
  6. A funkció bekapcsolásához kattintson a „Párhuzamos nyomon követés” melletti kapcsolóra.

Felkészültek az adszerverek?

A Google már jó ideje bejelentette, hogy kötelezővé fogja tenni a párhuzamos nyomon követést, de én úgy vettem észre, hogy a legtöbb adszerver szolgáltató az utolsó pillanatra hagyta a felkészülést. Pedig ha a rendszer nem kompatibilis a párhuzamos nyomon követéssel, akkor  előfordulhat, hogy a kattintásmérés leáll vagy a felhasználó egyáltalán nem jut el a céloldalra!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.