A keresőóriás bejelentette, hogy ismét akadozik az új oldalak indexelése és a hiba javításán már dolgoznak. Az indexelési hiba csak az új oldalakat érinti, a régi oldalak újraindexelése folyamatos.
Azóta a hiba javításra került. Egyébként ha azt tapasztalod, hogy valami nem oké a Google táján, akkor javaslom rápillantani a kereső Dashboardjára, ahol percre pontosan láthatjuk ha éppen valamilyen hiba van: https://status.search.google.com/summary
A SEJ összeállított egy listát azokról a rangsorolási faktorokról, amik változtak idén. Ha SEO szakértő vagy, akkor ez egy nagyon jó összefoglaló arról, hogy mire kell figyelned a SEO stratégia kialakítása során.
A felhasználói élmény (Page experience) korábban különálló rangsorolási faktor volt, de mivel azóta több rangsorolási jel is tartalmazza ezt a mutatót, így külön nincs értelme vizsgálni. A felhasználói élmény tehát továbbra is nagyon fontos mutató, de mivel nagyon sok dolog tartozik ebbe (mobilbarát oldal, sebseség, https, stb), account szinten kell rá tekinteni.
Ami a fentiekből viszont biztos, hogy különálló rangsorolási faktor:
Hivatalosan is meg lett erősítve, hogy az ALT szöveg csak a Google képkeresőjében rangsorolási faktor, az általános Google keresőben normál szövegnek tekinthető és nem rangsorolási faktor!
Szintén megerősítésre került, hogy a domain tulajdonos váltása nincs hatással a korábbi rangsorolási faktorokra. Ha tehát volt egy büntetés a domainen és tulajdonost váltott, akkor tulajdonostól függetlenül a domain továbbra is büntetés alatt lesz.
A korábbi Expertise - Authoritativeness - Trustworthiness mutató (szakértelem, tekintély, szavahihetőség) mutató kiegészült az Experience (tapasztalat, élmény) mutatóval. Ez azt jelenti, hogy nem elég úgy tenni, mint ha szakértője lennél a témának, annak is kell lenned valóban.
Attól, hogy módosítasz egy belső linket, az oldal rangsorolása nem fog változni. Nyilván idő kell, hogy az indexben is módosuljon, de a rangsorolásra ez nem lesz hatással.
A legújabb hasznos tartalom algoritmus frissítés bebizonyította, hogy nincs értelme automatikusan lemásolni tartalmakat valahonnan és ezeket publikálni, mert spam-nek tekintheti a kereső. Ha ugyanis a másolt tartalom is indexelhető, akkor az eredeti tartalom szenvedhet csorbát a keresőben.
A Term Frequency - Inverse Document Frequency (TF-IDF), magyarul kifejezés gyakoriság, egy széles körben használt statisztikai mutató, ami azt mutatja, hogy egy kifejezés milyen gyakran szerepel egy szövegben. A Google fejlett természetes nyelv-feldolgozásának köszönhetően ez a mutató már teljesen felesleges.
Új kampánytípust vezet be a Google az Ads-ben, amit kimondottan a social felületeken hirdetőknek szánnak. A Discovery kampányok következő generációjának nevezett kampánytípus már nem csak képeket és feed-et enged kreatívnak használni, hanem videókat (Youtube és Shorts egyaránt) is.
Az új kampánytípus a Google szerint 3x magasabb átkattintási arányt és 61%-al alacsonyabb CPA-t tud elérni más fizetett social kampányokkal szemben. Mindezt úgy éri el, hogy kombinálni tudja a videót, szöveget és képeket a katalógusból.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.