×

SEO hírek #2024 09. hét

Főoldal >  SEO hírek

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Kíváncsi vagy hány híroldal blokkolja a mesterséges intelligenciák botjait?

a legnépszerűbb híroldalak 48%-a blokkolta az OpenAI böngészőit

A legnépszerűbb híroldalak 48%-a blokkolta az OpenAI böngészőit 2023-ban


2023 végére, tíz országban a legnépszerűbb híroldalak 48%-a blokkolta az OpenAI böngészőit, míg a Google AI böngészőit csak 24%-uk. Az USA-ban a legmagasabb, 79% az arány, míg Mexikóban és Lengyelországban a legalacsonyabb, 20%.

A blokkolás aránya országonként jelentősen eltér, ami befolyásolja az AI modellek minőségét és webes információk elérését. A blokkoló híroldalak többsége hagyományos nyomtatott sajtóval is rendelkezik, és nagyobb online elérhetőségük van.

A hazai híroldalaknál nem találkoztam még tiltással. Ezek szerint hazánkban vagy nem tartanak attól, hogy az AI lelopja a tartalmat, vagy úgy vannak vele, hogy úgyis mindenki ezt csinálja és nem foglalkoznak vele 🙂

Marketing trendek 2024

  • A megkérdezett cégek növelik a havi büdzsét tartalom marketingre 2024-ben.
  • Az AI használata növekszik, 2023-ban 64,7%-ról 2024-ben 83,2%-ra. A B2C szektorban volt a legnagyobb növekedés a használatban, 38%-ról 87%-ra.
  • Az emberi szövegírás még mindig jobban teljesít, azok akik nem AI-val írják a szövegeket jobb eredményt jelentettek, mint aki használta.
  • A linképítésre való fókusz növekszik, csak 5,5%-a a válaszadóknak mondta, hogy nem fogja kiemelten kezelni a linképítést.
  • Azok, akik az organikus linképítést részesítik előnyben, jobban teljesítenek az átlagnál.
  • Az interaktív tartalom iránti érdeklődés növekszik, 62,3% mondta azt, hogy befektetnek a területbe, szemben a 2023-as 36,1%-kal.

Termék variánsok kezelése strukturált adattal

2023-ban a Google bevezette a szállítással és visszaküldéssel kapcsolatos strukturált adatok támogatását, idén pedig már a termékvariánsok definiálására is lehetőség van egy-egy termék esetében.

A ProductGroup schema használtával egyértelműen azonosítani tudjuk, ha egy termék több variációban például színben, méretben érhető el. Ezzel a keresőrobotoknál, de a Google hirdetésekben is előnyt szerezhetünk ha időben lépünk.

A használatához mintát itt találsz.

Szólj hozzá:

Korábbi hírek:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.