×

SEO hírek #2024 06. hét

Főoldal >  SEO hírek

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

A Google nem archiválja többé az internetet - nagyon hasznos funckció szűnik meg

Megszűt a Google Cache

Megszűt a Google Cache

Egy nagyon hasznos, SEO-s ként gyakran használt funkciót szüntetett meg a Google. A Google korábban minden weboldalról amit indexelt, készített egy cache - tárolt - változatot is, ami arra volt jó, hogy meg lehetett nézni egy weboldal tartalmát akkor is ha az éppen nem volt elérhető. Ez a funkció arra is hasznos volt, hogy ellenőrizni tudtuk, hogy vajon a Google hogyan és mit lát egy weboldalból.

A Google szerint a nagyobb weboldalak URL-címének megváltoztatása időigényes folyamat

A Search Engine Journal cikkében John Mueller, a Google munkatársa beszél arról, hogy a nagyobb weboldalakon végrehajtott változtatások feldolgozása időbe telik. A cikk egy Reddit-en feltett kérdésre adott válaszon keresztül tárgyalja a weboldalak globális frissítéseinek kihívásait, különös tekintettel az URL-ek megváltoztatására.

A cikk azt is kiemeli, hogy a változtatások feldolgozása nemcsak a URL-ek újraindexelését jelenti, hanem az oldalak és az egész webhely minőségének és relevanciájának újraértékelését is magában foglalja.

Mueller azt javasolja, hogy a weboldalak lehetőség szerint tartsák stabilnak az URL-címeiket, mivel a komplex változtatások hosszú távon több költséggel járhatnak, mint amennyi hasznot hoznak.

Mesterséges Intelligencia segít helyi üzletet keresni a térképen

A Google új, mesterséges intelligenciával működő funkciót vezetett be a Google Térképek szolgáltatásában, amely személyre szabott helyi vállalkozások ajánlásával segíti a felhasználókat. Ez a fejlesztés nagy nyelvi modelleket használ a Google Térképek adatbázisának elemzésére, több mint 250 millió helyszín, fénykép, értékelés és vélemény alapján.

A felhasználók beszélgetés-szerű lekérdezésekkel kaphatnak javaslatokat éttermekre, eseményekre és tevékenységekre, amelyek illeszkednek az érdeklődési körükhöz. A funkció bevezetése jelentős változást hozhat a helyi keresésben, és új lehetőségeket nyithat meg a vállalkozások számára az online információik optimalizálására.

A Meta címkézni fogja az AI által készült képeket

A Meta bejelentette, hogy a következő hónapokban címkézni fogja az AI által létrehozott képeket a Facebookon, Instagramon és a Threads-en. Ez a lépés segít a felhasználóknak azonosítani a mesterséges tartalmakat. A címkézés több nyelven is elérhető lesz, és különböző technikákat, mint például látható jelölőket, láthatatlan vízjeleket és a képfájlokba ágyazott metaadatokat foglal magában.

A Meta új szabályokat is bevezet, amelyek kötelezik a felhasználókat az AI által generált média megjelölésére, szankciókkal sújtva azokat, akik nem tesznek eleget ennek.

Megérkezett a Google Bard utódja a Gemini

A Google átnevezte Bard AI szolgáltatását Gemini-re, bemutatva az új Ultra 1.0 modellt és elindítva egy mobilalkalmazást iOS és Android platformokra. A Gemini Advanced képes bonyolult feladatokra, mint a kódolás és a kreatív munka, több mint 150 országban érhető el.

Szólj hozzá:

Korábbi hírek:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.