×

SEO hírek #2024 04. hét

Főoldal >  SEO hírek

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Egyre népszerűbb keresőmotor a TikTok

Egyre népszerűbb keresőmotor a TikTok

egyre többen keresnek TikTok-on

A TikTok nem csupán szórakoztató platformként, hanem keresőmotorként is egyre népszerűbbé válik, különösen az Egyesült Államokban. A TikTokot már több mint 40%-ban használják az amerikaiak keresőmotor gyanánt. Különösen a Z generáció tagjai közül sokan preferálják a TikTokot a hagyományos keresőmotorokkal szemben.

Tanulmányok igazolják, hogy romlik a Google kereső minősége a SPAM miatt

Egy német kutatócsoport által végzett tanulmány szerint a Google kereső eredményeinek minősége romlott az SEO spam miatt. A tanulmány, amely a Google, a Bing és a DuckDuckGo keresőket vizsgálta, 7392 termékértékelési lekérdezést elemezett. A kutatók arra jutottak, hogy a keresési eredményeket elárasztják a gyenge minőségű tartalmak, különösen a termék kereséseknél.

A rangsoroláskor sokszor jó helyen szerepelnek az olyan erősen optimalizált affiliate marketing oldalak, amiknek egy célja a bevétel maximalizálása különféle kiskereskedőkre mutató linkekkel, mint például az Amazon, a Best Buy és a Walmart.

A tanulmány megállapítja, hogy a keresőmotoroknak jelentős problémáik vannak az ilyen típusú, erősen optimalizált tartalmakkal. Egy folyamatos csata figyelhető meg a SEO szakemberek és az algoritmusok között. Megfigyelhető, hogy amikor ezek az oldalak bekerülnek jó pozícióba, az algoritmusok visszahúzzák őket, de aztán a folyamatos SEO-nak köszönhetően újra és újra előjönnek ezek az oldalak.

A tanulmány arra is figyelmeztet, hogy a helyzet csak rosszabbra fordulhat a mesterséges intelligencia által generált spam miatt.

Hogyan lehet jobb pozícióban egy AI által írt hír az eredetihez képest?

A Google az elhelyezésnél a tartalmak frissességét, minőségét és relevanciáját veszi figyelembe és ezek alapján határozza meg a rangsorolást, függetlenül attól, hogy azok hogyan készültek. A Google nem részesíti direkt módon előnyben az AI-által generált tartalmakat, mégis gyakran találkozunk azzal, hogy ezek sokszor megelőzik az eredeti forrást.

A Google szerint ennek az lehet az oka, hogy az AI tartalmat megjelenítő domain sokszor gyakrabban frissül, korosabb és jobb backlink profillal rendelkezik, relevánsabb és jobban feltérképezhetőbb a robotok számára. .

Ha ilyennel találkozunk célszerű javítani a technikai problémákat, a saját tartalmak belső linkezésén javítani, és elkerülni a versenytársakhoz való hivatkozások használatát. Továbbá az is fontos, hogy próbáljunk minél több hivatkozást szerezni a cikkünkre.

Új keresési módok a Google keresőben 2024-ben

Két új funkció is megjelenik 2024 februártól a Google keresőben, ami megkönnyíti a keresést: "Circle to Search" és AI-alapú multisearch élmény.

A Google 2024 januárjában két jelentős frissítést vezetett be a keresési szolgáltatásaiban: a "Circle to Search" (Körben Keresés) és egy mesterséges intelligenciával támogatott multisearch (többmódú keresés) élményt. Ezek a frissítések lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy bármilyen módon, bárhol keresni tudjanak.

Circle to Search


Ez egy új módja annak, hogy a felhasználók keresni tudjanak az Android telefonjuk képernyőjén található bármi után, anélkül, hogy alkalmazást kellene váltaniuk. Egyszerű gesztusokkal, mint a körberajzolás, kiemelés, karcolás vagy koppintás, a felhasználók kiválaszthatják a képeket, szövegeket vagy videókat, és megtalálhatják a szükséges információkat. A funkció 2024. január 31-től lesz elérhető a Pixel 8, Pixel 8 Pro és a Samsung Galaxy S24 sorozatú készülékeken.

AI-alapú Multisearch



A Google 2022-ben mutatta be a multisearch funkciót a Lens szolgáltatásban, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy képek és szövegek segítségével keressenek. Mostantól az AI által támogatott multisearch segítségével a felhasználók összetettebb vagy árnyaltabb kérdéseket tehetnek fel az általuk látottakról, és gyorsan megtalálhatják és megérthetik a kulcsfontosságú információkat. Például egy ismeretlen társasjáték fotójának és egy kérdés ("Hogyan játszható ez?") hozzáadásával a felhasználók AI-alapú áttekintést kapnak, amely összegyűjti a web legrelevánsabb információit.

Szólj hozzá:

Korábbi hírek:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.