×

SEO hírek #2024 03. hét

Főoldal >  SEO hírek

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Márciustól elveszítheted a remarketing listád a Google-nél!

Márciustól elveszítheted a remarketing listád a Google-nél

Veszélyben a remarketing listád

A remarketing az egyik legjobban konvertáló kampánytípus. Lényege, hogy a beérkező adatok alapján közönségeket hozunk létre, akiket aztán különféle üzenetekkel keresünk meg.

Az EU szabályozásoknak köszönhetően a Google folyamatosan kénytelen szigorítani és ezért született meg a Consent Mode.

Azt már mindenki tudja, hogy semmilyen cookie vagy mérőkód nem futhat le a látogató beleegyezése nélkül. Ez az analitika mérőkódjára is igaz.

Márciustól minden esetben át kell adnunk a Google számára, hogy a látogató pontosan mibe egyezett bele. Erre jött létre a Consent Mode, amiben a Google 7 féle hozzájárulási módot definiál:

Google Consent Mode típusok - a Google 7 féle hozzájárulási módot definiál

Google Consent Mode típusok

Ahogy látszik egyértelműen definiálhatjuk, hogy a látogató engedi-e a statisztikai adatok, reklámok, marketing, a személyre szabott reklámok használatát. Csak azokat az adatokat dolgozhatja fel, mihez egyértelműen hozzájárultak.

A Consent Mode használatával a Google elérte azt, hogy az analitika mérőkód akkor is bekerülhet az oldalba ha a látogató nem fogadta azt el, viszont ebben az esetben tényleg csak azonosíthatatlan, statisztikához használható adatok kerülnek beküldésre.

Ez azért jó, mert a Google így a nem elfogadókat is látni fogja, és az ő viselkedésüket gépi tanulással modellezi az elfogadók viselkedése alapján. Ez mindenkinek jó lesz, mert nekünk is lesznek - igaz csak becsült - adataink azokról, akik nem fogadják el a consentet.

Azok viszont, akik nem adják át a consent típusokat a Google-nek, márciustól elveszíthetik akár a teljes remarketing listájukat is, mert beleegyezés híján nem lesz azonosítható a látogató.

Mi a teendő?

Amennyiben Google által minősített CMP-t (Consent Management Platform) használsz, ezt itt tudod ellenőrizni, akkor jó esetben nincs teendőd, de még ez sem garancia semmire. Abban az esetben viszont ha nem látod ezen a listán a cookie banner kezelődet, akkor biztos manuálisan kell beállítanod az adatok átadását.

Ha a kódokat GTM-en keresztül szolgálod ki és a Tags fülre lépve jobb oldalt megjelenik ez az ikon, akkor a jó hír, hogy a Consent Mode már engedélyezve van a konténerben.

Google Consent Mode ikon GTM-ben

Consent Mode ikon GTM-ben

Ha ebben a listában minden taged mellett látsz beállítva Consent-et, akkor hátradőlhetsz. Ha eddig be se volt kapcsolva ez a mód, akkor viszont át kell konfigurálnod az egész fiókot.

Consent Mode beállítása GTM-ben

Consent Mode beállítása GTM-ben

Az UNAS webáruház motort használók már kaptak is értesítést arról, hogy külön ki-be kapcsolhatják azokat a funkciókat, amik cookie elfogadás nélkül is működhetnek.

Consent Mode beállítása UNAS felületen

Consent Mode beállítása UNAS felületen

Felhívom a figyelmet, hogy ebben a listában gondosan válasszuk ki mit engedünk, mert pl a fenti példában a FB pixel biztos hogy nem futhatna Cookie engedélyezés nélkül.

Enhanced Conversion beállítása

Sajnos nagyon afelé haladunk, hogy a hirdetési rendszerek egyre kevesebb adatot láthatnak, ez pedig rosszabb eredményekhez fog vezetni. Hamarosan várható a 3rd party cookiek kivezetése is, ami nagyon fog fájni azoknak, akik nem készülnek fel rá.

A Google ennek kezelésére vezette be az Enhanced Conversions-t, aminek a lényege, hogy sütik nélkül tudunk konverziót mérni.

A dolog úgy működik, hogy konverzió során titkosított formában átadhatjuk a Google számára a látogató adatait (név, email, telefonszám, stb.). Ezeket az adatokat a Google sem látja, viszont össze tudja hasonlítani a saját adatbázisaiban található adatokkal és rögtön látja, hogy a látogató milyen hirdetésre kattintott, hol járt és hol vásárolt. Ezzel süti nélkül lesz mérhető a konverzió. Ugyanezeket a beállításokat egyébként FB és TikTok hirdetéseknél is erősen javasolt implementálni.

Ha tehát még nem állítottad ezt be az oldaladon, akkor ideje elkezdened, mert a jövőben azok tesznek szert versenyelőnyre, akiknél ezek az adatok meglesznek!

Bővült az UNAS által mérhető adatok köre

Alább egy jó hosszú listában láthatod azokat az eseményeket, amelyeket átadnak a Data Layer-en keresztül. Gyakorlatilag minden mérhető a webáruházban, képet kaphatsz az alapeseményeken túl (kosárba rakás, rendelés, stb.) szinte bármiről.

Megnézheted pl., hogy milyen termékekre kattintottak a termékajánlókban vagy épp milyen termékeket raktak kedvenceikhez a látogatók. Érdemes végig nézned a listát, biztosan találsz olyat közöttük, ami számodra különösen fontos. Ezeket akár konverziós célként is beállíthatod az Analytics fiókodban.

  • pageview Oldalmegtekintés
  • select_item Kattintás termékre
  • view_item Termékoldal megtekintése
  • add_to_cart Termék kosárba helyezése
  • remove_from_cart Termék törlése a kosárból
  • modify_cart Kosár módosítása
  • empty_cart Kosár kiürítése
  • view_cart Kosár megtekintése
  • add_to_wishlist Termék hozzáadása a kedvencekhez
  • remove_from_wishlist Termék törlése a kedvencekből
  • begin_checkout Vásárlási folyamat megkezdése
  • purchase Megrendelés leadása
  • view_item_list Termék lista megtekintése
  • search Keresés
  • view_category Kategória megtekintése
  • add_to_compare Termék kiválasztása összehasonlításra
  • remove_from_compare Termék törlése az összehasonlításból
  • show_compare Összehasonlítás megtekintése
  • recommendation_sent Termék ajánlás küldése ismerősnek
  • question_sent Kérdés küldése a termékről
  • select_promotion Kattintás bannerre vagy termékre ajánlóban
  • up_sale_show Upsale ajánlat megjelenítése
  • up_sale_convert Vásárló cserélte a terméket drágábbra a kosárban
  • cross_sale_show Cross-sale ajánlat megjelenítése
  • cross_sale_convert Kiegészítő termék kosárba helyezése
  • post_sale_show Utóajánlat megjelenítése
  • post_sale_convert Vásárló élt az utóajánlattal
  • gift_show Ajándékválasztási lehetőség megjelenítése
  • gift_convert Ajándék kiválasztása
  • product_pack_show Csomagban olcsóbb ajánlat megjelenítése
  • product_pack_convert Vásárló csomagterméket választott
  • subscribe Feliratkozás hírlevélre
  • unsubscribe Leiratkozás hírlevélről
  • select_content Plusz oldal, blog megtekintése
  • content_form_send Űrlap tartalmi elem elküldése
  • login Belépés
  • logout Kilépés
  • login_error Belépés hiba
  • view_registration_form Regisztrációs űrlap megtekintése
  • sign_up Regisztráció befejezése
  • view_customer_data Regisztrációs adatok megtekintése
  • modify_customer_data Regisztrációs adatok módosítása
  • add_payment_info Fizetési mód kiválasztása
  • add_shipping_info Szállítási mód kiválasztása
  • order_control Megrendelés adatok összefoglalása
  • order_checkout Online fizetés befejező oldal
  • intelligent_popup_show Intelligens ajánlat megjelenítése
  • intelligent_popup_convert Látogató élt az intelligens ajánlattal
  • cookie_consent_close Cookie sáv bezárása
  • cookie_consent_open Cookie sáv megnyitása
  • cookie_consent_granted Cookie-k engedélyezése
  • cookie_consent_denied Cookie-k tiltása
  • link_tel Kattintás a telefonszámra
  • link_mailto Kattintás az email címre

Megszűnnek a Google Business weboldalak

Korábban a Google ingyenesen lehetőséget biztosított a Google Business Profilok alatt weboldal létrehozására. Ezeket az oldalakat a Google hostolta, most viszont bejelentette, hogy megszűnik ez a szolgáltatás. Akinek eddig csak ilyen weboldala volt, az most alternatíva után kell nézzen. A régi oldalak június 10-ig érhetők el.

Szólj hozzá:

Korábbi hírek:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.