Update: Az esettanulmány publikálása után az érintett webáruház motor ügyvezetője ügyvédi felszólítással keresett meg jó hírnév megsértése miatt, ezért a webáruház motor nevét a békesség kedvéért nem írom le. A lenti esettanulmány az ügyfél hivatalos Google Search Console fiókjából készült migrálás után 2025 június hónapban.
Sok webáruházat költöztettünk már UNAS-ra, de időnk sose volt esettanulmányt készíteni az eredményekről. Most ezt pótoljuk.
Ügyfelünk azzal keresett meg minket, hogy felmondta korábbi webáruház előfizetését, mert nem volt elégedett a hirdetéskezeléssel és nagyon gyorsan át kellene költöztetni az áruházat egy másik motorra és átvenni a marketinget. A nagyon gyorsan itt 2 hetet jelentett.
Az első szembetűnő változás, hogy bár ugyanazzal a termékpalettával működünk, mint korábban, mégis jóval több oldalt kezdett el indexelni a Google. Ez azért van, mert az UNAS motor alatt valószínűleg jobban fel tudja térképezni a struktúrát és a termékeket az algoritmus. A több indexelt oldal természetesen több megjelenést és kattintást vonz magával.
Ami nagyon durva változás, hogy a korábbi átlag 1000 ms szerver válaszidő lecsökkent 200 ms környékére. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy az UNAS szerverek sokkal gyorsabbak. A gyorsaság pedig az egyik legfontosabb elvárás egy webáruháznál.
De az UNAS nem csak gyorsabb. Ahogy látjuk a Core Web Vitals mutatók is gyönyörűen zöldre váltanak az átállás után. Ahogy látszik korábban a gyenge minőségű oldalak domináltak, költözés után ezek eltűntek.
A strukturált adatok és schémák szintén kritikus elemei egy webáruháznak. Pláne most, hogy az AI válaszokban is meg tud jelenni a termékünk. UNAS alatt a breadcrumbs és a legfontosabb product snippetek is szépen elkezdtek megjelenni, míg ezek korábban sehol se voltak.
A képek szerintem magukért beszélnek, szerintünk ezért jobb az UNAS!