Háttér:
Egy olyan webáruházról van szó, akinek korábban negatív tapasztalata volt a Facebookkal, ezért egy jó ideje nem is hirdetett ott. Főként Google Ads kampányokkal futottunk és a hangsúlyt a SEO-ra tettük inkább. Amikor viszont bejött a válság, és a képet még a TEMU is rontotta, rákényszerült az ügyfél, hogy újabb platformokon is megjelenjen. Elhatároztuk, hogy csinálunk egy tesztkampányt kizárólag csak egy választott márkára.
Munka:
A brief egyszerű volt, mint a bot. Kapunk 50 ezer forintot és csináljunk egy Facebook kampányt. Lássuk, mit tud a platform. Az ügyfélnél a Facebook pixel bekötve, adatok tehát vannak. Termékfeed szintén van, amit márkára tudtunk szűrni. Minden adott volt egy sima katalógus kampányhoz.
Eredmény:
Az első pár nap ugye a tanulásról szól. Kicsit furcsáltam, hogy nem jönnek az eredmények, de a második héten már 40-es ROAS-sal futott a kampány. Nagyon örültem, mert ilyen magas számot ritkán látni. Aztán beindult a Facebook AI-val támogatott algoritmusa és olyan eredmények jöttek, hogy mindenki csak pislogott. 80-as ROAS számot bevallom én még nem láttam sehol.
Az analitika szépen mutatja, hogy a márka eladások száma a kampány hatására hogyan ugrott meg. Az eredményeket látva, nem volt nehéz meggyőzni az ügyfelet, hogy azonnal indítsunk kampányt a többi márkára is. Ahogy látszik a képeken, ugyanezt az eredményt tapasztaljuk a többi márkánál is.
Tanulság:
Sosem szabad egyetlen platformnál leragadni. Lehet, hogy a célközönséged olyan felületen éred el, ami neked nem szimpatikus, de ettől még ott kell hirdetni, ahol van értelme. A meseterséges intelligenciától pedig nem kell félni. Minél több adatod van, annál sikeresebb lehet a kampányod.