Háttér:
Egy UNAS webáruházról van szó, ahol a tulajdonos semmit sem ért az online marketinghez és a Google Ads hirdetéskezeléshez. Mindössze egy automatikus smart kampány futott amikor átvettük a fiókot. Természetesn sem mérés, sem adataink nem voltak a fiókról.
Munka:
A munkát az analitika bekötésével, konverzió beállítással és a megfelelő konfigurációk beállításával kezdtük. Mivel Merchant Center sem volt, így azt is létrehoztuk és lehetőségünk nyílt feed alapú hirdetéskiszolgálásra. Az ügyféllel nagyon nehéz volt sajnos: folyamatosan tanítani kellett az alapfogalmakat, a működést és sajnos a természete is végig ellenséges volt. Kis költő volt, ennek ellenére nagyon sok munkát beletettünk, hogy bizonyítsunk!
Eredmény:
A smart kampányok márciusig futottak és erre az időszakra korlátozott adatok vannak, de márciustól ahogy átvettük a fiókot már tudtunk ROAS-t is mérni. Ahogy a PPC dashboard-on látszik, a kezdeti 7.3-as ROAS-t sikerült júliusra 24.4-re feltornászni.
A korábbi 300-400 havi kattintás júliusra már 2700 fölé nőtt. Igaz a költést is elkezdtük emelni, de láttuk, hogy a megtérülés javul, ezért sikerült meggyőzni az ügyfelet, hogy tegyen bele többet. A havi vásárlások száma 29-ről, júliusra 139-re nőtt. A fiók beindult és határ a csillagos ég!
Erre mit csinált az ügyfél júliusban? Felmondta a szerződést azzal az indokkal, hogy veszteséges 😮 és nem elégedett a munkánkkal. Ha te elégedett lennél ezekkel a számokkal, keress meg minket! 🙂
Tanulság:
A kezdetektől fogva nagyon sok munkát beletettünk ebbe a projektbe, hogy bebizonyítsuk lehet jobb eredményeket elérni egy automata smart kampánynál. Az eredmények gyönyörűek lettek és még sok potenciál lett volna ebben a fiókban. De ha ilyen számokból “veszteséget” termel a tulajdonos, akkor komoly gondok lehetnek a háttérben…