Háttér:
Egy ausztriában működő webáruház hirdetéskezelési feladatait sikerült elnyernünk, miután az előző ügynökség nem bírkózott meg a megfelelő konverziómérések beállításával.
Munka:
Kissé félve indultunk a projektnek, mert egyedi webáruházról van szó, hibás konverzióméréssel és brutál drága német CPC árakkal kell versenyeznünk. Az első dolgok egyike volt a megfelelő Consent, analitika és konverzió beállítások elvégzése. Kellett pár hónap mire minden helyreállt és elkezdtek volna jönni az eredmények is, viszont jött az év vége, ami ebben a szektorban uborkaszezon.
Ettől függetlenül a Google hirdetések mellett elindítottuk a Meta hirdetéseket is, és ami a legfontosabb, bekötöttük a Facebook API konverziómérést. A kampányok már tavaly elindultak, betanultak és gyűltek az adatok.
Januárban aztán robbant a bomba!
Eredmény:
Még nincs vége a hónapnak, de nem bírtam ki, hogy ne tegyem ki az esettanulmányt. Ahogy a képeken látszik, 735€-t hirdettünk Metán és a bevétel eddig 35.200€. A Prospecting kampány 110-es megtérüléssel fut, ami nálunk ügynökségi rekord! De a sima poszt kiemelés 23-as megtérülése sem mondható rossznak.
Tanulság:
Ha csak alaplángon is, de mindig fusson kampányod Metán, hogy gyűljenek az adatok, amiket a megfelelő időben fel tudsz használni. Erősen javasolt a Conversion API bevezetése, mert ennek is köszönhető volt ez az eredmény.